Ερώτηση Δ. Καιρίδη στον Κ. Χατζηδάκη αναφορικά με την προώθηση χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού τρόπου αστικής μετακίνησης
Print Friendly, PDF & Email
ΟΤΑ

Ερώτηση Δ. Καιρίδη στον Κ. Χατζηδάκη αναφορικά με την προώθηση χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού τρόπου αστικής μετακίνησης

Ο βουλευτής Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας Δημήτρης Καιρίδης κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη με θέμα «Προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου ως εναλλακτικού τρόπου αστικής μετακίνησης και μέσου βελτίωσης της ποιότητας ζωής των πολιτών», η οποία συζητήθηκε και απαντήθηκε στις 29 Ιουνίου 2020, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.

Σύμφωνα με τον κ. Καιρίδη, η προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου μπορεί να κάνει τις ελληνικές πόλεις πιο φιλικές, πιο βιώσιμες, πιο αειφόρες και, επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) επιδοτεί τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) των Δήμων.

«Ιδιαίτερα την εποχή της πανδημίας του κορωνοϊού το ποδήλατο αναδείχτηκε σε πολλές χώρες ως ένα αποτελεσματικό, ασφαλές και οικολογικό μέσο μετακίνησης, που δεν ρυπαίνει,την ίδια ώρα που τα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι υποχρεωμένα να λειτουργούν με λιγότερους επιβάτες και η υπέρμετρη χρήση των Ι.Χ. δημιουργεί συμφόρηση και μόλυνση», σημείωσε ο κ. Καιρίδης.

Ο υπουργός ευχαρίστησε τον βουλευτή για την επίκαιρη ερώτηση, καθώς του έδωσε την ευκαιρία να παρουσιάσει το σχέδιο της κυβέρνησης για τις Πράσινες Μετακινήσεις και δεσμεύθηκε για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου, μέσω της διασφάλισης χρηματοδότησης από την Ε.Ε., στο πλαίσιο του GreenDeal.

Ήδη δημιουργούνται δύο μεγάλοι ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα. Ο πρώτος είναι ποδηλατόδρομος που θα ξεκινά από το Γκάζι και θα φτάνει έως την Κηφισιά, έργο ύψους 7 εκατ. ευρώ και το οποίο βαίνει σε δημοπράτηση. Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος θα ενωθεί με τον ήδη υπάρχοντα που ξεκινά από το Γκάζι και φτάνει μέχρι την παραλία. Ο δεύτερος καινούριος ποδηλατόδρομος που θα δημιουργηθεί θα ξεκινάει από τον σταθμό του Μετρό στην Κατεχάκη, θα πηγαίνει Πολυτεχνειούπολη, Πανεπιστημιούπολη και θα καταλήγει στον Ευαγγελισμό, ενώ θα είναι μήκους δέκα χιλιομέτρων. Πρόκειται για έργο ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ, που θα χρηματοδοτηθεί και αυτό από το Πράσινο Ταμείο.

«Πέραν των άλλων, το επικείμενο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή, έχει κίνητρα για ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα, που η ενίσχυση αγοράς τους θα φτάνει και θα ξεπερνά το 40% της αξίας ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, ενώ επισημαίνεται:

«Συνολικά, μέσα από έναν ευρύτερο εθνικό σχεδιασμό, σε συνεργασία με τους Δήμους και με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, προωθείται η επέκταση της χρήσης του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις, όπως ήδη έχει συμβεί, για παράδειγμα, στην Καρδίτσα.

»Με την ερώτησή του ο κ. Καιρίδης υπογράμμισε τη σημασία της αναδιοργάνωσης των πόλεων, ώστε να γίνουν περισσότερο φιλικές, ασφαλείς, αειφόρες και, εν τέλει, παραγωγικές σύμφωνα με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2020
Powered by Wisenet