Η ορθή χρήση του διαδικτύου συζητήθηκε σε ημερίδα της Προνόη
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Η ορθή χρήση του διαδικτύου συζητήθηκε σε ημερίδα της Προνόη

Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Προνόη» του Δήμου Κηφισιάς – ΟΚΑΝΑ και η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) της Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής Πανεπιστημίου Αθηνών του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄  Αθήνας μέσω των υπευθύνων Αγωγής Υγείας, πραγματοποίησαν ενημερωτική ημερίδα την Πέμπτη 19 Φεβρουαρίου 2015 με θέμα «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» στο πλαίσιο  του Προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο» του υπουργείου Παιδείας.

Ο συντονισμός της ημερίδας έγινε από την επιστημονικά υπεύθυνη του Κέντρου, Σωτηρία Μακαρώνη, ψυχολόγο Υγείας MSc – ψυχοθεραπεύτρια, η οποία εκπροσωπώντας την Επιστημονική Ομάδα που αποτελείται από την κοινωνική λειτουργό – αν. επιστημονικά υπεύθυνη, Διονυσία Γιαννοπούλου, την κοινωνική λειτουργό – επιστημονικό στέλεχος Πρόληψης, Βασιλική Αλεξάκη, την κοινωνική λειτουργό – επιστημονικό στέλεχος Πρόληψης, Αρχοντούλα Αλεξάκη-Αναστασοπούλου, παρουσίασε τα προγράμματα του Κέντρου Πρόληψης «Προνόη» για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Στην ημερίδα απηύθυναν χαιρετισμό ο δήμαρχος Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος, η πρόεδρος του Κέντρου Πρόληψης «Προνόη» Αγγελική Τριανταφύλλου-Πιτίδη, αν. καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών,  η επίκ. καθηγήτρια Παιδιατρικής-Εφηβική Ιατρικής, Επιστημονική Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ) Β΄ Παιδιατρικής Κλινικής Νοσοκομείου Παίδων Π & Α. Κυριακού Άρτεμις Τσίτσικα και η υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας Ευαγγελία Φρυδά.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας συζητήθηκαν τα εξής θέματα:

  1. Έφηβοι και Διαδίκτυο.
  2. Αγωγή Υγείας στο Σχολείο & στην Οικογένεια για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.

Η κ. Τζαβέλα, ψυχολόγος ΜSc., σύμβουλος εφήβων και γονέων- θεραπεύτρια Συμπεριφοράς και επιστημονικός συνεργάτης της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (ΜΕΥ), έκανε την έναρξη των εισηγήσεων παρουσιάζοντας ορισμένα από τα πιο σημαντικά ευρήματα της ευρωπαϊκής έρευνας EU-NET «Διαδίκτυο και Συμπεριφορές Εξάρτησης». Από την έρευνα προέκυψε, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου, ότι «η ανάγκη να είναι οι έφηβοι μονίμως on line δεν αποτελεί απαραιτήτως πρόβλημα αρκεί να μπορεί ο έφηβος να αναπτύσσει λειτουργικές στρατηγικές διαχείρισης: δηλαδή να προσπαθεί να εξισορροπήσει τις διαδικτυακές και εξω-διαδικτυακές δραστηριότητες, να έχει αυτοέλεγχο, να τηρεί προτεραιότητες και να αναζήτα και ασχολίες εκτός διαδικτύου».

Σύμφωνα με την ομιλία της κ. Σιαφαρίκα, υπεύθυνης Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄  Αθήνας, υποψήφιας διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, «τα πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα από μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί στη χώρα μας δείχνουν ότι η ηλικία έναρξης της χρήσης του διαδικτύου ολοένα και μειώνεται. Στη σημερινή εποχή μπορεί κανείς να έχει πολύ εύκολη πρόσβαση στο διαδίκτυο, γεγονός το οποίο μπορεί να αποβεί επικίνδυνο για τα παιδιά καθώς έρχονται συχνά σε επαφή με ακατάλληλο για την ηλικία τους περιεχόμενο».

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε, όπως αναφέρεται, «στην ορθή ενημέρωση τόσο των ίδιων των γονέων όσο και των παιδιών για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου και την αναγκαιότητα να κερδίσουν οι γονείς την εμπιστοσύνη των παιδιών τους και στον “διαδικτυακό κόσμο”. Εξίσου σημαντικό ρόλο έχει και το σχολικό περιβάλλον και οι εκπαιδευτικοί».

Μέσα από τον εύστοχο σχολιασμό της καθηγήτριας κας Τσίτσικα και την ενεργό συμμετοχή των γονέων με αγωνιώδη ερωτήματα δημιουργήθηκε ένας γόνιμος διάλογος, παρουσιάστηκαν καίρια προβλήματα και δόθηκαν λύσεις και απαντήσεις από τις ομιλήτριες.

Μερικές από τις κατευθυντήριες γραμμές – προτάσεις που δόθηκαν ήταν, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, οι παρακάτω:

  • Απαγορεύεται η οποιαδήποτε χρήση οθόνης για παιδιά < 3 ετών.
  • Η καθημερινή έκθεση σε οθόνη-screentime (ηλεκτρονικός υπολογιστής και τηλεόραση) καλό είναι να περιορίζεται στις δύο ώρες ημερησίως, προκειμένου να υπάρχει ισορροπία με τις άλλες δραστηριότητες του παιδιού ή του εφήβου, τη μελέτη και την κοινωνική του ανάπτυξη (οικογενειακές σχέσεις, φιλικές σχέσεις, φλερτ κ.λπ.).
  • Τα παραπάνω βέβαια εξατομικεύονται, και ειδικά στην εφηβική ηλικία που ο έφηβος έχει το δικαίωμα της γνώμης του. Τα όρια που θα τεθούν εξαρτώνται από τη συζήτηση που θα κάνουν ο γονέας και ο έφηβος μαζί, λαμβάνοντας πάντα υπόψη τις διεθνείς κατευθυντήριες οδηγίες, επιστημονικά στοιχεία και πληροφορίες.
  • Το σχολείο μπορεί να ενθαρρύνει τις θετικές δράσεις και να ενισχύσει τις άμυνες και την ασφάλεια μέσω διαδραστικών προγραμμάτων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να παρέχονται όχι μόνο από τους εκπαιδευτικούς αλλά ακόμη και από τους  ίδιους τους μαθητές (peer leaders).

Η ημερίδα έκλεισε με ένα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο μήνυμα, όπως αναφέρεται, «όχι μόνο για την ορθή χρήση του διαδικτύου με σύνεση και συνέπεια, αλλά και με την υπενθύμιση πως το διαδίκτυο, είναι ένα εργαλείο και όπως κάθε εργαλείο χρειάζεται οδηγίες χρήσης. Εάν χρησιμοποιηθεί σωστά, με κριτική σκέψη και σωστές κατευθύνσεις μπορεί να μετατραπεί σε έναν κόσμο πολύτιμης γνώσης και ενημέρωσης».

Οι ενδιαφερόμενοι για περισσότερες πληροφορίες μπορούν να απευθύνονται:

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2022
Powered by Wisenet