Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, κάποιες σκέψεις σχηματίζονται στο μυαλό όλων των εκπαιδευτικών, των γονέων και όσων συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Γράφει ο Αθανάσιος Γρίβας*
Όταν δημιουργηθούν οι κατάλληλες υλικοτεχνικές υποδομές σε όλα τα σχολεία, έτσι ώστε να μη στοιβάζονται σε μικρές τάξεις 25 περίπου μαθητές και υπάρξουν οι κατάλληλοι χώροι τόσο για σίτιση όσο και για ξεκούραση και χαλάρωση καθώς και μεγάλοι χώροι για παιχνίδι.
Όταν σταματήσει να υπάρχει ο θεσμός των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, οι οποίοι γυρίζουν από περιοχή σε περιοχή και από σχολείο σε σχολείο κάθε χρόνο καλύπτοντας πραγματικές ανάγκες, και κανονικά θα έπρεπε όλοι αυτοί να διοριστούν σαν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αφού είναι απαραίτητοι χιλιάδες διορισμών.
Όταν το κράτος φτιάξει σύγχρονα προγράμματα σπουδών τα οποία θα ανταποκρίνονται πλήρως στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας μας.
Όταν το κράτος φροντίσεις να βρει χρήματα για να μπορέσεις να διαθέσει ως επιδόματα ή όπως αλλιώς, στους εκπαιδευτικούς που κάθε χρόνο μετακινούνται.
Όταν καταφέρουμε να φτιάξουμε εξατομικευμένα προγράμματα σπουδών για τους μαθητές του σχολείου μας ,όταν καταφέρουμε να εισαγάγουμε τα μαθήματα της κυκλοφοριακής αγωγής, καθώς και της σεξουαλικής αγωγής στο δημοτικό με σχολείο.
Όταν σταματήσει ο κομματισμός στις υψηλότερες θέσεις και αντικατασταθεί από ποιο αξιολογικά πρότυπα επιλογής.
Όταν δοθούν στους εκπαιδευτικούς μισθοί ικανοποιητικοί, οι οποίοι να ανταποκρίνονται σε αυτά τα οποία προσφέρουν στην κοινωνία δείχνοντας έτσι μια αναγνώριση στο έργο τους,
Όταν κανένας μαθητής δεν θα έχει μείνει χωρίς να έχει παράλληλη στήριξη, τον ένα από τους δύο πυλώνες πυλώνες της αντισταθμιστικής αγωγής και βελτίωσης των κοινωνικών ανισοτήτων.
Όταν καταφέρουμε να δημιουργήσουμε σχολές γονέων ώστε οι γονείς, να είναι ενημερωμένοι για το τι γίνεται στο σχολείο ,αλλά και για το πώς πρέπει να συμπεριφέρεται στα παιδιά τους.
Όταν τα σχολεία μας στελεχωθούν επιτέλους καθημερινά και όχι μια φορά τη βδομάδα από ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς καθώς και διοικητικό προσωπικό, ώστε να μπορεί να υποστηριχθεί τη λειτουργία του σχολείου.
Όταν εισάγουμε ως στόχο για την εκπαίδευση των παιδιών την ομαδικότητα και στο παιχνίδι.
Όταν κάθε υπουργός Παιδείας, δεν βγάζει καινούργιους νόμους εγκύκλιους, αποφάσεις, που να αναιρεί τους προηγούμενους, επειδή πιστεύει ότι αυτή και μόνο η συνεισφορά του
Όταν δεν κάνουμε τα σχολεία με τις αξιολογήσεις τους ή οτιδήποτε άλλο σκεφτούμε ανταγωνιστικά μεταξύ τους αλλά συμπληρωματικά, όπως και πρέπει να είναι αφού το ανθρώπινο δυναμικό και η υποδομή διαφέρει από το ένα στο άλλο
Όταν αποδείξουμε ότι θέλουμε να είμαστε συνεργάτες των εκπαιδευτικών, χωρίς να τους τρομοκρατούμαι να τους φοβίζουν με ποινές και κατηγοριοποιήσεις
Όταν αφήσουμε ελεύθερο το πνεύμα και την έμπνευση του κάθε εκπαιδευτικού για να α αποδείξουμε στην πράξη και όχι στα λόγια, ότι αναγνωρίζουμε το έργο που ο κάθε εκπαιδευτικός προσφέρει στο σχολείο, σκαλοπάτι ανάλυσης στις κομματικές ιεραρχίες
Όταν καταφέρνουμε να πείσουμε τους Δήμους να διαθέσουν κονδύλια για τα Σχολικά κτήρια και τους άλλους χώρους.
Όταν αφήνουμε τις πόρτες στο σχολείο μας, άρα και τους χώρους του ανοιχτά στην κοινωνία, το σχολείο να συνεχίζει να ζει και τις απογευματινές ώρες μαζί με τους ανθρώπους που βρίσκονται στη γειτονιά και όχι να το κλειδώνουμε φοβούμενοι φθορές ή βανδαλισμούς.
Όταν καταργήσουμε τον κακό κομματισμό και τον κακό συνδικαλισμό από το χώρο της παιδείας.
Όταν αφήσουμε στα σχολεία μας, να ανθίσει κάθε αντίθετη γνώμη και να μην την κατακρίνουμε χωρίς να τη δοκιμάσουμε
Όταν κάνουμε τους μαθητές μας να θέλουν να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου, να εμπιστεύονται όλους τους εκπαιδευτικούς τους
Όταν κάνουμε τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να αισθάνονται μία μεγάλη ομάδα ισχυρή και να αγαπήσουν το επάγγελμά τους.
Όταν ακούμε το λόγο των μάχιμων εκπαιδευτικών και όχι κάποιων συμβούλων, που απέχουν από τις τάξεις των σχολείων μας Για πολλά χρόνια και που αυτοί έφτασαν με τις συμβουλές τους, τα σχολεία μας σ’ αυτά τα χάλια με την αυθεντία τους, χρόνια οι ίδιοι και οι ίδιοι.
Όταν ο κάθε υπουργός καταλάβει ότι δεν είναι αναγκαίο το όνομά του να συνδεθεί με κάποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αλλά με μία σταθερότητα χρονών, βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας με μικρές αλλαγές.
Όταν καταλάβουμε ότι η εκπαίδευση είναι ο τέταρτος πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης.
Ίσως τότε να μπορούμε να πούμε ότι έχουμε εκπαίδευση και όχι κάτι σαν εκπαίδευση.
Ίσως τότε δούμε χαρούμενους τους εκπαιδευτικούς.
Ίσως τότε δούμε τα παιδιά μας να μη φεύγουν στο εξωτερικό.
Ίσως τότε δούμε γονείς και παιδιά ευτυχισμένους και ευχαριστημένους.
Ίσως τελικά τότε δούμε χαμόγελο στα πρόσωπα των μικρών και μεγάλων.
Μόνο έτσι θα αγαπήσουν πραγματικά και θα καταλάβουν την αξία του σχολείου με πράξεις και όχι με λόγια.
*Ο Αθανάσιος Γρίβας είναι διευθυντής του 18ου Δημοτικού Αμαρουσίου.
Σχετικά άρθρα
Τέσσερα σπιτάκια για αδέσποτες γάτες στο Νέο Ψυχικό
Συνεχίζεται το πρόγραμμα «Αρετή Δημητροπούλου» του Δήμου Φιλοθέης – Ψυχικού, με την τοποθέτηση τεσσάρων σπιτιών για τις αδέσποτες γάτες, αυτή…
Γιορτή υιοθεσίας αδέσποτων ζώων στις 23/11 στον Δήμο Παπάγου – Χολαργού
Γιορτή υιοθεσίας αδέσποτων ζώων συντροφιάς διοργανώνει ο Δήμος Παπάγου – Χολαργού, σε συνεργασία με την Εθελοντική Δράση Ζωόφιλων Παπάγου –…
Δεύτερη ευκαιρία για τα αδέσποτα – Ημέρα υιοθεσίας στο Άλσος Κηφισιάς
Την Κυριακή 3 Νοεμβρίου το πρωί η Libeto.gr και η αντιδημαρχία Φιλοζωίας του Δήμου Κηφισιάς, σε συνεργασία με τη Zenich,…
Καμπάνια «Υιοθετώ» στα σχολεία από τον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού
Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, που απευθύνεται στους αυριανούς ενεργούς πολίτες, τα παιδιά, ξεκίνησε ο Δήμος Φιλοθέης –…
Μεταδημότευση… αλεπούς στη Νέα Ιωνία
Μια… αλεπού εντοπίστηκε να κυκλοφορεί τις προηγούμενες ημέρες στη Νέα Ιωνία και το Τμήμα Φιλοζωικής Πολιτικής του Δήμου επικοινώνησε με…
Δύο επίκαιρες ερωτήσεις από τη Μιλένα Αποστολάκη για την πυρκαγιά στο Πεντελικό όρος
Η καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου, η οποία έπληξε μεγάλο μέρος της Βορειοανατολικής Αττικής και ιδιαίτερα το Πεντελικό όρος, αποτέλεσε αντικείμενο δύο…
Ανοιχτές εκδηλώσεις με τον Δ. Καιρίδη στις 6 Οκτωβρίου
Πρόσκληση για δύο ανοιχτές εκδηλώσεις απευθύνει σε κάθε πολίτη ο Δημήτρης Καιρίδης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων & Εξωτερικής Πολιτικής και βουλευτής…
Δύο επερωτήσεις από τη Μιλένα Αποστολάκη για την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου στην Αττική
Η καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου, η οποία έπληξε μεγάλο της Βορειοανατολικής Αττικής, και ιδιαίτερα το Πεντελικό όρος, αποτέλεσε αντικείμενο δύο…
Νέα Αριστερά: Ερώτηση στη Βουλή για τις τιμές ζώνης στην περιοχή Εργατικών Πολυκατοικιών στο Μαρούσι
Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσε η Νέα Αριστερά, με θέμα «Αναγκαία η μείωση των…
Στα Μελίσσια στις 5/6 ο Δ. Καιρίδης
Στα Μελίσσια θα περιοδεύσει την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2023 ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης, για να συνομιλήσει με…
Νέο ΟΧΙ, παραμονή της 28ης Οκτωβρίου, από τα Μελίσσια στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας – Βίντεο
Για δεύτερη φορά συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής, επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, επαγγελματικοί και κοινωνικοί φορείς και πολίτες έξω από το…
Κοινωνικό ανάχωμα στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια – Βίντεο
Την καταγορηματική αντίθεσή τους στο επικείμενο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια εξέφρασαν η δημοτική αρχή του Δήμου…
Δεν κατεβαίνει για δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης στις εκλογές του 2023 ο Τάσος Μαυρίδης – Αποχαιρετισμός με συγκίνηση, αλλά και «καρφιά»
Την απόφασή του να μην συμμετάσχει στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023 ανακοίνωσε ο δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Τάσος…
Η προσαγωγή, η σύλληψη, τα πολιτικά μηνύματα και η επόμενη μέρα – Συνέντευξη Τύπου Σωτήρη Λαπιέρη
Την περασμένη Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022 ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Χαλάνδρι Ενάντια, δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Λαπιέρης δέχθηκε απρόκλητη, όπως…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος COVID-19
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος του COVID-19, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο 16th European Federation Audiology…
Διατροφή στις πανελλαδικές – Οδηγός για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα
Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συγκέντρωση, απόδοση και ενέργεια, πόσο μάλλον την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων. Μπορεί να…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Δημήτρης Κούβελας: Αντιμετώπιση ήπιων ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου κατά της COVID-19
Πολλοί άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι που δημιουργήθηκαν εμβόλια ως το πρώτο βήμα για τη διαχείριση της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Δυστυχώς, υπήρξε και…
Μ. Αρτόπουλος: Μεγάλη μείωση περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό από τα προληπτικά μέτρα κατά της πανδημίας!
Μεγάλη μείωση των περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό (παιδιά και ενήλικες) έφεραν τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του…
Εγγραφείτε στο Newsletter
* Θα λαμβάνετε τα σημαντικότερα νέα της τελευταίας εβδομάδας.
ΑΚΟΥΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA