Ένωση Γονέων: Ψήφισμα για τα σχολεία
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Ένωση Γονέων: Ψήφισμα για τα σχολεία

Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης, σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 11 Μαρτίου 2014, ενέκρινε κατά πλειοψηφία το παρακάτω ψήφισμα που κατέθεσε η Ένωση Γονέων Δήμου Λυκόβρυσης-Πεύκης.

Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς, όλη η εκπαιδευτική κοινότητα βιώνει τη νέα μνημονιακή μεταρρύθμιση στην παιδεία. Τα σχολεία υπολειτουργούν, χωρίς σχολικούς φύλακες, χωρίς εκπαιδευτικούς «κατάργηση 51 ειδικοτήτων» στα τεχνικά Λύκεια. Δεν έγιναν διορισμοί, μεταθέσεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών, πολλοί δάσκαλοι και καθηγητές εξαναγκάστηκαν να πάρουν άδειες άνευ αποδοχών. Τα ολοήμερα σχολεία δεν λειτουργούν πλήρως και ψάχνουν ακόμη φυσικούς για να διδάξουν τα λύκεια και τα γυμνάσια.

Μαζί και ο νέος νόμος του υπουργείου Παιδείας «Το Νέο Λύκειο», ψηφίστηκε άρον- άρον με άμεση εφαρμογή την 11-09-2013. Με πρώτη ματιά ο νέος νόμος φέρνει αύξηση των διδακτικών ωρών σε φροντιστήρια και πολλούς μαθητές εκτός του σχολείου λόγω των συνεχόμενων πανελληνίων εξετάσεων σε όλες τις τάξεις του Λυκείου. Υποβαθμίζονται τα λεγόμενα ακαδημαϊκά μαθήματα (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία ) που συμβάλλουν στη γενική μόρφωση και παράγουν ανθρωπιστικές αξίες. Τα μαθήματα αντικαθίστανται από γνωστικά αντικείμενα και τα μαθήματα επιλογής πολλαπλασιάζονται και λέγονται μαθήματα Εμβάθυνσης. Έχουμε διπλασιασμό των ωρών διδασκαλίας ξένης γλώσσας στη Β΄ Λυκείου και τριπλασιασμό των ωρών διδασκαλίας για μαθήματα όπως εθελοντισμός κ.λπ.

Η ύλη για τις πανελλήνιες αχανής. Με τις εξετάσεις πανελλαδικού τύπου από τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο σπρώχνει τους μαθητές των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στην άτυπη μεταγυμνασιακή εκπαίδευση , στην κατάρτιση και τις δεξιότητες. Βαθαίνει ακόμη περισσότερο ο κοινωνικός – ταξικός χαρακτήρας της εκπαίδευσης, γιατί θα μορφώνονται όσοι διαθέτουν χρήματα για την πιο εντατική παραπαιδεία και όσοι αντέχουν ψυχολογικά το άγχος των αλλεπαλλήλων εξετάσεων. Οι υπόλοιποι θα βρίσκονται στην περιβόητη «δια βίου μάθηση», δηλαδή θα παίρνουν την ευέλικτη κατάρτιση προσαρμοσμένη και μισθολογικά στις ανάγκες των μεγαλοεπιχειρηματιών. Δηλαδή η εκπαίδευση θα πρέπει να προσαρμοστεί στις ανάγκες της αγοράς, αφού οι έχοντες, κατέχοντες και αποφασίζοντες δεν έχουν πλέον ανάγκη από επιστήμονες, όπως τη δεκαετία του ΄60-΄70, που σπούδαζαν παιδιά και από χαμηλά κοινωνικά στρώματα.

Το ολοήμερο σχολείο ξεκίνησε χωρίς δασκάλους στην απογευματινή ζώνη για τη μελέτη και προσπάθησαν να καταργήσουν τον δάσκαλο. Μετά τη μεγάλη πίεση από τους συλλόγους γονέων, εκπαιδευτικούς τα μπάλωσαν με προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ.

Ένα πολύ ευαίσθητο θέμα είναι η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολείων. Όλοι μας λέμε ΝΑΙ στην αξιολόγηση που βοηθά προς καλύτερα αποτελέσματα. Λέμε ΟΧΙ στην αξιολόγηση που στόχους έχει α) απολύσεις -όπως έχει γίνει- στην τοπική αυτοδιοίκηση β) το περιεχόμενο μάθησης. Σύμφωνα με τα κριτήρια της «Αξιολόγησης» θα αξιολογείται όχι ο επιστήμονας – Δάσκαλος που παρέχει γνώση, αλλά αυτός που την αποδομεί και την ευτελίζει. Έτσι θα αξιολογούνται θετικά οι εκπαιδευτικοί που εφαρμόζουν δράσεις, προγράμματα, πρότζεκτ, βιωματικές μεθόδους μάθησης και θα φέρνουν χρήματα στην «αυτόνομη» πλέον σχολική μονάδα. Αυτά τα κριτήρια απέχουν από τη γνώση και οδηγούν στην κατηγοριοποίηση των σχολείων. Όταν λοιπόν ανήκουμε στους πρώτους υποψήφιους για επιτήρηση δήμους στα χωρίς χρήματα σχολεία ποιοι μαθητές θα φοιτούν.

Με το my school φοβόμαστε, όπως η ΑΣΓΜΕ και οι ομοσπονδίες, πως δίνεται η δυνατότητα φακελώματος των παιδιών από το Νηπιαγωγείο. Κατάσταση που αφορά δημοσιοποίηση απόρρητων προσωπικών δεδομένων στον οποιοδήποτε εργοδότη ή ασφαλιστική εταιρεία που θα κρίνουν την προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη των παιδιών μας .

Ζ Η Τ Α Μ Ε

  • Δημόσια 12χρονη δωρεάν Εκπαίδευση για όλους.
  • Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία, που γεράσαμε να διεκδικούμε 15% του ΑΕΠ.
  • Επαναπροσδιορισμό προγράμματος σπουδών, ώστε το κάθε μάθημα να λάβει τη σπουδαιότητα που του αναλογεί. Μείωση της αχανούς εξεταστέας ύλης.
  • Ανέγερση σχολείων και Νηπιαγωγείων για να καλυφθούν στεγαστικές ανάγκες του Δήμου μας και όχι συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολείων. Τμήματα έως είκοσι πέντε (25) μαθητές.
  • Διεκδικούμε από τον ΟΣΚ την ανέγερση ενός δημοτικού σχολείου δύο νηπιαγωγείων και τις προσθήκες οι οποίες απαιτούνται στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Πεύκης .
  • Ζητήστε την άρση του όρου για την κάλυψη όλων των λειτουργικών εξόδων από τους Δήμους για ννεανεγερθέντα σχολεία. Μία καλή εξέλιξη του αιτήματος είναι η δέσμευση του ΟΣΚ για αποπεράτωση της μελέτης και δημοπράτησης του δημοτικού σχολείου και 2θέσιου Νηπιαγωγείου στο Ηλιακό Χωριό.
  • Διεύρυνση αρμοδιοτήτων των ΔΕΠ ώστε επιπλέον σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων, Ένωση Γονέων, συλλόγους Γονέων να μεριμνούν για την κάλυψη των κενών που παρουσιάζονται στα σχολεία από δασκάλους και καθηγητές. Να απαιτήσουμε από το Υπουργείο Παιδείας το αυτονόητο , να λειτουργούν τα σχολεία μας από την έναρξη του σχολικού έτους χωρίς κενά.
  • Περιοδικός έλεγχος σχολικών μονάδων για σεισμό.
  • Κατάρτιση φακέλων για κάθε σχολείο σχετικό με τις κτιριακές επισκευές του.

Πεύκη 11 Μαρτίου 2014

Το Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ ΠΕΥΚΗΣ

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2020
Powered by Wisenet