«Κυκλοφοριακό κομφούζιο» στο Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς
Print Friendly, PDF & Email
Ποιότητα Ζωής

«Κυκλοφοριακό κομφούζιο» στο Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς

Διαστάσεις… δημόσιας διαβούλευσης έλαβε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς, την Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη Δημοτική Ενότητα Κηφισιάς (οδούς Πόντου, Τροίας, Ιωνίας, Σαρανταπόρου κ.ά.) και της οδού Κοραή, στη Ν. Ερυθραία.

Το θέμα, «κάρβουνα που καίνε» το χαρακτήρισε ο δήμαρχος, ήταν εύλογο να απασχολεί αρκετούς κατοίκους, που βιώνουν μία κυκλοφοριακή κόλαση στις περιοχές όπου επιχειρούνται οι ρυθμίσεις, αλλά όπως εξελίχθηκε η διαδικασία μάλλον δεν βοήθησε στο να γίνει μία εποικοδομητική συζήτηση.

Οι ερωτήσεις-τοποθετήσεις των συμβούλων προηγήθηκαν της παρουσίασης των ρυθμίσεων, την οποία ακολούθησαν οι παρεμβάσεις κατοίκων, όπου επιχειρούσαν να απαντήσουν εκπρόσωποι της διοίκησης ή να παρέμβουν σύμβουλοι της μειοψηφίας, για να ακολουθήσει νέος γύρος τοποθετήσεων, που κατέληξε στην κατά πλειοψηφία ψήφιση και των δύο σχετικών θεμάτων. Εν τω μεταξύ, είχε μεσολαβήσει δεκάλεπτη διακοπή της συνεδρίασης από τον πρόεδρο του Σώματος Δημήτρη Μωράκη, προκειμένου να εκτονωθεί η ένταση κυρίως μεταξύ των κ.κ. Στάθη Κύρλου (μείζων μειοψηφία) και Απόστολου Κασιούρα (διοίκηση).

Δήμαρχος: «Σκοπεύουμε να αποκαταστήσουμε μία “ανώμαλη” κυκλοφοριακή κατάσταση»

Γιώργος ΘωμάκοςΑμέσως μετά την εισήγηση του αντιδημάρχου Διαφάνειας & Καθημερινότητας, Γιώργου Τσούλου, επί των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στη Δ.Ε. Κηφισιάς, τον λόγο έλαβε ο δήμαρχος, ο οποίος διευκρίνισε από την αρχή ότι η διοίκηση δεν σκοπεύει να ικανοποιήσει τους πάντες, αλλά «να αποκαταστήσει μία “ανώμαλη” κυκλοφοριακά κατάσταση, που έχει κάνει τους πολίτες να αγαναχτούν».

Ο κ. Γιώργος Θωμάκος ενημέρωσε το Σώμα ότι η πρόταση στηρίχθηκε στο υλικό διαβούλευσης του 2014, το οποίο θεωρήθηκε επαρκές ώστε να μην κριθεί σκόπιμο να προηγηθεί νέα διαβούλευση, η οποία θα καθυστερούσε σημαντικά τη λήψη απόφασης, αφού θα εκκινούσε την όλη διαδικασία από την αρχή.

Ο δήμαρχος, με αφορμή παρέμβαση του δημοτικού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας Βασίλη Βάρσου (σ.σ. είχε αναφέρει ότι στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής είχε απορριφθεί και η τρίτη πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, την οποία και τελικά έφερε η διοίκηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ζητώντας επανάληψη της ψηφοφορίας, οπότε και εγκρίθηκε), ανέφερε ότι η επανάληψη της ψηφοφορίας στην Επιτροπή Ποιότητα Ζωής έγινε για να υπάρξει μία τελική εισήγηση, που θα διευκόλυνε το έργο των συμβούλων. Μάλιστα, κατηγόρησε όσους αναφέρονται στο θέμα, ότι «θα ήθελαν να γίνει η συζήτηση χωρίς ατζέντα, με διαδικασίες χάους, που θα οδηγούσαν σε ακύρωση της απόφασης».

Στη συνέχεια ο κ. Γ. Θωμάκος, με αφορμή και εντάσεις που προέκυψαν στην πορεία της συζήτησης, είπε ότι «το θέμα μπορεί να είναι “πιασάρικο” και να ευνοεί τη “σπέκουλα”, αλλά θα πρέπει όλοι να διατηρήσουμε τη νηφαλιότητά μας και τον πολιτικό πολιτισμό μας».

Επίσης, κι ενώ στο τραπέζι είχαν… πέσει αρκετές προτάσεις και είχαν ακουστεί οι διαμαρτυρίες κατοίκων της περιοχής για τις ρυθμίσεις, ο δήμαρχος επανέλαβε ότι κίνητρο της πρότασης της διοίκησης δεν είναι να εξυπηρετήσει τη διαμπερή κυκλοφορία, αλλά τους κατοίκους της Κηφισιάς. Αναφερόμενος δε στα προβλήματα που εμφανίζει η Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου εξαιτίας της στάθμευσης και στις δύο πλευρές της, που έχει ως αποτέλεσμα οι οδηγοί να την αποφεύγουν, επιλέγοντας μικρότερους παράδρομους για τις μετακινήσεις τους, ο κ. Γ. Θωμάκος επεσήμανε ότι είναι στους σχεδιασμούς της διοίκησης ο έλεγχος της στάθμευσης, ώστε να αποτραπεί το παράνομο “παρκάρισμα”, αλλά και η δρομολόγηση λεωφορείου που θα καλύπτει τις μετακινήσεις κατά μήκος του συγκριμένου οδικού άξονα.

Τέλος, υιοθετώντας σχετική πρόταση του αντιδημάρχου Επιχειρηματικότητας, Τουρισμού & Αγοράς Εργασίας Ευάγγελου Αυλήτη, ο κ. Γ. Θωμάκος δεσμεύτηκε ότι, εάν με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, υπάρξει δυσανάλογη επιβάρυνση κάποιων οδών, η όλη ρύθμιση θα επανεξεταστεί. Κάτι που, ωστόσο, δεν φάνηκε να ικανοποιεί τους θιγόμενους δημότες, οι οποίοι διαμαρτυρήθηκαν, καλώντας τη διοίκηση να μην κάνει άλλα “πειράματα” γιατί δεν αντέχουν άλλο.

Νίκος Χιωτάκης: «Κάντε νέα διαβούλευση και επαναφέρατε το θέμα για να το ψηφίσουμε»

Νίκος ΧιωτάκηςΟ τέως δήμαρχος και νυν επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, αφού αναγνώρισε τις δυσκολίες που συνεπάγεται κάθε προσπάθεια κυκλοφοριακής ρύθμισης, κυρίως σε επίπεδο εφαρμογής, επεσήμανε ότι η απουσία απόφασης της Επιτροπής Διαβούλευσης θα οδηγήσει σε ακυρότητα όποια απόφαση ληφθεί.

Όπως τόνισε ο κ. Νίκος Χιωτάκης, με βάση σχετική απόφαση του ΣτΕ, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει απόφαση της εν λόγω Επιτροπής και πρότεινε στη διοίκηση να αποσύρει προσωρινά το θέμα και να το επαναφέρει με ολοκληρωμένο τρόπο, ώστε να μην κινδυνεύσει με ακύρωση η σχετική απόφαση. Δεσμεύτηκε δε, ότι εάν αυτό γίνει, η παράταξή του θα δώσει θετική ψήφο (σ.σ. η συγκεκριμένη θέση του κ. Ν. Χιωτάκη απορρίφθηκε τόσο από τον δήμαρχο, όσο και τον αντιδήμαρχο Ευαγγ. Αυλήτη, ενώ εν συνεχεία κατεψηφίσθη από την πλειοψηφία του Σώματος).

Αξίζει ν΄ αναφερθεί ότι ο κ. Ν. Χιωτάκης ήταν αυτός που… έκοψε τη φόρα, τόσο σε συμβούλους όσο και σε κατοίκους, που πρότειναν συμπληρωματικές ρυθμίσεις στη συζητούμενη πρόταση, σημειώνοντας (και βρίσκοντας σύμφωνο και τον πρόεδρο του Σώματος) ότι οποιαδήποτε νέα πρόταση πρέπει να ξαναπεράσει από την Τεχνική Υπηρεσία, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, το Τοπικό Συμβούλιο και να επανέλθει στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Παναγιώτης Κανακάκης: «Δημιουργούμε περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνουμε»

Ο επικεφαλής της παράταξης Συνεργασία, Παναγιώτης Κανακάκης, ξεκίνησε την τοποθέτησή του, λέγοντας ότι «πάμε να λύσουμε ένα πρόβλημα και δημιουργούμε περισσότερα», υποστηρίζοντας ότι το ζήτημα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μοιάζει με την «κοντή κουβέρτα», που δεν μπορεί να καλύψει όλες τις απαιτήσεις.

Συνέχισε δε, λέγοντας ότι κάποιοι κάτοικοι «που διαθέτουν δύναμη» επιβάλλουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που δημιουργούν προβλήματα σε άλλες γειτονιές. Στο πλαίσιο αυτό δήλωσε ότι θα ψηφίσει «λευκό», προβλέποντας ότι όποια απόφαση κι αν ληφθεί, θα επιστρέψει πίσω στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ στη συνέχεια αποχώρησε από τη συζήτηση.

Ωστόσο, λίγο αργότερα ο κ. Π. Κανακάκης επέστρεψε κι έλαβε τον λόγο, λέγοντας ότι το κάνει γιατί άκουσε παράπονα ότι δεν θέλει να τοποθετηθεί επί του θέματος. Στη δευτερολογία του υποστήριξε ότι έχει κουραστεί να συζητά για παρόμοια θέματα, προσθέτοντας ότι όλα τα προβλήματα ξεκίνησαν λόγω της παρέμβασης που έγινε σε μία περιοχή (σ.σ. η αναφορά του αφορούσε στη μη διάνοιξη της οδού Έλλης, κάτι που έθιξαν κι άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι, καθώς και πολίτες).

Ως λύση στο αδιέξοδο, ο κ. Π. Κανακάκης πρότεινε να επανέλθουν τα κυκλοφοριακά πράγματα στην προτέρα κατάσταση, αποσπώντας το χειροκρότημα των παρεβρισκόμενων πολιτών.

Τοποθετήσεις δημοτικών συμβούλων

Κηφισιά

Από πλευράς δημοτικών συμβούλων πραγματοποιήθηκαν αρκετές παρεμβάσεις, οι οποίες θα μπορούσαν να «κωδικοποιηθούν» στις εξής:

Στάθης Κύρλος (Σίγουρα Βήματα): Καταφέρθηκε κατά της τακτικής του δημάρχου να επαναφέρει προς ψήφιση την απορριφθείσα 3η πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, ενώ κατήγγειλε το γεγονός ότι στην εισήγηση αναφέρεται ότι υπέρ της πρότασης ψήφισε και η δημοτική σύμβουλος της διοίκησης Ευτυχία Κούτση, ενώ η ίδια είχε ψηφίσει αρνητικά (σ.σ. ο πρόεδρος του Σώματος και ο δήμαρχος παραδέχθηκαν ότι το όνομα της κας Κούτση είχε από λάθος αναφερθεί μεταξύ όσων ψήφισαν θετικά).

Ο κ. Στ. Κύρλος προέτρεψε τη διοίκηση να αποδεχθεί την «έξυπνη πρόταση» του κ. Ν. Χιωτάκη για προσωρινή απόσυρση του θέματος, προβλέποντας ότι σε διαφορετική περίπτωση η απόφαση θα «πέσει», λόγω των προφυγών που θα κάνουν οι θιγόμενοι από τις ρυθμίσεις κάτοικοι. Ωστόσο, η φράση του ότι η διοίκηση «σπεύδει να εξυπηρετήσει τα “γραμμάτια” που είχε εκδώσει προεκλογικώς» προκάλεσε έντονες διαμαρτυρίες από πλευράς των συμβούλων της διοίκησης και κυρίως του κ. Απ. Κασιούρα, οδηγώντας σε δεκάλεπτη διακοπή της συνεδρίασης.

Παναγιώτης Ραυτόπουλος (Πολίτες & Πόλη): Όπως είχε πράξει και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, δήλωσε ότι θα καταψηφίσει τις προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, αφού δεν έχει πειστεί ότι δίνουν λύση στο πρόβλημα που υπάρχει.

Αθανασία Παπασπύρου (Δύναμη Ελπίδας): Ως κάτοικος της Τροίας, ανέφερε ότι οι ρυθμίσεις που είχε κάνει η προηγούμενη δημοτική αρχή είχαν δημιουργήσει ένα «κυκλοφοριακό μόρφωμα», που είχε χωρίσει τους δημότες σε προνομιούχους και μη. Αναγνωρίζοντας ότι, όντας δέσμιοι του αυτοκινήτου, οι δημότες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα σε ό,τι αφορά τη διαχείριση κυκλοφορίας και πρόσθεσε πως οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ανακουφίζουν κάπως τον «γόρδιο δεσμό» στην περιοχή.

Ευτυχία Κούτση (Δύναμη Ελπίδος): Έχοντας καταψηφίσει την πρόταση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, ανέφερε ότι είναι δύσκολο να ικανοποιηθούν όλοι οι πολίτες από τις ρυθμίσεις, θεώρησε ότι η υπάρχουσα κατάσταση στην περιοχή έχει επιφέρει μία σχετική κυκλοφοριακή ηρεμία, προσθέτοντας ότι με τη νέα ρύθμιση η οδός Ιωνίας θα δεχθεί δεκαπλάσιο κυκλοφοριακό φόρτο από τον σημερινό.

Απόστολος Κασιούρας (Δύναμη Ελπίδας): Τόνισε ότι ο Δήμος είναι ενιαίος και πρέπει με τον ίδιο τρόπο να αντιμετωπίζεται και η εξυπηρέτηση των πολιτών. Αναφέρθηκε στην «προνομιακή» κυκλοφοριακά μεταχείριση ορισμένων περιοχών, που έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνονται άλλες γειτονιές, αλλά και το περιβάλλον, λόγω της μεγαλύτερης κατανάλωσης καυσίμου για τις μετακινήσεις. Λέγοντας ότι εάν κάθε περιοχή που νομίζει ότι θίγεται από κάποια ρύθμιση, έρχεται στο Συμβούλιο και φωνασκεί ή πιέζει, δεν πρόκειται ποτέ να βρεθεί λύση, χαρακτήρισε την προτεινόμενη ρύθμιση ως την καλύτερη δυνατή για να επιλυθεί το πρόβλημα της περιοχής.

Χρήστος Καλός (Δύναμη Ελπίδας): Κατηγόρησε την προηγούμενη δημοτική αρχή ότι με τις ρυθμίσεις που είχε κάνει κατέστρεψε κυκλοφοριακά την περιοχή και σήμερα «δήθεν έρχεται να προστατεύσει τα συμφέροντα των κατοίκων». Όπως είπε, η εν λόγω περιοχή είχε εξαιρεθεί από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που είχε ψηφίσει το Δ.Σ. το 2006, προκειμένου -όπως υποστήριξε- να μπορέσει η προηγούμενη διοίκηση να εξυπηρετήσει συγκεκριμένους κατοίκους. Τέλος, αναγνωρίζοντας ότι σημαντική ευθύνη στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της περιοχής έχει η στάθμευση επί της Ελ. Βενιζέλου, θεώρησε την προτεινόμενη λύση ως την καλύτερη δυνατή, προκειμένου να «ξεμπλοκαριστούν» οι στενοί δρόμοι. Σε δεύτερη τοποθέτησή του πρότεινε μία συμπληρωματική ρύθμιση, η οποία ωστόσο… σκόνταψε κι αυτή στην προγενέστερη σχετική παρέμβαση του κ. Ν. Χιωτάκη.

Χρήστος Τσούλος (Δύναμη Ελπίδας): Ενημέρωσε ότι όποιες ρυθμίσεις ήρθαν στην Τεχνική Υπηρεσία είχαν περάσει προηγουμένως από τη δημόσια διαβούλευση, τον Μάρτιο του 2014, στην οποία είχε προταθεί η αλλαγή στην οδό Ιωνίας, η οποία κι επελέγη λόγω του ότι είναι φαρδύς δρόμος. Επίσης, πρόσθεσε ότι για τις ρυθμίσεις ελήφθησαν υπόψη και παλαιότερες (2013) επισημάνσεις μελετητή του Δήμου, ενώ, απαντώντας σε σχετική επισήμανση κατοίκων, πρόβλεψε ότι, μετά τις προτεινόμενες αλλαγές, η Πατριάρχου Ιωακείμ θα δέχεται μικρότερα κυκλοφοριακά φορτία.

Βασίλης Βάρσος (Σίγουρα Βήματα): Ζήτησε να ξεκαθαριστεί τι ακριβώς θέλει να κάνει η διοίκηση, να διευκολύνει την υπερτοπική κυκλοφορία ή όχι; Επικαλούμενος παλαιότερες μετρήσεις, οι οποίες έδειχναν ότι το 80% των αυτοκινήτων που διέρχονται από την περιοχή κατευθύνονται σε Διόνυσο, Σταμάτα, Ροδόπολη κ.λπ., δήλωσε ότι υπήρξε συνειδητή προσπάθεια να μην περνά όλη αυτή η κίνηση «μέσα από τα σπίτια των ανθρώπων», προσθέτοντας ότι ο όρος «κυκλοφοριακός λαβύρινθος» υπάρχει στα κυκλοφοριακά συστήματα, προκειμένου να αποτρέπεται η υπερτοπική κυκλοφορία μέσα από τον οικιστικό ιστό.

Γιώργος Παπαδόπουλος (Σίγουρα Βήματα): Χαρακτήρισε ως «γενικά καλό» το προτεινόμενο κυκλοφοριακό σενάριο, το οποίο ανακουφίζει -όπως είπε- μέρος της περιοχής κι έκανε συγκεκριμένες παρατηρήσεις και προτάσεις σχετικά με τη δυσκολία πρόσβασης στην εκκλησία της Αγ. Άννης, αλλά και της δυνατότητας να αμφιδρομηθεί η οδός Λεβίδου.

Ευάγγελος Αυλήτης (Δύναμη Ελπίδας): Ανέφερε ότι η όλη ταλαιπωρία ξεκίνησε από το 2010, «οπότε άλλαξε η προτέρα κατάσταση» κι αναρωτήθηκε τι είναι αυτό που εμποδίζει το άνοιγμα της οδού Έλλης, προκειμένου να εκτονωθεί το πρόβλημα. Πρόσθεσε δε, ότι ο ίδιος θα φέρει συγκεκριμένη πρόταση σε προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο για το άνοιγμα της συγκεκριμένης οδού. Δήλωσε, πάντως, ότι θα ψηφίσει το κυκλοφοριακό σενάριο που φέρνει η διοίκηση, «για να ανακουφιστούν οι δημότες που υποφέρουν χρόνια από τα κυκλοφοριακά προβλήματα στην περιοχή», ζητώντας ταυτόχρονα από τον δήμαρχο, εάν προκύψει επιδείνωση στην περιοχή, να επανεξετάσει το όλο θέμα.

Μαρία Κεφαλά-Σαλματάνη (Σίγουρα Βήματα): Έκανε λόγο για συζήτηση χωρίς αποτέλεσμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, η οποία θα είχε αποφευχθεί εάν είχε προηγηθεί δημόσια διαβούλευση, οπότε θα είχαν τη δυνατότητα περισσότεροι δημότες να εκφράσουν τις απόψεις τους. Δήλωσε ότι δεν θα ψηφίσει τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, όπως είχε κάνει και με τις προηγούμενες, προσθέτοντας ότι η ίδια δεν διαπιστώνει κυκλοφοριακή ανακούφιση της περιοχής, αλλά αντιθέτως οι ρυθμίσεις «βάζουν τη διαμπερή κυκλοφορία στα σπίτια των ανθρώπων».

Οι τοποθετήσεις κατοίκων και συλλόγων

Κάτοικοι της περιοχής

Η παρουσία των κατοίκων ήταν έντονη καθόλη τη διάρκεια της συζήτησης, με τις γνώμες να διίστανται αναλόγως τον δρόμο όπου έμενε ο καθένας, ενώ δεν έλλειψαν και οι αντιπαραθέσεις μεταξύ πολιτών.

Από από όσα ακούστηκαν, σταχυολογούμε τα εξής:

  • Η πλειονότητα της κυκλοφορίας στην περιοχή είναι διαμπερής κι αν περιοριστεί, θα διευκολυνθούν οι τοπικές μετακινήσεις.
  • Κάποιες περιοχές, που φιλοξενούν κατοίκους με «δύναμη», επιβάλλουν αποκλεισμούς σε όλες τις υπόλοιπες. Να υπάρξει ισονομία στην αντιμετώπιση των πολιτών.
  • Υπάρχουν απροσπέλαστες οδοί, όπως αυτή της Έλλης, που δημιουργούν το πρόβλημα. Να ανοίξουν όλοι οι δρόμοι, για να διευκολυνθεί η κυκλοφορία.
  • Οι νέες ρυθμίσεις μετατρέπουν την οδό Ιωνίας σε… εθνική οδό.
  • Στόχος τη δημοτικής αρχής θα πρέπει να είναι η αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας μέσα από τον οικιστικό ιστό.
  • Η διαμπερής κυκλοφορία να εξυπηρετείται από τους κεντρικούς άξονες. Να διαφυλαχτεί η απαγόρευση στάθμευσης στην Ελ. Βενιζέλου.
  • Να γίνουν ρυθμίσεις που θα υπηρετούν την ποιότητα ζωής και τους κατοίκους και όχι τα αυτοκίνητα.
  • Η διοίκηση προσπαθεί να διεκπαιρεώσει και όχι να επιλύσει το πρόβλημα. Η τοπική διαμπερής κυκλοφορία πρέπει να εξυπηρετηθεί, οπότε μόνη λύση είναι να κατανεμηθεί ισόρροπα και ισότιμα.
  • Ο κατακερματισμός των δρόμων δε λύνει το πρόβλημα. Μόνη λύση είναι να ανοίξουν όλοι οι δρόμοι, ώστε να μοιραστεί το κυκλοφοριακό φορτίο.
Αντιδράσεις και για το άνοιγμα της οδού Κοράη

Απαγορευτικά σήματα

Έχοντας ήδη προηγηθεί η πολύωρη συζήτηση για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη Δ.Ε. Κηφισιάς, το επόμενο θέμα, της διάνοιξης της οδού Κοραή, μόνο ως «κερασάκι στην τούρτα» θα μπορούσε να χαρακτηριστεί.

Όπως παραδέχθηκε ο δήμαρχος, το ζήτημα δεν ανακινήθηκε λόγω της πίεσης κάποιας ομάδας πολιτών, αλλά το επεδίωξε ο ίδιος, καθώς η υπάρχουσα κατάσταση (η μη πρόσβαση στη Χαριλάου Τρικούπη) «δεν είχε καμία λογική και είναι “ανώμαλη”». Πρόσθεσε δε, ότι την προτεινόμενη ρύθμιση την επιθυμεί όλη η Ν. Ερυθραία, αλλά συνήθως στο Δημοτικό Συμβούλιο έρχονται μόνο οι κάτοικοι που θίγονται ή εξυπηρετούνται άμεσα από κάποια ρύθμιση και όχι όλοι οι υπόλοιποι που ωφελούνται από τις γενικότερες ρυθμίσεις.

Μείζων μειοψηφία: «Εξυπηρετείτε τα φορτηγά του “Σκλαβενίτη”»

Εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας, ο κ. Β. Βάρσος δήλωσε ότι η υφιστάμενη κατάσταση εξυπηρετεί την αποτροπή της διαμπερούς κυκλοφορίας και ήταν συνειδητή επιλογή των προηγούμενων διοικήσεων. Ωστόσο, δεν έμεινε σε αυτό και προχωρώντας ένα βήμα παρακάτω, κατηγόρησε ευθέως τη νέα διοίκηση ότι προχωρεί στη συγκεκριμένη ρύθμιση για να διευκολύνει τα φορτηγά της αλυσίδας «Σκλαβενίτης», προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στη Χαρ. Τρικούπη.

Αιχμές για «εξυπηρέτηση συμφερόντων» άφησε και ο σύμβουλος της ίδιας παράταξης Στ. Κύρλος, αν κι απέφυγε να τα ονοματίσει, κάνοντας λόγο για «βιαστική απόφαση» κι «αποσπασματική» απόφαση, η οποία θα «καταστρέψει το Καστρί και θα αλλοιώσει τον χαρακτήρα της ανατολικής Ν. Ερυθραίας». Αναρωτήθηκε δε ποιον εξυπηρετεί η συγκεκριμένη ρύθμιση, όταν παλαιότερες μετρήσεις είχαν δείξει ότι, σε ώρες αιχμής, από τη μόλις 4,5 μ. πλάτους οδό Κοραή διέρχονταν 380 αυτοκίνητα ανά ώρα.

Από την πλειοψηφία, ο κ. Μιχάλης Καυγαλάκης υποστήριξε ότι το άνοιγμα της Κοραή θα επιτρέψει την ασφαλή έξοδο στην Ελ. Βενιζέλου, η κα Κλεοπάτρα Χατζοπούλου τόνισε ότι η διάνοιξη θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και καιρό, ο κ. Απ. Κασιούρας πρόσθεσε ότι, σύμφωνα με τον παγκοσμίου κύρους συγκοινωνιολόγο Γιαννόπουλο, το σύστημα μονοδρομήσεων κι απαγορεύσεων στο Καστρί είναι δαιδαλώδες και θα πρέπει να απλοποιηθεί, η κα Κατερίνα Καραλή, επικαλούμενη το απόφθεγμα ότι «τα μυαλά και τα αλεξίπτωτα λειτουργούν όταν είναι ανοιχτά», επεσήμανε ότι το αντίστοιχο ισχύει και για τους δρόμους και η κα Ευτ. Κούστη υποστήριξε ότι με την προτεινόμενη ρύθμιση η περιοχή θα δεχθεί κυκλοφοριακή επίθεση.

Αντίθετοι και οι κάτοικοι της περιοχής

Εκ μέρους κατοίκων και συλλόγων της περιοχής, η πρώην δημοτική σύμβουλος Κατερίνα Μουστάκη σημείωσε ότι θα πρέπει να προτάσσεται ο πολίτης και όχι το αυτοκίνητο, συμπληρώνοντας ότι το άνοιγμα της Κοραή δεν εξυπηρετεί κανέναν. Πρότεινε δε, να υπάρξει συνολική μελέτη για την περιοχή, που να περιλαμβάνει και την ανάπλασή της.

Από τον Σύλλογο Φίλων του Καστρίου, ο κ. Κουτρουμπής σημείωσε ότι η κατάσταση των τελευταίων χρόνων είναι αποδεκτή από τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι είδαν το προάστιό τους να ησυχάζει. Πρόσθεσε ότι η διοίκηση προχωρεί στην εφαρμογή ενός μέτρου που έλαβε «αβασάνιστα», αναγκάζοντας τους κατοίκους να σκέφτονται ακόμη και τη δικαστική προσφυγή. Τέλος αναρωτήθηκε πού είναι οι κάτοικοι της Ν. Ερυθραίας που ζητούν το άνοιγμα της Κοραή, συμπληρώνοντας ότι το θέμα ανακίνησε από μόνος του ο δήμαρχος.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2022
Powered by Wisenet