Γ. Πατούλης: Δεν ακυρώσαμε ποτέ καμία έτοιμη διαδικασία για αγορά νέων λεωφορείων – Απλώς, δεν υπήρχε
Print Friendly, PDF & Email
Κοινωνία

Γ. Πατούλης: Δεν ακυρώσαμε ποτέ καμία έτοιμη διαδικασία για αγορά νέων λεωφορείων – Απλώς, δεν υπήρχε

Με αφορμή σημερινό (2/11) δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, στο οποίο αποδίδονται ευθύνες στην Περιφέρεια Αττικής και τον περιφερειάρχη, Γιώργο Πατούλη, για το γεγονός ότι δεν προχώρησε η προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τα οποία είχε εξασφαλίσει χρηματοδότηση η προηγούμενη περιφερειάρχης, Ρένα Δούρου, η περιφερειακή αρχή επισημαίνει τα εξής:

«Πρώτον, η Πράξη με τίτλο «Προμήθεια νέων οχημάτων ΟΑΣΑ» εντάχθηκε στο ΠΕΠ Αττικής στις 20/12/2018.

Δεύτερον, για την ένταξη αυτή, εξαρχής εξέφρασε αντιρρήσεις η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (υπάρχει αλληλογραφία με την DG Regio, η οποία είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου).

Τρίτον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήταν αντίθετη στην εν λόγω χρηματοδότηση για δύο βασικούς λόγους:

  • Στην πράξη της προμήθειας, από πλευράς Περιφέρειας Αττικής, προβλεπόταν η προμήθεια/χρήση κυρίως οχημάτων ΝΤΙΖΕΛ , που δεν συμπεριλαμβάνονται στους στόχους της Πράσινης Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για το Περιβάλλον.
  • Η συγκεκριμένη πράξη αντιμετώπιζε αποσπασματικά το πρόβλημα της ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΑ, αφού την ίδια χρονική περίοδο με την έκδοση πράξης της Περιφέρειας, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επί υπουργίας κ. Σπίρτζη, δρομολογούσε την προμήθεια 500 οχημάτων για τις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης».

«Ο ΟΑΣΑ δεν υπέβαλλε ποτέ τεύχη δημοπράτησης»

«Ως εκ τούτου», όπως επισημαίνει η Περιφέρεια Αττικής, «και υπό το πρίσμα της αρνητικής προσέγγισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο δικαιούχος της πράξης (ΟΑΣΑ Α.Ε.), ουδέποτε υπέβαλλε στη Διαχειριστική Αρχή τα απαιτούμενα τεύχη δημοπράτησης προκειμένου να δρομολογηθεί η δημοπράτησης της προμήθειας.

»Για την αρνητική λοιπόν εξέλιξη της εν λόγω προμήθειας, με βάση την πράξη του 2018, δεν ευθύνεται η σημερινή διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, αλλά η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και η τότε διοίκηση του ΟΑΣΑ, που δεν υπέβαλλε ποτέ τα τεύχη δημοπράτησης».

«Οι ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης της Περιφέρειας»

«Ευθύνες όμως έχει και η προηγούμενη περιφερειάρχης, η οποία όταν ενέταξε την πράξη για την προμήθεια ντιζελοκίνητων λεωφορείων στο ΠΕΠ Αττικής, δεν έλαβε υπόψη τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής» συνεχίζει η νυν περιεφερειακή αρχή, προσθέτοντας:

«Ευθύνεται επίσης γιατί δεν πίεσε τον κομματικά “ομογάλακτό” της υπουργό κ. Σπίρτζη, που την ίδια περίοδο με εκείνην δρομολογούσε προμήθεια 500 λεωφορείων, στέλνοντας αντιφατικά μηνύματα όσον αφορά την ουσιαστική αντιμετώπιση του προβλήματος. Την αδυναμία της μεταξύ τους συνεννόησης και συνεργασίας πληρώνουν σήμερα ακριβά οι πολίτες του Λεκανοπεδίου.

»Ευθύνεται επίσης η πρώην περιφερειάρχης γιατί δεν ενόχλησε ποτέ, στη διάρκεια της θητείας της, τη διοίκηση του ΟΑΣΑ, που δεν υπέβαλε ποτέ τα τεύχη δημοπράτησης. Προφανώς της αρκούσε που προεκλογικά μπόρεσε, για λόγους επικοινωνίας, να εντάξει μια πράξη προμήθειας οχημάτων, χωρίς να έχει διασφαλίσει μετεκλογικά την ολοκλήρωσή της.

»Τέλος, ποτέ στη διάρκεια της θητείας της δεν τόλμησε να απαιτήσει από την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΑ, αν και γνώριζε την ανάγκη. Προτίμησε, όπως έκανε και σε άλλες περιπτώσεις, “να βάλει πλάτη” στην τότε κυβέρνηση, επιχειρώντας να καλύψει με χρήματα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων τις δικές τους ευθύνες. Ήταν ακόμη δείγμα γραφής μιας διοίκησης που ποτέ δεν νοιάστηκε πραγματικά για τα προβλήματα των πολιτών.

»Το αποτέλεσμα αυτής της πρακτικής το πληρώνουν σήμερα ακριβά, και σε συνθήκες πανδημίας, οι επιβάτες που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για τις καθημερινές τους αναγκαίες μετακινήσεις».

«Ο ΟΑΣΑ δεν έκανε ό,τι έκαναν με επιτυχία η Ελληνική Αστυνομία και η Πυροσβεστική Υπηρεσία

Και η περιφερειακή αρχή συνεχίζει στην ανακοίνωσή της:

«Προς επιβεβαίωση των παραπάνω, σε άλλες περιπτώσεις που οι φορείς επέδειξαν την ικανότητα να εκμεταλλευθούν τη δυνατότητα που τους δόθηκε από την Περιφέρεια Αττικής να χρηματοδοτηθεί μέσω των ΠΕΠ η ενίσχυση του εξοπλισμού τους, η προμήθεια ολοκληρώθηκε χωρίς κανένα πρόβλημα.

»Χαρακτηριστικό παράδειγμα η χρηματοδότηση μέσω των ΠΕΠ Αττικής της δημοπράτησης, συμβασιοποίησης και προμήθειας από την Ελληνική Αστυνομία 150 αστυνομικών οχημάτων και 56 δικύκλων (το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας διενήργησε και ολοκλήρωσε τον σχετικό διαγωνισμό), καθώς και η αντίστοιχη διαδικασία για την ενίσχυση με 35 νέα πυροσβεστικά οχήματα του Πυροσβεστικού Σώματος (με το Αρχηγείο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας να διενεργεί αντίστοιχα τον σχετικό διαγωνισμό).

»Οι ευθύνες, λοιπόν, για την μη ολοκλήρωση της προμήθειας νέων λεωφορείων έχουν ονοματεπώνυμο. Του πρώην υπουργού Μεταφορών, της πρώην περιφερειάρχου Αττικής και της προηγούμενης διοίκησης του ΟΑΣΑ».

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2021
Powered by Wisenet