Κραυγή αγωνίας μαθητών για το εκπαιδευτικό σύστημα στο Δ.Σ. Κηφισιάς
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Κραυγή αγωνίας μαθητών για το εκπαιδευτικό σύστημα στο Δ.Σ. Κηφισιάς

Επιστολή διαμαρτυρίας – ψήφισμα κατά της λειτουργίας του “Νέου Λυκείου”, αλλά και γενικότερα του ακολουθούμενου εκπαιδευτικού συστήματος, η οποία συντάχθηκε από μαθητές του Αναξαγόρειου Λυκείου Νέας Ερυθραίας και με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, διαβάστηκε στη συνεδρίαση της Τετάρτης 5 Νοεμβρίου του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς.

Το ψήφισμα ανέγνωσε ο πρόεδρος του 15μελούς του Λυκείου, Νίκος Ανδριώτης, ζητώντας τη συμπαράσταση του Δημοτικού Συμβουλίου και την υπερψήφιση της διαμαρτυρίας γιατί, όπως είπε χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, «ο Γολγοθάς που πρέπει να ανέβει κάθε μαθητής είναι πολύ δύσκολος και πολύ μεγάλος και μόνος του ίσως να μην τα καταφέρει». Στη συνέχεια ανεγνώσθη κείμενο συμπαράστασης από τον πρόεδρο Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς, Στράτο Ρότσκο.

Γιώργος Θωμάκος: «Ο μαθητής συνθλίβεται ψυχικά και σωματικά»

Ο δήμαρχος Κηφισιάς Γιώργος Θωμάκος, αφού ευχαρίστησε τους εκπροσώπους των μαθητών, των καθηγητών και των γονέων, τόνισε ότι η διαμαρτυρία – ψήφισμα πρέπει να βρει σύμφωνο όλο το Δημοτικό Συμβούλιο και έδωσε συγχαρητήρια στους μαθητές για τον «συνοπτικό, μεστό και ακριβή» τρόπο σύνταξής της.

Συνεχίζοντας έκανε λόγο για «απάνθρωπο» σύστημα εξετάσεων που καθιστά τον νέο και τη νέα «μηχανικό άνθρωπο», συμπληρώνοντας ότι «ο μαθητής συνθλίβεται ψυχικά και σωματικά». Τόνισε ότι το λύκειο πρέπει να πάψει να είναι απλά μια προπαρασκευαστική βαθμίδα για την είσοδο στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ότι τα Πανεπιστήμια πρέπει αυτοτελώς να διοργανώνουν τις εισαγωγικές εξετάσεις σε αυτά, προκηρύσσοντας καιρό πριν την εξεταστέα ύλη. Επεσήμανε δε, ότι το λύκειο θα πρέπει να είναι ανεξάρτητη βαθμίδα όπου ο μαθητής «θα λαμβάνει τον πλούτο των γνώσεων για να γίνει ένας χρήσιμος πολίτης», αλλά να του μένει και χρόνος για άλλες δημιουργικές δραστηριότητες.

Νίκος Χιωτάκης: “Να παραμείνουν ανοιχτά τα σχολεία”

Τη συμπαράστασή του στον αγώνα των μαθητών σε όλα τα λύκεια του Δήμου Κηφισιάς δήλωσε ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Νίκος Χιωτάκης, θέτοντας όμως μία προϋπόθεση «να είναι ανοικτά τα σχολεία».

Παναγιώτης Κανακάκης: “Τα σχολεία να οξύνουν την κρίση των μαθητών”

Για τον ανταγωνισμό που δημιουργούν οι εξετάσεις μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Κανακάκης (ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΑΝΑΣΑ – ΑΛΛΑΖΩ – ΠΟΛΙΤΕΣ), χαρακτηρίζοντάς τον ως «κακό», καθώς όπως εξήγησε «στη ζωή πρέπει να είμαστε συναγωνιστές και να αγωνιζόμαστε για κοινά πράγματα». Τόνισε ότι τόσο το λύκειο, όσο και οι προηγούμενες δύο εκπαιδευτικές βαθμίδες, πρέπει να «αφήνουν την ελευθερία» σε καθηγητές και παιδιά ώστε να μπορούν να «οξύνουν την κρίση τους». Ολοκληρώνοντας διατύπωσε το ερώτημα γιατί να βραβεύονται μόνο οι πρώτοι μαθητές, αφού «όλοι είναι ικανοί σε αυτή την κοινωνία και όλοι χρειάζονται».

Ιωάννης Σφαντός: “Μετατρέπουν το λύκειο σε τεράστιο εξεταστικό κέντρο”

Εκ μέρους της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ο επικεφαλής της παράταξης Ιωάννης Σφαντός επεσήμανε ότι «έχει μπει σε διαδικασία ένας μηχανισμός που περιλαμβάνει από δημοσιογράφους μέχρι και εισαγγελείς, ο οποίος στέκεται απέναντι σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται και πρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο να σταθεί δίπλα τους». Τόνισε, επίσης, ότι το «Νέο Λύκειο» θα μετατρέψει το λύκειο σε ένα «τεράστιο εξεταστικό κέντρο και θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ταξική τους διαφοροποίηση ανάλογα με το τι μπορεί το καθένα να προσφέρει» και δήλωσε ότι η παράταξη θα συμπαρασταθεί στις κινητοποιήσεις μαθητών, γονέων και καθηγητών, που μπορεί να είναι όχι μόνον καταλήψεις, αλλά και συνελεύσεις, συσκέψεις φορέων κ.ά.

Στο θέμα παρενέβησαν κι άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι, καταθέτοντας τις απόψεις τους.

Αχιλλέας Κουρέπης: «Να υιοθετηθεί το ψήφισμα από το Δημοτικό Συμβούλιο»

Να υιοθετηθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς το ψήφισμα διαμαρτυρίας των μαθητών ζήτησε ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Αχιλλέας Κουρέπης, μεταφέροντας μία απορία του γιου του (μαθητή Α΄ Λυκείου του Αναξαγορείου Λυκείου), ο οποίος εξηγώντας του τους λόγους κατάληψης του Σχολείου τον ρώτησε «ο δήμαρχος δεν μπορεί να κάνει κάτι;».

Βασίλης Βάρσος: «Στη χώρα του πολιτισμού δεν έχουμε σύστημα Παιδείας»

Ότι θα ψηφίσει το κείμενο διαμαρτυρίας δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Βασίλης Βάρσος, ο οποίος εξέφρασε τη λύπη του που «στη χώρα του πολιτισμού, της δημοκρατίας δεν μπορούμε να έχουμε ένα σύστημα Παιδείας». Παράλληλα εξέφρασε τα συγχαρητήριά του στους μαθητές και τους δασκάλους που αγωνίζονται.

Γιώργος Σκορδίλης: «Η εκπαιδευτική κοινότητα βράζει σε όλες τις βαθμίδες»

Στοιχεία της Eurostat παρουσίασε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΑΝΑΣΑ – ΑΛΛΑΖΩ – ΠΟΛΙΤΕΣ, Γιώργος Σκορδίλης, τα οποία αποδεικνύουν ότι ο Έλληνας μαθητής είναι ο πιο σκληρά εργαζόμενος και παράλληλα ο πιο απαισιόδοξος και ο πιο καταθλιπτικός. Παράλληλα, διατύπωσε την πρόταση να πάρει θέση το Δημοτικό Συμβούλιο για την εκπαιδευτική πολιτική σε επίπεδο Δήμου, καθώς όπως είπε «στόχος της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι να υπάρξει διασύνδεσή της με τις τοπικές κοινωνίες».

«Η εκπαιδευτική κοινότητα βράζει σε όλες τις βαθμίδες» επεσήμανε ο δημοτικός σύμβουλος, εκπαιδευτικός στο επάγγελμα, και δήλωσε ότι ο εκπαιδευτικός γίνεται «πιτσαδόρος» τρέχοντας από το ένα σχολείο στο άλλο για να συμπληρώσει το ωράριό του και δεν μπορεί, υπό αυτές τις συνθήκες, να δώσει ό,τι καλύτερο μπορεί στα παιδιά. Τέλος μίλησε για «απαξίωση της εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού συστήματος και της εργασίας», και συμπλήρωσε ότι κάποιοι θέλουν να μετατρέψουν την κοινωνία σε κοινωνία «ειδικής οικονομικής ζώνης, με φθηνό εργατικό κόστος, σκυμμένο – χωρίς απαιτήσεις εργαζόμενο και νέους ανθρώπους που θα αναζητούν τη μοίρα τους αλλού».

Κατερίνα Καραλή: «Να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε τους μαθητές σαν ρομποτάκια»

«Μπράβο» στα παιδιά που συνέταξαν το ψήφισμα αυτό είπε η δημοτική σύμβουλος της πλειοψηφίας Κατερίνα Καραλή και δήλωσε ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι «απαράδεκτο». Τόνισε ότι πρέπει όλοι να σταματήσουν να αντιμετωπίζουν τα παιδιά σαν «ρομποτάκια» και να τα βλέπουν σαν ανθρώπους. «Τα παιδιά μας θέλουν δίπλα τους και θα είμαστε δίπλα τους. Θέλουν να ξέρουν ότι μπορούν να μας εμπιστευθούν», ολοκλήρωσε.

Σίσσυ Παπασπύρου: «Να μην σταματήσουν να αγωνίζονται τα παιδιά»

Αφού δήλωσε ότι συντάσσεται υπέρ του ψηφίσματος των μαθητών η σύμβουλος της πλειοψηφίας Σίσσυ Παπασπύρου, τους ζήτησε να μην σταματήσουν να αγωνίζονται, τονίζοντάς τους ότι αυτό που κάνουν σήμερα είναι «το πρώτο βήμα για το μέλλον τους».

Παντελής Παπανικολόπουλος: «Οι μαθητές να μην αυτο-στραγγαλίζουν το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση»

Για αντικατάσταση του λυκείου από το φροντιστήριο μίλησε ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας Παντελής Παπανικολόπουλος, ο οποίος αφού δήλωσε ότι το Δημοτικό Συμβούλιο θα είναι δίπλα στον αγώνα των μαθητών για ουσιαστική και ποιοτική εκπαίδευση επεσήμανε ότι αυτή απαιτεί «ανοιχτά σχολεία». Παρότρυνε δε, τους μαθητές να μην «αυτο-στραγγαλίζουν και αυτο-καταργούν, με καταλήψεις των σχολείων και κατάργηση των μαθημάτων, το δικαίωμα που έχουν στην εκπαίδευση».

Βασιλική Σπηλιωτοπούλου: «Όταν κάτι δεν το καταλαβαίνεις, μην το εμπιστεύεσαι»

«Όταν κάτι δεν το καταλαβαίνεις, μην το εμπιστεύεσαι» επεσήμανε στους μαθητές η δημοτική σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Βασιλική Σπηλιωτοπούλου και συμπλήρωσε ότι η ίδια δεν καταλαβαίνει γιατί γίνεται με αυτόν τον τρόπο η εκπαίδευση στα λύκεια και στα γυμνάσια και άρα δεν τον εμπιστεύεται. Τόνισε ότι γίνονται λάθη στα σχολεία, καθώς αυτά είναι για να προσφέρουν γενική μόρφωση, να ενημερώνουν τους μαθητές τι σημαίνει ζωή, να τους μεταδώσουν πληροφορίες και να ανταλλαγούν ιδέες. Τέλος, χρησιμοποιώντας τη φράση του Αριστοτέλη «Τους μαθαίνω να σκέφτονται», σημείωσε ότι «αυτό πρέπει να γίνει για να πάνε τα παιδιά μπροστά».

Σταύρος Ζαπάντης: «Το σχολείο πρέπει να μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά την επιθυμία να ζητούν τη γνώση»

Το σχολείο δεν πρέπει να είναι ένα μέρος που «απλά παραγεμίζει κεφάλια με γνώση», αλλά ένα μέρος που «θα μεταλαμπαδεύσει στα παιδιά την επιθυμία να ζητούν τη γνώση για όλη τους τη ζωή» δήλωσε ο δημοτικός σύμβουλος και πρόεδρος του ΝΠΔΔ «Δημήτριος Βικέλας» Σταύρος Ζαπάντης και συντάχθηκε με τα παιδιά καθώς πιστεύει ότι «το σύστημα θέλει ριζικές αλλαγές».

Το ψήφισμα – διαμαρτυρία του Αναξαγορείου Λυκείου Νέας Ερυθραίας ενεκρίθη ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο Κηφισιάς ως ψήφισμα του ίδιου του Δ.Σ. και αποφασίστηκε να προωθηθεί στο υπουργείο Παιδείας και να δημοσιευθεί στον Τύπο.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου, που εξεδόθη μετά το πέρας της συνεδρίασης «Ο Δήμος Κηφισιάς θα είναι συμπαραστάτης των μαθητών στον αγώνα τους για “Ανοιχτά σχολεία και κλειστά φροντιστήρια”, όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν οι μαθητές στο Δ.Σ.».

Το Ψήφισμα – Διαμαρτυρία του Αναξαγορείου Λυκείου Νέας Ερυθραίας:

Σήμερα, Δευτέρα 3.11.2014, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς που συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο μας, συμφωνήσαμε στα παρακάτω:

Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα είναι απαράδεκτο και οδηγεί το Λύκειο σε ένα καθεστώς υποβαθμισμένου φροντιστηρίου. Υποχρεώνει μαθητές και καθηγητές σε εξαντλητική και άχαρη δουλειά χωρίς ουσιαστικό μορφωτικό αποτέλεσμα.

Αναγκάζει τους μαθητές να μελετάνε μόνο τα τέσσερα μαθήματα στα οποία πρόκειται να εξεταστούν πανελλαδικά, και μάλιστα με πολύ κακό τρόπο: επίλυση θεμάτων- εξεταστικού- φροντιστηριακού χαρακτήρα, κι όχι ως εντρύφηση, εμβάθυνση, απάντηση σε απορίες, έρευνα. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές δεν αποκτούν απαραίτητες γενικές γνώσεις και δεν μαθαίνουν να σκέπτονται επιστημονικά – ερευνητικά αλλά να απαντάνε χωρίς κρίση σε θέματα. Η Τράπεζα Θεμάτων που θεσπίστηκε, όχι μόνο δεν βοηθά στην ουσιαστική γνώση των μαθητών, αλλά φροντιστηριοποιεί περαιτέρω τη λυκειακή εκπαίδευση. Γεμίζει αγωνία και άγχος μαθητές και καθηγητές που τρέχουν να προλάβουν να κάνουν όσο περισσότερα θέματα που ίσως «πέσουν» στις εξετάσεις, ανεξάρτητα από το αν αυτά είναι τα καλύτερα ζητήματα με τα οποία θα ήθελε και θα μπορούσε να δουλέψει η τάξη. Φυσικά, οι άνωθεν υποδείξεις για προγραμματισμό και για στόχους που πρέπει να βάλει το κάθε σχολείο, καθίστανται κενό γράμμα: στα σχολεία δεν αφήνεται κανένα περιθώριο να κάνουν τίποτε πολιτιστικό, αθλητικό, εργαστηριακό, έρευνα και αναζήτηση, πρέπει μόνο να απαντάνε σε θέματα εξετάσεων.

Ένα τέτοιο Λύκειο, που πρέπει να παριστάνει ότι παρέχει γενική μόρφωση καθίσταται τελικά ένα κακό φροντιστήριο και δεν μπορεί να απορούμε γιατί οι μαθητές το εγκαταλείπουν, εξαντλώντας κάθε απουσία που τους παρέχει ο νόμος, για να τρέχουν στα φροντιστήρια, λίγο πριν τις εξετάσεις. Ματώνοντας φυσικά οικονομικά τους γονείς που συχνά δεν έχουν να τα πληρώσουν.

Η προσπάθεια για την αλλαγή ενός τέτοιου φαύλου συστήματος βρίσκει μαζί τους μαθητές, τους καθηγητές και τους γονείς του Αναξαγορείου Λυκείου Νέας Ερυθραίας.

Ακολουθεί το κείμενο συμπαράστασης από την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δήμου Κηφισιάς σχετικά με το «Νέο Λύκειο»:

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Κηφισιάς, βαθιά προβληματισμένη και ανήσυχη με τις καταιγιστικές εξελίξεις και αντιδράσεις παιδιών, γονέων κι εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά στο «Νέο Λύκειο», αντιλαμβάνεται τον λόγο των κινητοποιήσεών τους και συμπαρίσταται στην ουσία της διαμαρτυρίας τους.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων έχει ήδη διοργανώσει ανοιχτές εκδηλώσεις (9 Μαρτίου 2014) με θέμα ακριβώς τις αλλαγές με τον Νόμο για το «Νέο Λύκειο» και έχει τοποθετηθεί για το τι σημαίνουν αυτές για το μέλλον της Παιδείας και της εργασίας.

Ως στιγμής, τα αποτελέσματα αυτών των νέων ρυθμίσεων είναι τουλάχιστον απογοητευτικά… Η αποτυχία στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου το καλοκαίρι του 2014 άγγιξε ακόμα και το 40% σε βασικά μαθήματα με αποτέλεσμα οι ώρες σε φροντιστήρια να αυξηθούν, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στα ήδη επιβαρυμένα νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στη λαίλαπα των διαρκώς αιφνιδιαστικών τροποποιήσεων του εκπαιδευτικού συστήματος.

Τα παιδιά, στην ιδιαίτερα ευαίσθητη περίοδο της εφηβείας, καλούνται με βίαιο και επιδερμικό τρόπο να αποφασίσουν για το μέλλον τους χωρίς κανένα ουσιαστικά δομημένο εκπαιδευτικό υπόβαθρο.

Ο άμεσος στόχος είναι να καταργηθεί ο νόμος για το «Νέο Λύκειο» και η Τράπεζα Θεμάτων, να σταματήσει η ταλαιπωρία των μαθητών και να βρεθεί μια λύση ικανή ώστε το μέλλον της Παιδείας και της εργασίας να στηρίζεται σε γερά θεμέλια και όχι σε σαθρά πειραματικά εκπαιδευτικά συστήματα. Χρειαζόμαστε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να αναδεικνύει και όχι να καταβαραθρώνει τα χαρίσματα των μαθητών και να δημιουργεί ασφάλεια για το μέλλον όλης της κοινωνίας.

Ο στόχος είναι κάποια στιγμή επιτέλους να αντιμετωπιστεί η Παιδεία με τη σοβαρότητα που της πρέπει, όπως σε κάθε κράτος που σέβεται την ιστορία του, το παρόν του κι επιθυμεί να έχει μέλλον.

Ο στόχος είναι, κάποια στιγμή, να ακουστούν και τα παιδιά. Όλα τα παιδιά. Και τα παιδιά του 10 και του 18 και του 20 που βγαίνουν και βροντοφωνάζουν ότι δεν είναι κοπανατζήδες (ειδικά οι τελευταίοι, κραδαίνοντας τη βαθμολογία τους ως αποδεικτικό ότι δεν ανήκουν σε αυτούς που θέλουν να χάσουν μάθημα), έχοντας κάθε δικαίωμα να προβληματιστούν, σκεφτούν και διεκδικήσουν αυτό που θεωρούν δίκαιο για το μέλλον τους.

Επιτέλους, θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε τα παιδιά κοντά μας ή αν τα προετοιμάζουμε για να δημιουργήσουμε την επόμενη γενιά μεταναστών. Ήδη μας φεύγουν τόσα και τόσα λαμπρά μυαλά…

Ο στόχος όσων λαμβάνουν αυτές τις αποφάσεις, ποιος είναι ακριβώς…;

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2022
Powered by Wisenet