Το σκληρό πρόσωπο της κρίσης στον Βόρειο Τομέα της Αττικής
Αυτοδιοίκηση

Το σκληρό πρόσωπο της κρίσης στον Βόρειο Τομέα της Αττικής

Η κατάρρευση των εισοδημάτων των νοικοκυριών και η υψηλότατη ανεργία που μαστίζει τη χώρα, απότοκα της βαθιάς και πολύχρονης οικονομικής κρίσης χαρακτηρίζουν σχεδόν το σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Περιοχές και Δήμοι που μέχρι πριν λίγα χρόνια θεωρούνταν ως «προνομιούχοι» τόποι διαμονής, σήμερα καλούνται να λειτουργούν Κοινωνικές Δομές προκειμένου να ανακουφίσουν τις διαρκώς αυξανόμενες ομάδες πολιτών που αδυνατούν να ανταπεξέλθουν ακόμη και σε βασικές βιοτικές ανάγκες τους.

Το ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ επιχειρεί να καταγράψει την εικόνα της κρίσης, όπως αυτή αποτυπώνεται στους Δήμους του Βόρειου Τομέα που καλύπτει δημοσιογραφικά. Δυστυχώς, οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί της δραματικής κατάστασης που επικρατεί και αφήνουν λίγα περιθώρια για αισιοδοξία…

Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής:

1.000 συνάνθρωποί μας στο Μαρούσι εξυπηρετούνται σταθερά από τμήμα Κοινωνικής Στήριξης του Δήμου.

40% έως 80% αυξήθηκαν σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο τα αιτήματα για στήριξη από τις Κοινωνικές Δομές στον Δήμο Κηφισιάς.

200 οικογένειες στη Λυκόβρυση-Πεύκη δεν θα μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα χωρίς τη βοήθεια της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου.

40% των εγγεγραμμένων στις Κοινωνικές Δομές του Δήμου Χαλανδρίου δηλώνουν εισόδημα μικρότερο των 100 ευρώ τον μήνα.

104 οικογένειες στην Αγία Παρασκευή σιτίζονται μέσω των 1.000 γευμάτων που παρέχει εβδομαδιαίως το Κοινωνικό Μαγειρείο του Δήμου.

(Δυστυχώς, ο Δήμος Πεντέλης, παρά το γεγονός ότι προσκλήθηκε, δεν μας απέστειλε στοιχεία για το πόσες οικογένειες στηρίζονται από τις Κοινωνικές Δομές του).

Στη συνέχεια ακολουθούν τα ερωτήματα που έθεσε το «Ε» στους αρμόδιους για την Κοινωνική Πολιτική των Δήμων Αμαρουσίου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Χαλανδρίου και Αγίας Παρασκευής, καθώς και οι απαντήσεις που λάβαμε.

Τα ερωτήματα του «Ε»

1. Πόσοι πολίτες στον Δήμο σας έχουν βοηθηθεί από τις υφιστάμενες Κοινωνικές Δομές (π.χ. Κοινωνικά Παντοπωλεία, Κοινωνικά Φαρμακεία, Κοινωνικά Μαγειρεία κ.λπ.) τον τελευταίο χρόνο; Σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, έχει αυξηθεί ή όχι ο αριθμός των συγκεκριμένων πολιτών;

2. Εκτός των παραπάνω πολιτών, υπήρξαν κι άλλοι δημότες που αιτήθηκαν κάποιας βοήθειας, χωρίς ωστόσο να τη λάβουν και για ποιους λόγους (π.χ. δεν τηρούσαν τα κριτήρια που έθεταν οι Κοινωνικές Υπηρεσίες, δεν υπήρχε η δυνατότητα από πλευράς Δήμου ή άλλο);

3. Σε ποιους τομείς εστιάζονται οι μεγαλύτερες ελλείψεις σε ό,τι αφορά τα πληττόμενα κοινωνικά στρώματα στον Δήμο σας (π.χ. στον τομέα της διατροφής, της ένδυσης, της εκπαίδευσης ή αλλού);

4. Ποιο ποσοστό των δαπανών που πραγματοποιεί ο Δήμος σας για τη λειτουργία των Κοινωνικών Δομών του προέρχεται από κρατικούς πόρους και ποιο αφορά ίδιους πόρους;

ΔΗΜΟΣ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Ελένη Λέκκα – Πρόεδρος Οργανισμού Κοινωνικής Πολιτικής & Αλληλεγγύης Δήμου Αμαρουσίου (ΟΚΟΙΠΑΔΑ)

Ελένη Λέκκα

Ο Δήμος Αμαρουσίου είναι από τους πρώτους δήμους πανελλαδικά που βρέθηκε στο πλευρό των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων του πληθυσμού, έχοντας χτίσει ένα ευρύ δίκτυο από κοινωνικές δομές, όπως το Κοινωνικό Παντοπωλείο, το Κοινωνικό Φαρμακείο, το Κοινωνικό Πολυιατρείο, τα προγράμματα «Κοινωνική Μέριμνα» και «Βοήθεια στο Σπίτι», το Κοινωνικό Συσσίτιο, την Τράπεζα Χρόνου, το ΚΔΑΠ-ΜΕΑ, το Γραφείο Διαμεσολάβησης, που εξυπηρετούν σε ετήσια βάση εκατοντάδες συμπολίτες μας που χρήζουν ιδιαίτερης φροντίδας.

Σε σχέση με το παρελθόν, από τα επίσημα στοιχεία μας ο αριθμός των ωφελουμένων είναι σχετικά σταθερός, με μια μικρή αυξητική τάση. Συνολικά από το Τμήμα Κοινωνικής Στήριξης του Οργανισμού Κοινωνικής Πολιτικής & Αλληλεγγύης Δήμου Αμαρουσίου ΟΚΟΙΠΑΔΑ) σταθερά εξυπηρετούνται περίπου 1.000 άτομα.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Κοινωνικό Παντοπωλείο στηρίζει άμεσα και έμμεσα περισσότερα από 730 άτομα, κοινωνικό συσσίτιο λαμβάνουν 105 άτομα και οικογένειες, το Κοινωνικό Φαρμακείο πραγματοποίησε περισσότερες από 1.740 χορηγήσεις σε φάρμακα, ενώ οι εθελοντές του Δημοτικού Κοινωνικού Πολυιατρείου εξέτασαν περισσότερους από 1.200 ωφελούμενους.

Στο Μαρούσι στηρίζουμε κάθε συμπολίτη μας που έχει ανάγκη από γιατρό, φαγητό, φάρμακο και όποια άλλη βοήθεια, με στόχο να διάγει μία αξιοπρεπή διαβίωση.

Οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου ανταποκρίνονται σε όλα τα αιτήματα δημοτών που πληρούν τα κριτήρια, τηρώντας αυστηρά την αρχή της διαφάνειας. Οι περιπτώσεις πολιτών που δεν εξυπηρετήθηκαν αφορούν αυτούς που είτε δεν πληρούσαν τα κριτήρια (οικονομικά – κοινωνικά), είτε με προσωπική τους ευθύνη δεν συνέχισαν τη συνεργασία.

Από την προσέλευση και τα αιτήματα των ωφελουμένων έχει παρατηρηθεί ότι βασικές ελλείψεις των ωφελουμένων είναι σχετικές με τη διατροφή, την εκπαίδευση και άλλες βασικές ανάγκες διαβίωσης.

Οι δαπάνες των ανωτέρω δομών καλύπτονται από τον προϋπολογισμό του Νομικού Προσώπου και χρηματοδοτούμενα προγράμματα.

ΔΗΜΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ
Απόστολος Κασιούρας – Πρόεδρος Κοινωνικής Μέριμνας Δήμου Κηφισιάς

Απόστολος Κασιούρας

Τον τελευταίο χρόνο από τις Κοινωνικές Δομές του Δήμου μας εξυπηρετήθηκαν συνολικά 1.700 άτομα, αριθμός που εμφανίζεται αυξημένος σε ποσοστά από 40% – 80% των εξυπηρετούμενων σε σύγκριση με τον προηγούμενο χρόνο. Το ποσοστό αύξησης είναι ανάλογο με την Κοινωνική Δομή. Για παράδειγμα, στα συσσίτια η αύξηση των ωφελουμένων ήταν 80%, ενώ στο κοινωνικό φαρμακείο 40% κ.λπ.

Είναι αλήθεια ότι υπήρξαν περιπτώσεις συμπολιτών μας που αιτήθηκαν κάποιας βοήθειας η οποία όμως δεν τους δόθηκε, καθώς  δεν τηρούσαν τα κριτήρια που έχουν τεθεί.

Οι μεγαλύτερες αιτήσεις για βοήθεια στον Δήμο αφορούν στον τομέα της διατροφής και της ψυχολογικής στήριξης.

Το ποσοστό των χρημάτων που δαπανά ο Δήμος μας για τη λειτουργία των Κοινωνικών Δομών ανέρχεται στο 50% του συνολικού ποσού. Το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από το κράτος, μέσω των ΜΚΟ με τις οποίες συνεργαζόμαστε.

ΔΗΜΟΣ ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ-ΠΕΥΚΗΣ
Άννα Ασπραδάκη – Αντιδήμαρχος Εκπαίδευσης, Κοινωνικής Πολιτικής & Εθελοντισμού

Άννα Ασπραδάκη

Πρώτα απ΄ όλα, θα ήθελα να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία σας να αναδείξετε το φαινόμενο της Κοινωνικής Κρίσης του Βορείου Τομέα, στον οποίο άλλωστε ανήκουμε. Όπως πολύ καλά γνωρίζετε η εποχή που διανύουμε χαρακτηρίζεται από μια πρωτόγνωρη κοινωνικό-οικονομική κρίση που όμοιά της δεν έχουμε βιώσει.

Ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης, συμμεριζόμενος τη δυσμενή οικονομικά κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει πολλές οικογένειες, δημιούργησε Κοινωνικές Δομές με τις οποίες έχει ως σκοπό την ανακούφιση των συνανθρώπων μας, που όλο αυτό το διάστημα δοκιμάζονται.

Το Κοινωνικό Παντοπωλείο είναι μια από αυτές δομές, η οποία έχει ως μοναδικό σκοπό τη στήριξη των οικογενειών μέσω της παροχής ειδών πρώτης ανάγκης.

Για την ενίσχυση του προγράμματος διάθεσης ειδών πρώτης ανάγκης βασιζόμαστε αποκλειστικά στην ενεργό συμμετοχή και ευαισθησία των επιχειρήσεων, εθελοντικών φορέων, συλλόγων, αλλά και μεμονωμένων πολιτών.

Οργανώνουμε ανά τακτά χρονικά διαστήματα δράσεις από τις οποίες προσδοκούμε τη συνεργασία των συνδημοτών, οι οποίοι πράγματι στηρίζουν το δύσκολο έργο μας. Οι συνειδητοποιημένοι πολίτες του Δήμου μας έχουν αποδείξει περίτρανα ότι μπορούν να αποκαταστήσουν την αναποτελεσματικότητα του κράτους, που κάθε άλλο παρά κοινωνική πρόνοια διαθέτει. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί η προσφορά αμέτρητων εργατοωρών από όλους τους εθελοντές του Παντοπωλείου, οι οποίοι, με υπερβάλλοντα ζήλο, βοηθούν στη λειτουργία του με εργατικότητα, ευγένεια, αλλά και ήθος, γνωρίζοντας καλά ότι η διακριτικότητα παίζει πρωταρχικό ρόλο σε αυτήν τη Δομή.

Όσο περισσότερο παγιώνεται η κρίση στην Ελλάδα, τόσο πιο πολύ αυξάνονται οι ανάγκες των πολιτών. Ωστόσο, στον Δήμο μας η αύξηση αυτή δεν είναι ραγδαία. Υπάρχει, ευτυχώς, μια σταθερή κατάθεση αιτήσεων πολιτών για την ένταξή τους στο πρόγραμμα. Αυτή τη στιγμή η Κοινωνική Υπηρεσία του Δήμου καλύπτει σε μηνιαία βάση τις ανάγκες περίπου 200 οικογενειών (500 άτομα), μεταξύ των οποίων μονογονεϊκές και πολύτεκνες οικογένειες, μακροχρόνια άνεργοι, μοναχικά άτομα και άτομα με αναπηρία, οι οποίοι εντάσσονται στα προγράμματα βάσει κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων που θέτει η υπηρεσία.

Τα κριτήρια τηρούνται με αυστηρότητα. Άλλωστε έχει συσταθεί διαπαραταξιακή επιτροπή η οποία αποφασίζει αν και εφόσον οι αιτούντες δικαιούνται να εγγράφουν στα μητρώα των ωφελούμενων.

Είναι σαφές και αυτονόητο ότι όσοι δεν πληρούν τα προαναφερόμενα κριτήρια, λόγω υψηλού εισοδήματος κ.λπ., απορρίπτονται από την επιτροπή του Κοινωνικού Παντοπωλείου.

Με βάση τα μέχρι σήμερα στοιχεία, οι ανάγκες για το Κοινωνικό Παντοπωλείο, αλλά και την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, έχουν την περισσότερη ζήτηση στον Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης.

Από πλευράς δαπανών, ο Δήμος Λυκόβρυσης – Πεύκης προσφέρει ένα μεγάλο ποσό από ιδίους πόρους, 15.000 ευρώ, για δωροεπιταγές που διανέμονται τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, καθώς και το ποσό των 20.000 ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση των δημοτών, που δίνεται πάλι με αυστηρά κριτήρια στους ωφελούμενους.

Τέλος θα ήθελα να αναφέρω και το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (ΤΕΒΑ), στο οποίο συμμετέχουμε ως Δήμος σε συνεργασία με τον Δήμο Αμαρουσίου, από το οποίο σε τακτά χρονικά διαστήματα προμηθευόμαστε είδη πρώτης ανάγκης για τους ωφελούμενούς μας.

ΔΗΜΟΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Έλενα Χριστούλη – Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Διοίκησης & Κοινωνικής Πολιτικής

Έλενα Χριστούλη
Αυτή τη στιγμή εγγεγραμμένα στις Κοινωνικές Δομές, στο σύνολό τους, είναι 1.070 άτομα. Από αυτά τα 500 είναι εγγεγραμμένα και στο Κοινωνικό Φαρμακείο, ενώ καθημερινά παρασκευάζονται 60-80 μερίδες για όσους είναι ενταγμένοι και στο Κοινωνικό Συσσίτιο. Οι υπόλοιποι είναι ωφελούμενοι από το Κοινωνικό Παντοπωλείο.

Παρατηρείται σαφώς αυξητική τάση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (περίπου 30 νέα αιτήματα κάθε μήνα) η οποία όμως δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να «πιστωθεί» αποκλειστικά στην οικονομική κρίση, αφού ούτως ή άλλως διανύουμε τον πέμπτο χρόνο ύφεσης. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 που αναλάβαμε τη διοίκηση του Δήμου, οι ωφελούμενοι του Κοινωνικού Παντοπωλείου, που ανέρχονταν σε περίπου 400 άτομα, με δυσκολία προμηθεύονταν τα απαραίτητα, ενώ παρατηρούνταν συστηματικά ελλείψεις σε βασικά είδη όπως λάδι, γάλα εβαπορέ κ.λπ. Η εγγραφή, λοιπόν, νέων ωφελούμενων στις Κοινωνικές Δομές δεν είχε ίσως για αυτούς και μεγάλη σημασία. Η ενεργός εμπλοκή του Δήμου στη διαχείριση κυρίως του Κοινωνικού Παντοπωλείου και η ενίσχυσή του με τρόφιμα αξίας 130.000 ευρώ, για πρώτη φορά από τον δημοτικό προϋπολογισμό, είναι πιθανό να συνέβαλαν σε αυτή την αύξηση, αφού πλέον υπάρχει πλήρης επάρκεια σε όλα τα βασικά είδη. Στους ωφελούμενους επίσης εντάχθηκαν σταδιακά και όσοι από τους Ρομά πληρούσαν τα κριτήρια ένταξης, σε αντίθεση με την πολιτική που ακολουθούσε η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου σε αυτόν τον τομέα.

Τα αιτήματα των πολιτών για ένταξη στις Κοινωνικές Δομές ή για την παροχή κάποιου έκτακτου οικονομικού βοηθήματος συνήθως ικανοποιούνται. Εννοείται ότι αυτό γίνεται μετά από εισήγηση της Κοινωνικής Υπηρεσίας του Δήμου και των κοινωνικών λειτουργών, που είναι ενήμεροι για την οικονομική και οικογενειακή κατάσταση των αιτούντων και εισηγούνται ανάλογα. Υπάρχει, όμως, κι ένα μεγάλο μέρος των αιτημάτων που αφορά στην εξεύρεση εργασίας. Είναι προφανές ότι τα συγκεκριμένα αιτήματα δεν μπορούμε να τα ικανοποιήσουμε.

Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κάποιος πού παρουσιάζεται η μεγαλύτερη ζήτηση για κοινωνική βοήθεια, καθώς κάθε μία ομάδα ωφελούμενων καλείται να εξυπηρετήσει διαφορετικές ανάγκες της (μοναχικά άτομα, ΑμεΑ, Ρομά κ.λπ). Επίσης σε οικογένειες με παιδιά, η ανεργία ή η υποαπασχόληση και των δύο γονέων δημιουργεί εκρηκτικές συνθήκες διαβίωσης σε όλους τους τομείς.

Σε κάθε περίπτωση οι ανάγκες καθορίζονται από την ύπαρξη ή όχι κάποιου, έστω μικρού, αλλά σταθερού εισοδήματος. Με βάση τα σημερινά δεδομένα σχεδόν το 40% των εγγεγραμμένων στις Δομές δηλώνουν στην εφορία ετήσιο εισόδημα μέχρι 1.000 ευρώ δηλαδή ούτε 100 ευρώ τον μήνα, ενώ το 75% των ωφελούμενων δηλώνουν εισόδημα μέχρι 5.500 ευρώ τον χρόνο. Εάν οι φορολογικές δηλώσεις απεικονίζουν την πραγματικότητα τότε η κατάσταση μπορεί άνετα να χαρακτηριστεί τραγική.

Οι Κοινωνικές Δομές του Δήμου Χαλανδρίου (Φαρμακείο, Παντοπωλείο, Συσσίτιο) δημιουργήθηκαν μέσω προγράμματος ΕΣΠΑ. Το εν λόγω διετές πρόγραμμα κάλυπτε τις δαπάνες μισθοδοσίας των προσώπων που απασχολούνταν στις δομές, καθώς και ένα ποσοστό 25% επί των δαπανών του προσωπικού για λειτουργικά έξοδα. Το αρχικό πρόγραμμα προέβλεπε τα τρόφιμα να προέρχονται από προσφορές δημοτών ή επιχειρήσεων κάτι που, ως ένα σημείο, φαινόταν λογικό αφού προέβλεπε τουλάχιστον 100 ωφελούμενους για κάθε μία από τις δομές. Η πραγματικότητα όμως ξεπέρασε κατά πολύ τους αρχικούς υπολογισμούς και ο αριθμός των ωφελούμενων ήταν αδύνατο να συντηρηθεί με αυτό τον τρόπο. Αυτό ανάγκασε τη νέα διοίκηση του Δήμου να εντάξει στον προϋπολογισμό του 2015, 130.000 ευρώ για αγορά βασικών ειδών, κάτι που επαναλαμβάνεται και για το 2016.

Ούτως ή άλλως μετά τον Σεπτέμβριο του 2015 οι δαπάνες μισθοδοσίας καλύπτονται από εθνικούς πόρους, ενώ το σύνολο της λειτουργίας των δομών επιβαρύνει τον Δήμο. Επί της ουσίας, αν εξαιρέσεις τη μισθοδοσία των υπάλληλων, το Κοινωνικό Παντοπωλείο το χρηματοδοτεί αποκλειστικά ο Δήμος Χαλανδρίου.

Εκτός όμως από αυτό το ποσό, ο Δήμος διέθεσε 50.000 ευρώ για την παροχή έκτακτων οικονομικών βοηθημάτων το 2015, ενώ για το 2016 μάλλον η συγκεκριμένη δαπάνη θα κυμανθεί γύρω στις 75.000 ευρώ.

Παράλληλα, προσπαθήσαμε, μέσω απαλλαγής ή μείωσης των δημοτικών τελών, αλλά και των μειωμένων συνδρομών στα προγράμματα του Δήμου (αθλητικά, πολιτιστικά, τροφεία παιδικών σταθμών κ.λπ.), ανάλογα με τα εισοδήματα, να ωφελούνται ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως ανάπηροι, μονογονεϊκές οικογένειες, άποροι κ.λπ.

Ως εκ τούτου είναι πολύ δύσκολο να αποτυπωθεί με ακρίβεια το ακριβές ποσό που διαθέτει ο Δήμος για την ενίσχυση των οικονομικά αδυνάμων συμπολιτών μας.

ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ
Γεράσιμος Βλάχος – Πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου & ενταταλμένος σύμβουλος για τις Κοινωνικές Δομές

Γεράσιμος Βλάχος

Στο κομμάτι των Κοινωνικών Δομών ο Δήμος μας λειτουργεί Κοινωνικό Μαγειρείο, Κοινωνικό Παντοπωλείο, Κοινωνικό Φαρμακείο και Ανταλλακτήριο Ρούχων. Στο Κοινωνικό Παντοπωλείο εξυπηρετούμε 330 οικογένειες. Στο Κοινωνικό Μαγειρείο εξυπηρετούμε 104 οικογένειες, με συνολικά 1.000 γεύματα ανά εβδομάδα (αποστολές τρεις φορές την εβδομάδα). Τέλος, στο Κοινωνικό Φαρμακείο χορηγούμε φάρμακα σε 195 άτομα.

Πρόκειται για αριθμούς οι οποίοι έχουν υπερδιπλασιασθεί από τη στιγμή που αναλάβαμε τη διοίκηση. Είναι ενδεικτικό ότι είχαμε 160 οικογένειες και τώρα φθάσαμε στις 330 οικογένειες και δυστυχώς η τάση συνεχίζει να είναι αυξητική.

Ο Δήμος εφαρμόζει διάφορα κριτήρια, όχι μόνο εισοδηματικά, αλλά και κοινωνικά κ.λπ., προκειμένου να επιλέγει τους ωφελούμενους των Κοινωνικών Δομών του. Μετά τους σχετικούς ελέγχους από κοινωνική λειτουργό, υπάρχει εισήγηση προς τη διαπαραταξιακή επιτροπή Κοινωνικής Πολιτικής, προκειμένου να υπάρξει ένταξη ή μη στους σχετικούς καταλόγους ωφελουμένων.

Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι ως Δήμος, πέραν από τους δημότες που καταθέτουν οι ίδιοι αίτημα προς τις Κοινωνικές Δομές, κάνουμε έρευνα για να ανακαλύψουμε «τη φτώχεια της διπλανής πόρτας». Ξέρετε, ο Έλληνας είναι υπερήφανος ως άνθρωπος και πολλές φορές, προτιμά να μην κοινοποιεί το πρόβλημά του. Εμείς, λοιπόν, συλλέγοντας πληροφορίες από τη σχολική κοινότητα, τη γειτονιά, την Κοινωνική Υπηρεσία και αλλού, προσπαθούμε να «χαρτογραφήσουμε» τους θύλακες της φτώχειας στον Δήμο μας. Μάλιστα, δεν σας κρύβω, ότι όταν μου έδειξαν τον σχετικό χάρτη, δεν πίστευα στα μάτια μου, καθώς υπήρχαν προβλήματα σε περιοχές της Αγίας Παρασκευής που όσοι ξέρουμε την πόλη ούτε που θα το φανταζόμασταν. Για εμάς το μεγάλο στοίχημα είναι να μην υπάρξει άνθρωπος στην Αγία Παρασκευή, είτε κάτοικος είτε δημότης, που να στερείται ένα πιάτο φαγητό.

Ο χάρτης της φτώχειας στην Αγία Παρασκευή
Ο χάρτης της φτώχειας στην Αγία Παρασκευή

Από πλευράς, ελλείψεων, στο κομμάτι της ένδυσης δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, αφού το Ανταλλακτήριο Ρούχων έχει καλύψει τις σχετικές ανάγκες. Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στο θέμα της φαρμακευτικής κάλυψης, μέσω του Κοινωνικού Φαρμακείου το οποίο εφοδιάζουν οι σχετικές επιχειρήσεις της περιοχής, αλλά και οι προσφορές πολιτών. Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στο επίπεδο της σίτισης.

Γενικότερα, οι ανάγκες των Κοινωνικών Δομών μας καλύπτονται στο μεγαλύτερο μέρος τους από προσφορές. Εκτός του Κοινωνικού Φαρμακείου, που ήδη αναφέραμε, προσφορές συμπολιτών και επιχειρήσεων και μάλιστα απ΄ όλο το Λεκανοπέδιο, καλύπτουν τις ανάγκες του Κοινωνικού Μαγειρείου. Το μόνο που επιβαρύνει μερικώς τον Δήμο είναι το Κοινωνικό Παντοπωλείο, όπου το 60% έως 70% των αναγκών του προέρχεται από προσφορές και το υπόλοιπο καλύπτεται μέσω του διεθνούς διαγωνισμού για τα τροφεία των Παιδικών Σταθμών και των Κοινωνικών Δομών, τον οποίο πραγματοποιούμε κάθε χρόνο. Πέρσι, από τη συγκεκριμένη πηγή απορροφήσαμε 80.000 ευρώ, ενώ φέτος πιστεύουμε ότι το ποσό θα είναι μικρότερο, καθώς έχουν αυξηθεί οι προσφορές. Ευτυχώς, τουλάχιστον η ανθρωπιά δεν έχει χαθεί από την κοινωνία μας…

Και βέβαια, στο σημείο αυτό θα πρέπει να κάνουμε και μία αναφορά στην πολύτιμη βοήθεια που προσφέρει το δίκτυο εθελοντών των Κοινωνικών Δομών μας, αλλά και τα στελέχη της ΜΚΟ «ΔΡΑΣ.Ε.», με την οποία συνεργαζόμαστε, στο πλαίσιο σχετικού προγράμματος ΕΣΠΑ. Ιδιαίτερα στην πρώτη περίπτωση, αρκεί να σας πω ότι στο θέμα του Κοινωνικού Μαγειρείου βρισκόμαστε δύο μήνες μπροστά σε προμήθειες. Δηλαδή, εάν σήμερα, σταματήσουμε να λαμβάνουμε οποιαδήποτε προμήθεια, έχουμε επάρκεια για τους επόμενους δύο μήνες.

Κλείνοντας, θα ήθελα να προσθέσω ότι, στις δύσκολες εποχές που ζούμε, η κοινωνική δράση των Δήμων είναι σημαντικό κομμάτι ώστε να εκδηλωθεί η αλληλεγγύη προς τον συνάνθρωπο και γι΄ αυτό κι ευχαριστούμε ιδιαίτερα το ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ που παρεμβαίνει και προβάλλει το συγκεκριμένο θέμα.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet