Όλα όσα συζητήθηκαν στη 2η διαβούλευση για το ΣΒΑΚ Δήμου Κηφισιάς
Κοινωνία

Όλα όσα συζητήθηκαν στη 2η διαβούλευση για το ΣΒΑΚ Δήμου Κηφισιάς

Ο Δήμος Κηφισιάς, στο πλαίσιο της εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και θα ολοκληρωθεί εντός του 2020, οργάνωσε τη δεύτερη συνάντηση-διαβούλευση την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2020, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κηφισιάς.

Η ενημέρωση υπήρξε σφαιρική και έγινε γόνιμη ανταλλαγή απόψεων, όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Σκοπός της 2ης Διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς του ΣΒΑΚ ήταν η παρουσίαση των αποτελεσμάτων της υφιστάμενης κατάστασης, καθώς και η δημιουργία του οράματος. Συζητήθηκαν επίσης και λύσεις οι οποίες μπορούν να δοθούν σχετικά με τα προβλήματα και τις ευκαιρίες του Δήμου Κηφισιάς για τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη.

Ο δήμαρχος Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος, τόνισε σχετικά με τη διαβούλευση:

«Προχωρούμε στο ΣΒΑΚ με χρηματοδότηση του Πράσινου Ταμείου. Συστηματικά διεκδικούμε ευρωπαϊκά προγράμματα και το προηγούμενο διάστημα έχουμε εξασφαλίσει 10 εκατ. ευρώ σε μελέτες και έργα. Έχουμε την κουλτούρα στις διαβουλεύσεις και χαιρόμαστε που τηρείται η διαδικασία για τη συγκέντρωση των απόψεων σχετικά με τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη.

»Με το ΣΒΑΚ επιδιώκουμε την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος, της ποιότητας ζωής και του δημόσιου χώρου, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις. Σημαντικά θέματα για εμάς είναι η βελτίωση του ενεργειακού αποτυπώματος, η μείωση καυσαερίων και η ηλεκτροκίνηση οχημάτων, ενώ αποτελεί προτεραιότητα μας η κυκλική συγκοινωνία».

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Αλέξιος Μακρής, στην τοποθέτησή του ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Το ΣΒΑΚ στον Δήμο μας δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιά, Νέα Ερυθραία και Εκάλη. Θα ήταν ωφέλιμο την επόμενη φορά η διαβούλευση να γίνει το απόγευμα ώστε να εξασφαλιστεί μεγαλύτερη συμμετοχή πολιτών.

»Από το ΣΒΑΚ αντλούμε στοιχεία που μπορούν να εξελιχθούν σε μελέτες εφαρμογής για διάφορες συνοικίες της πόλης μας όπως τα Αλώνια, το κέντρο Κηφισιάς, η Νέα Ερυθραία, η Νέα Κηφισιά που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο συγκοινωνιακό φόρτο».

Από την πλευρά του, ο κ. Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος, δρ Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός ΕΜΠ, επεσήμανε:

«Εξαιρετικός ο Δήμος Κηφισιάς, στα πρότυπα των ευρωπαϊκών κηπουπόλεων. Πρόκειται για έναν ευνοούμενο δήμο από άποψη περιβάλλοντος. Πάμε να φτιάξουμε όλοι μαζί ένα όραμα το οποίο θα είναι διαφορετικό, που θα ενώνει, θα εμπνέει, και θα είναι συνώνυμο της οικονομικής ανάπτυξης».

Ο κ. Θοδωρής Μαυρογεώργης, MSc Συγκοινωνιολόγος – Πολιτικός Μηχανικός ΕΜΠ, στη δική του τοποθέτηση αναφέρθηκε στις μετακινήσεις εντός της πόλης της Κηφισιάς τονίζοντας:

«Επιχειρούμε ένα στρατηγικό σύστημα για τη μετακίνηση στην πόλη. Πάμε να αξιολογήσουμε τις ανάγκες των ανθρώπων και όχι των οχημάτων».

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της διαβούλευσης, παρουσιάστηκαν οι εξής προκαταρκτικές προτάσεις:

  • Δίκτυο πράσινων διαδρομών: Σχεδιασμός και υλοποίηση ενός εκτεταμένου/ολοκληρωμένου δικτύου εξυπηρέτησης ήπιων μορφών μετακίνησης (πεζή και ποδήλατο) που να συνδέει τις γειτονιές με το Κέντρο της κάθε πόλης, τον τερματικό του ΗΣΑΠ, τα σχολικά συγκροτήματα, τα αθλητικά συγκροτήματα, τα ρέματα, τον ορεινό όγκο της Πεντέλης κ.λπ.
  • Επέκταση ΗΣΑΠ: Το 2008 η «ΗΣΑΠ Α.Ε.» είχε προκηρύξει μελέτες για την επέκταση (υπόγεια χάραξη) της Γραμμής 1 έως την Εθν. Οδό και τον Άγιο Στέφανο. Η επαναφορά της εν λόγω επέκτασης κρίνεται αναγκαία λόγω της πληθυσμιακής αύξησης των περιοχών βόρεια της Κηφισιάς και της μη επαρκούς εξυπηρέτηση τους από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
  • Αναβάθμιση Δικτύου ΜΜΜ: Επέκταση προς βορρά της γραμμής κορμού, που συνδέει το κέντρο της Αθήνας με τα Βόρεια Προάστια. Πύκνωση του υφιστάμενου δικτύου τοπικών γραμμών του ΟΑΣΑ, βορειότερα της Ν. Ερυθραίας.
  • Σχεδιασμός και Λειτουργία Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε επιβαρυμένες περιοχές.
  • Σχεδιασμός και Λειτουργία Δημοτικής ή Διαδημοτικής Συγκοινωνίας, η οποία θα συνδέει τους σταθμούς των μέσων μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, Προαστιακός/ΟΣΕ) με την ευρύτερη περιοχή, με ιδιαίτερη έμφαση σε επιλεγμένες περιοχές κάθε ΟΤΑ, όπως εμπορικά κέντρα, χρήσεις εκπαίδευσης, δημόσιες υπηρεσίες κ.λπ.

Επίσης, τονίστηκε το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει από την ενδεχόμενη λειτουργία διοδίων στον ΠΑΘΕ, καθώς σημαντικό ποσοστό των χρηστών του οδικού δικτύου θα επιλέξει εναλλακτικές διαδρομές μέσω του τοπικού δικτύου για να μετακινηθεί, με συνέπεια τη φόρτιση της περιοχής κατοικίας, την αύξηση του χρόνου μετακίνησης και ό,τι αυτό συνεπάγεται (αύξηση του θορύβου και των ατμοσφαιρικών ρύπων). Η χρήση του τοπικού δικτύου από μεγάλο αριθμό χρηστών αυξάνει επίσης τον κίνδυνο ατυχημάτων, λόγω των συχνών διασταυρώσεων.

Ο κ. Χρήστος Καρολεμέας, αγρ. τοπογράφος μηχανικός ΕΜΠ, πτυχιούχος ΜΔΕ στη Γεωπληροφορική, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στο site και την πλατφόρμα του ΣΒΑΚ, όπου οι πολίτες μπορούν να αναφέρουν τις δικές τους προτάσεις.

Στην 2η διαβούλευση  του ΣΒΑΚ παρευρέθηκαν επίσης οι δημοτικοί σύμβουλοι Χρήστος Καλός και Δημήτρης Λιανός, η διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών, Ελένη Γιαννιτσοπούλου, υπηρεσιακοί παράγοντες, φορείς και πολίτες.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet