«Μαθητές νηπιαγωγείου ή αριθμοί για παιχνίδι SUDOKU»;
Κοινωνία

«Μαθητές νηπιαγωγείου ή αριθμοί για παιχνίδι SUDOKU»;

Με αφορμή τις εγγραφές παιδιών σε νηπιαγωγεία για τη νέα σχολική χρονιά, η Ένωση Συλλόγων Γονέων Σχολείων Αγίας Παρασκευής επισημαίνει τον πολύ σημαντικό ρόλο του νηπιαγωγείου στη διαμόρφωση ενός παιδιού, τις ανάγκες για περισσότερα νηπιαγωγεία και την ανάγκη διασφάλισης της δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας εκπαίδευσης και στην προσχολική αγωγή, όπως φαίνεται στην ανακοίνωση που ακολουθεί.

Μαθητές νηπιαγωγείου ή aριθμοί για παιχνίδι «SUDOKU»;

Περί ηλεκτρονικής «προεγγραφής των νηπίων» και άλλων μεγαλεπήβολων τινών…

Στις 8 Σεπτεμβρίου που θα κτυπήσει το κουδούνι του αγιασμού στα σχολεία, οι πιο αμήχανοι και σαστισμένοι μαθητές θα είναι τα παιδιά που πάνε πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο. Τα παιδιά ηλικίας 05-06 χρονών, σ΄ αυτή τη φάση της ζωής τους θα έρθουν σε επαφή για πρώτη φορά με την «οργανωμένη εκπαίδευση», ενώ πολλά παιδιά ηλικίας 04-05 χρονών (προνήπια) θα μείνουν για μια ακόμα χρονιά εκτός νηπιαγωγείου καθώς οι υποδομές δεν επαρκούν, γιατί η κρατική πολιτική προσπαθεί να «νοικοκυρέψει» την παιδεία στερώντας την από τα παιδιά.

Οι γονείς των παιδιών αυτών, είναι απόλυτα φυσικό να είναι συγκινημένοι αλλά και «μουδιασμένοι» για το πώς θα ενταχθούν τα παιδιά τους στο νέο «κοινωνικό σύστημα», ενώ για κάποιους θα παραταθεί η αγωνία για το αν και κατά πόσο για μία ακόμα χρονιά θα χρειαστεί να βάλουν το χέρι στην τσέπη, πληρώνοντας σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία επειδή τα δημόσια δεν επαρκούν.

Τι περιμένουν οι γονείς των παιδιών του νηπιαγωγείου;

  1. Φιλικά κτήρια κοντά στο σπίτι τους ώστε να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης και γρήγορης επαφής με το σχολείο και παράλληλα τα παιδιά χαίρονται να βλέπουν παιδιά της γειτονιάς τους που έχουν παίξει ήδη μαζί τους στην παιδική χαρά ή στον παιδικό σταθμό και θα συνεχίσουν μαζί τους και στο γειτονικό δημοτικό.
  2. Τμήματα με μικρό αριθμό παιδιών ώστε να μπορεί ο/η παιδαγωγός να ασχοληθεί όχι μόνο με την ομάδα αλλά και το κάθε παιδί ξεχωριστά, να το στηρίξει στην κρίσιμη αυτή διαδικασία ένταξης στη σχολική του ζωή.
  3. Εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό σε επάρκεια ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του νηπιαγωγείου στο σύνολό της (κανονικό και ολοήμερο πρόγραμμα).
  4. Επαρκές υλικό για τους μαθητές ώστε να μην υποχρεώνονται να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για τη στήριξη της μαθησιακής-παιδαγωγικής διαδικασίας μέσα στο νηπιαγωγείο.

Πότε οι γονείς αυτοί έρχονται σε επαφή με το νηπιαγωγείο του παιδιού τους;

Τον Ιούνιο του τέλους της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, όταν πάνε να το εγγράψουν στο καινούργιο του «σπίτι». Πολλοί γονείς παίρνουν μάλιστα και το παιδί τους μαζί ώστε να έχει μια πρώτη γεύση του σχολείου του ή/και παρακολουθούν μαζί με το παιδί τους τις εκδηλώσεις λήξης της σχολικής χρονιάς ώστε το παιδί να γνωρίσει και να αισθανθεί φιλικό το περιβάλλον.

Η φετινή όμως χρονιά, με βάση την επιστολή και τις διευκρινήσεις που ο διευθυντής Π.Ε. Β΄Αθήνας κ. Βεντήρης έστειλε προς τις προϊσταμένες των νηπιαγωγείων, διαμορφώνεται διαφορετικά.

Οι εγγραφές των νηπίων στα νηπιαγωγεία αντιμετωπίζονται ως γραφειοκρατική διαδικασία, ως νούμερα σε κάποια κουτάκια, που –αφού συνυπολογιστούν και «παίξει» κάποιος μαζί τους στο γραφείο του- τότε θα «κλείσουν ως πίνακες» και θα ανακοινωθεί στους γονείς εάν είναι εντάξει η προεγγραφή του παιδιού τους και αν θα παραμείνει στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του ή αν θα μεταφερθεί σε άλλο…

Στην Αγία Παρασκευή έχουμε 13 νηπιαγωγεία που τη σχολική χρονιά φοίτησαν περίπου 600 μαθητές. Έμειναν εκτός νηπιαγωγείου αρκετά παιδιά, κυρίως ηλικίας προνηπίου (4-5 χρονών) γιατί χρειαζόμαστε κι άλλα νηπιαγωγεία. Εδώ και χρόνια ως Ένωση Γονέων επιμένουμε ότι τρία τουλάχιστον νηπιαγωγεία είναι άμεσα απαραίτητα (από ένα σε Κοντόπευκο, Τσακό, Πευκάκια). Η ολιγωρία της δημοτικής αρχής έχει δημιουργήσει σοβαρή καθυστέρηση στη διεκδίκηση από τον ΟΣΚ αυτών των νηπιαγωγείων. Όμως, με την κατανομή των γεωγραφικών ορίων ανά νηπιαγωγείο, είχαμε ελάχιστες περιπτώσεις που αναγκαζόταν κάποιος γονέας να πάει σε άλλο νηπιαγωγείο. Είναι υποχρέωση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης και της ΔΕΠ Αγίας Παρασκευής να μεριμνήσουν έγκαιρα για πιθανές αλλαγές ορίων ώστε να γίνεται όσο το δυνατόν καλύτερη ισοκατανομή στο μαθητικό δυναμικό. Αυτό φέτος δεν έγινε.

Ο διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος με την πολυετή εμπειρία του στη θέση της Διεύθυνσης αλλά και ως εκπαιδευτικός γνωρίζει τις δυσκολίες, θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει και να πιέσει τους αρμόδιους φορείς ώστε να γίνουν οι όποιες αλλαγές χρειάζονται προς όφελος της εκπαίδευσης και των παιδιών και όχι να συστήσει την ηλεκτρονική προεγγραφή, ακολουθώντας πιστά την κρατική πολιτική των εκπτώσεων και της κατάργησης τμημάτων και θέσεων εργασίας.

Ως Ένωση Γονέων Αγίας Παρασκευής, ζητάμε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας να διασφαλίσει άμεσα:

  • Την ασφαλή και ολοκληρωμένη εγγραφή των νηπίων στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς τους.
  • Τη στελέχωση των νηπιαγωγείων με το απαραίτητο δυναμικό ώστε να λειτουργήσουν όλα τα τμήματα των νηπιαγωγείων με ανώτερο όριο τα 15 παιδιά ανά τμήμα.
  • Την εξέταση κατά νηπιαγωγείο των επιπλέον εγγραφών, όπως ο νόμος ορίζει.
  • Τη μελέτη και πιθανό επαναπροσδιορισμό των ορίων των σχολικών κοινοτήτων σε συνεργασία με τη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.
  • Τη δυνατότητα εγγραφής όλων των νηπίων και προνηπίων.

Επιμένουμε να διεκδικούμε τόσο από το υπουργείο Παιδείας όσο και από τον Δήμο Αγίας Παρασκευής:

  • Τη δημιουργία τριών νέων νηπιαγωγείων τουλάχιστον.
  • Αναβαθμισμένη και ποιοτική διετή προσχολική αγωγή και εκπαίδευση.
  • Διασφάλιση της δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας εκπαίδευσης και στην προσχολική αγωγή.

Ευχόμαστε ολόψυχα στους γονείς που για πρώτη φορά θα περάσουν την πόρτα του δημόσιου σχολείου «καλώς ορίσατε» και τους δηλώνουμε ότι θα είμαστε στο πλάι τους ώστε να αντιμετωπίσουν τις μικρές και μεγάλες δυσκολίες που θα συναντήσουν, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να λειτουργήσουν σε κλίμα συναδέλφωσης και συλλογικότητας με τους υπόλοιπους γονείς του σχολείου τους αλλά και των άλλων σχολείων της Αγίας Παρασκευής.

Αγία Παρασκευή 09/06/2014

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet