Με το… στανιό πέρασε από το Δ.Σ. το ψήφισμα του Συλλόγου Τσακού για το Β5
Κοινωνία

Με το… στανιό πέρασε από το Δ.Σ. το ψήφισμα του Συλλόγου Τσακού για το Β5

Με δύο διαφορετικά ψηφίσματα, ένα που πρότεινε η δημοτική αρχή Αγίας Παρασκευής και ένα εκ μέρους του Συλλόγου Κατοίκων Τσακού ξεκίνησε το εκτός ημερησίας διάταξης θέμα για την επικείμενη κατάργηση εισόδου στον οικιστικό ιστό της λεωφορειακής γραμμής Β5, στο Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης, την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015. Τελικώς, μετά από πολύωρη συζήτηση, υιοθετήθηκε το ψήφισμα του Συλλόγου (Ψήφισμα για τη λεωφορειακή γραμμή Β5), που έλαβε ομόφωνη έγκριση.

Γιάννης Σταθόπουλος
Γιάννης Σταθόπουλος

Παρουσία εκπροσώπων του Συλλόγου και κατοίκων της περιοχής, ο δήμαρχος Γιάννης Σταθόπουλος έκανε σύντομη αναφορά στις εξελίξεις των τελευταίων μηνών για την τύχη της γραμμής και αναφέρθηκε στην πρόσφατη συνάντηση με εκπροσώπους του ΟΑΣΑ που είχαν τόσο η διοίκηση, όσο και εκπρόσωποι των υπολοίπων δημοτικών παρατάξεων και των συλλόγων (Αη Γιάννης και Τσακός).

Ο δήμαρχος ανέφερε ότι η θέση της διοίκησης του Οργανισμού είναι, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού των συγκοινωνιακών υπηρεσιών, η κατάργηση εισόδου των γραμμών κορμού στον οικιστικό ιστό, προσθέτοντας μάλιστα ότι η Αγία Παρασκευή είναι η μόνη περιοχή όπου γίνεται σήμερα κάτι τέτοιο. Παράλληλα, ενημέρωσε ότι ανάμεσα στα επιχειρήματα του ΟΑΣΑ είναι ότι το αρθρωτό λεωφορείο συναντά πολλά προβλήματα μπαίνοντας στον οικιστικό ιστό της πόλης, κάτι το οποίο θα λυθεί με το 12μετρο λεωφορείο της γραμμής 417 που θα εξυπηρετεί τον οικιστικό ιστό. Τέλος, είπε ότι ο Οργανισμός υποστηρίζει ότι με βάση τις μελέτες του ελάχιστοι κάτοικοι χρησιμοποιούν το Β5 για μετακίνηση στον τελικό προορισμό του, ενώ δεσμεύτηκε να κάνει και νέα μελέτη για το συγκεκριμένο ζήτημα πριν λάβει τις τελικές αποφάσεις.

Όσον αφορά τη θέση της διοίκησης, ο δήμαρχος είπε ότι εκφράστηκαν από την αρχή αντιρρήσεις για τη διακοπή των δρομολογίων της γραμμής στον οικιστικό ιστό, ενώ έφερε προς ψήφιση ψήφισμα για το θέμα, το οποίο κι ανέγνωσε στο Σώμα.

Οι παρεμβάσεις των εκπροσώπων του Συλλόγου Κατοίκων Τσακού
Βασίλειος Σαββίδης
Βασίλειος Σαββίδης

Στην παρέμβασή του επί του θέματος ο πρόεδρος του Συλλόγου Κατοίκων Τσακού υποστήριξε ότι η προτεινόμενη διακοπή των δρομολογίων του Β5 συνιστά μεγάλο πρόβλημα για την πόλη, ιδιαίτερα καθώς έρχεται χειμώνας και πολλοί κάτοικοι, ιδιαίτερα ηλικιωμένοι θα πρέπει να περιμένουν ώρα στη στάση για τη μετεπιβίβασή τους από το 417 στο Β5. Ο κ. Βασίλειος Σαββίδης χαρακτήρισε ως «μεγάλη ζημιά» για την πόλη την απώλεια της γραμμής, η οποία έρχεται μετά την απομάκρυνση κι άλλων υπηρεσιών, όπως η Εφορία, η Τροχαία και ίσως, σε λίγο καιρό, και η Αντιπεριφέρεια Βόρειου Τομέα. Τέλος, ξεκαθάρισε ότι οι κάτοικοι δεν πρόκειται να δεχθούν μία τέτοια εξέλιξη και είναι έτοιμοι για «νέους αγώνες» στα υπουργεία, τη Βουλή και όπου αλλού χρειαστεί.

Γιώργος Δάρρας
Γιώργος Δάρρας

Από την πλευρά του, το μέλος του Συλλόγου Γιώργος Δάρρας έδωσε μία άλλη εικόνα από αυτή που μετέφερε ο δήμαρχος σε ό,τι αφορά την πρόσφατη συνάντηση με τον ΟΑΣΑ, αναφερόμενος σε «διάλυση του Οργανισμού», «άθλια κατάσταση» του στόλου και «μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό», λέγοντας ότι αυτοί οι λόγοι, σε συνδυασμό και με τη μείωση της κρατικής επιχορήγησης, οδηγούν στις αλλαγές στα δρομολόγια. Όπως είπε, η μελέτη του Οργανισμού «αντιμετωπίζει τις μετακινήσεις ως εμπόρευμα και όχι ως αγαθό», επιδιώκοντας τη μείωση του κόστους και όχι τη βελτίωση των μεταφορών εις όφελος του χρήστη.

Βασίλης Τσαγκάρης
Βασίλης Τσαγκάρης

Παρέμβαση επί του θέματος έκανε και ο πρόεδρος της ΕΝΕΒΑΠ (Ένωση Επαγγελματιών Εμπόρων Βιοτεχνών Αγίας Παρασκευής), ο οποίος αν και τάχθηκε υπέρ της παραμονής της γραμμής Β5 στον οικιστικό ιστό, χαρακτήρισε ως σημαντική τη γραμμή 417. Όπως εξήγησε ο κ. Βασίλης Τσαγκάρης, εάν τα δρομολόγια της εν λόγω γραμμής είναι όπως τα παρουσιάζει ο ΟΑΣΑ, τότε θα υπάρξει αρκετός κόσμος που θα έρχεται στην κεντρική αγορά της πόλης, αφού θα υπάρχει σύνδεση με τον σταθμό του Μετρό στην Αγ. Παρασκευή, κάτι που σήμερα δεν είναι εφικτό.

Οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων

Αμέσως μετά τους εκπροσώπους των φορέων τοποθετήθηκαν οι αρχηγοί των δημοτικών παρατάξεων και άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι, οι οποίοι σημείωσαν τα εξής:

Βασίλης Ζορμπάς
Βασίλης Ζορμπάς

Βασίλης Ζορμπάς: Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κατηγόρησε τη διοίκηση ότι «χωρίς να ρίξει τουφεκιά» αποδέχθηκε το «κόψιμο του Β5», προβάλλοντας ως «αναβάθμιση» τη γραμμή 417. Όπως είπε ο κ. Βασίλης Ζορμπάς, η διοίκηση, αντί να κινητοποιήσει τον κόσμο όλο αυτό το διάστημα των 6 μηνών που ήταν γνωστή η υπόθεση, «προτίμησε να σκύψει το κεφάλι» και αναγκάστηκε να πάει στον ΟΑΣΑ όταν «του τα έχωσαν οι Σύλλογοι Αη Γιάννης και Τσακός». Ωστόσο, κι εκεί, όπως πρόσθεσε ο ίδιος, η συζήτηση έγινε επί «τετελεσμένου γεγονότος».

Ο κ. Β. Ζορμπάς υποστήριξε ότι το «κόψιμο» των δρομολογίων έχει να κάνει με το γεγονός ότι «ο ΟΑΣΑ είναι τελειωμένος», ενώ πρόσθεση ότι η διοίκηση του Δήμου «δεν πρόλαβε να κλείσει έναν χρόνο και δείχνει κουρασμένη κι ανίκανη να διεκδικήσει πράγματα για την πόλη».

Βασίλης Γιαννακόπουλος
Βασίλης Γιαννακόπουλος

Βασίλης Γιαννακόπουλος: Ο πρώην δήμαρχος κι επικεφαλής της παράταξης Συμμαχία Ευθύνης ξεκίνησε την τοποθέτησή του συγχαίροντας τους συλλόγους για τη δυναμική αντίδρασή τους, «η οποία ανάγκασε τη διοίκηση να αλλάξει στάση». Εν συνεχεία, ο κ. Βασίλης Γιαννακόπουλος αναφέρθηκε στα πολλά οικονομικά προβλήματα του ΟΑΣΑ, που οδηγούν στις περικοπές δρομολογίων, τα οποία -όπως τόνισε- αποκαλύφθηκαν και στην πρόσφατη συνάντηση, μετά τις επίμονες ερωτήσεις για το ποιοι λόγοι οδηγούν στο «κόψιμο» του Β5. Ο ίδιος υποστήριξε ότι η προτεινόμενη γραμμή 417 είναι η ίδια που είχε παλαιότερα ο Δήμος και την απώλεσε το 2010, ζήτησε να υπάρξει εκ μέρους του Δημοτικού Συμβουλίου συντονισμένη προσπάθεια για την «ομογενοποίηση της τοπικής συγκοινωνίας» και επίσης, να υπάρξει κινητοποίηση σε Περιφέρεια, υπουργεία και όπου αλλού με την απαίτηση να παραμείνει το Β5 στον οικιστικό ιστό και να μην ξανατεθεί θέμα διακοπής του. Ακόμη, απέρριψε το επιχείρημα ότι η Αγία Παρασκευή είναι ο μόνος Δήμος που διατηρεί γραμμή κορμό στον οικιστικό ιστό της (ανέφερε τα αντίστοιχα παραδείγματα των Δήμων Χολαργού, Χαλανδρίου και Κηφισιάς).

Ο κ. Β. Γιαννακόπουλος πρόβλεψε ότι ο ΟΑΣΑ θα κάνει δεκτό ένα από τα δύο αιτήματα (να παραμείνει το Β5 ή να αντικατασταθεί από τη γραμμή 417), κατηγόρησε τη δημοτική διοίκηση ότι «είναι υποταγμένη και παραδομένη στο υπουργείο» και υποστήριξε ότι θα είναι μεγάλη απώλεια για την πόλη εάν τελικώς προχωρήσουν τα σχέδια του ΟΑΣΑ, αφού η γραμμή Β5 εξυπηρετεί σημαντικό αριθμό επιβατών, «που δεν πρόκειται να εξυπηρετηθεί από το 417».

Ανδρέας Γκιζιώτης
Ανδρέας Γκιζιώτης

Ανδρέας Γκιζιώτης: «Για άλλη μια ήττα που υφίσταται η πόλη» έκανε λόγο ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, κατηγορώντας ταυτόχρονα τη δημοτική αρχή ότι «πήρε το ψήφισμα του Συλλόγου, το κουτσούρεψε για να το φέρει στα μέτρα της και να το προτείνει ως δική της εισήγηση». Ο κ. Ανδρέας Γκιζιώτης συμφώνησε με την άποψη ότι «ο ΟΑΣΑ αντιμετωπίζει τις συγκοινωνίες ως εμπόρευμα», θεωρώντας ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της ακολουθούμενης πολιτικής από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ.

Απευθυνόμενος στη διοίκηση, αναρωτήθηκε πού πήγαν οι υποσχέσεις της περί δημοτικής συγκοινωνίας, ενώ την κατηγόρησε ότι στο δικό της ψήφισμα δεν αναφέρονται πουθενά τα αιτήματα των κατοίκων περί δωρεάν πρωινής μετακίνησης για εργαζόμενους, ανέργους κι άλλες κοινωνικές ομάδες. Όπως ανέφερε, «η διοίκηση είτε δεν εκτίμησε σωστά το όλο θέμα, είτε το απέκρυβε τόσους μήνες», ενώ πρόβλεψε ότι οι περικοπές του ΟΑΣΑ θα ξεκινήσουν από τις «μικρές» γραμμές, για να φθάσουν στο τελικό στάδιο στις γραμμές κορμού και μετά να ανοίξει ο δρόμος στους ιδιώτες. Τέλος, είπε ότι, εάν κοπεί το Β5 από τον οικιστικό ιστό, το επόμενο βήμα θα είναι «να κοπεί γενικώς».

Σπύρος Αλεξίου
Σπύρος Αλεξίου

Σπύρος Αλεξίου: Αναρωτώμενος πού ήταν η διοίκηση στη συνάντηση με τον ΟΑΣΑ και δεν άκουσε τα όσα εξιστόρησε ο κ. Γ. Δάρρας σχετικά με τη διάλυση του Οργανισμού, ξεκίνησε την τοποθέτησή του ο εκπρόσωπος της δημοτικής κίνησης Φυσάει Κόντρα.

Ο ίδιος έθεσε το ερώτημα «αφού συμφωνούμε όλοι με την παραμονή του Β5 γιατί τόση ένταση;», για να υποστηρίξει στη συνέχεια ότι το θέμα είναι πως «βρισκόμαστε μπροστά στη συνολική διάλυση των συγκοινωνιών και όλων των κοινωνικών δομών». Ο κ. Σπ. Αλεξίου τόνισε ότι η διοίκηση «αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι» να θίξει τα κακώς κείμενα της παρούσας κυβέρνησης, «γίνεται χειροκροτητής της» κι «αν δεν αλλάξει στάση, θα βυθιστεί μαζί της».

Αναφερόμενος σε προηγούμενο σχόλιο του δημάρχου, ότι η πρόταση του Συλλόγου, η οποία υποστηρίχθηκε και από παρατάξεις της μειοψηφίας, για δωρεάν μετακινήσεις συνιστά «λαϊκισμό», ο κ. Σπ. Αλεξίου επιτέθηκε στη διοίκηση λέγοντας ότι «το κόμμα που υποστηρίζετε αλλιώς έλεγε τέτοιες προτάσεις μέχρι τις 25 Γενάρη», προσθέτοντας ότι «δεν τιμούν τη διοίκηση τέτοιοι χαρακτηρισμοί».

Τέλος, ζήτησε όχι μόνο να παραμείνει το Β5, αλλά και να καταρτιστεί συνολικό πλάνο για ολοκληρωμένη τοπική συγκοινωνία, προσθέτοντας ότι χρειάζονται δυναμικές κινητοποιήσεις και όχι προτάσεις στα… χαρτιά.

Κωνσταντίνος Τσιαμπάς
Κωνσταντίνος Τσιαμπάς

Κωνσταντίνος Τσιαμπάς: Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Αγία Παρασκευή η Πόλη μας κατηγόρησε τη διοίκηση ότι ενώ γνώριζε το θέμα από νωρίς, όχι μόνο δεν κινητοποίησε τον κόσμο, αλλά προσπάθησε στη συνέλευση του Αη Γιάννη να προβάλλει τη γραμμή 417 ως «επιτυχία». Αναφερόμενος στη συνάντηση με τον ΟΑΣΑ δήλωσε ότι στον ίδιο έδωσε την εντύπωση μίας «στημένης διαδικασίας, όπου οι αποφάσεις είχαν ληφθεί», ενώ πρόσθεσε ότι όποια προβλήματα αντιμετωπίζει το λεωφορείο της γραμμής Β5 στα στενά της πόλης, θα τα αντιμετωπίζει και το 12μετρο της γραμμής 417.

Σωτήρης Ησαΐας
Σωτήρης Ησαΐας

Σωτήρης Ησαΐας: «Το πρόβλημα είναι του ΟΑΣΑ και να το λύσει ο ίδιος» υποστήριξε ο δημοτικός σύμβουλος της ίδιας παράταξης Σωτήρης Ησαΐας, προσθέτοντας ότι «θα δεχθούμε κατάργηση της γραμμής Β5, όταν κλείσει ο Οργανισμός». Ο ίδιος μίλησε για υποβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο θέμα των υποδομών, εγκαλώντας τη διοίκηση για έλλειψη πίεσης προς την κεντρική εξουσία με για να βελτιώσει τη συγκοινωνία στην πόλη. Θεώρησε ως «εκ του πονηρού» το ψήφισμα της διοίκησης, το οποίο «θα μείνει άχρηστο σε κάποιο συρτάρι», ενώ χαρακτήρισε τη δημοτική Αρχή «ανίκανη να κρατήσει υπηρεσίες στην πόλη» και γι’ αυτό «πάει από τη μία ήττα στην άλλη». Επίσης αναφέρθηκε σε πρότασή του του 2012 για ολοκληρωμένη δημοτική συγκοινωνία, με τη συνεργασία και της κεντρικής διοίκησης, την οποία ωστόσο η σημερινή δημοτική διοίκηση «δεν έχει την τεχνογνωσία να προχωρήσει», ενώ ζήτησε να παραμείνουν στην πόλη και οι δύο γραμμές (Β5 και 417).

Τέλος, πρότεινε στους κατοίκους του Τσακού να οργανώσουν ειδική συνάντηση για το θέμα, όπου να μπορέσουν να αναπτυχθούν ολοκληρωμένα όλες οι θέσεις, αφού αυτό δεν είναι δυνατόν στον ασφυκτικό χρόνο που έχουν οι δημοτικοί σύμβουλοι στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Κωνσταντίνος Κρητικίδης
Κωνσταντίνος Κρητικίδης

Κωνσταντίνος Κρητικίδης: Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης Συμμαχία Ευθύνης χαρακτήρισε «νίκη των κατοίκων την αλλαγή στάσης της διοίκησης στο θέμα», προσθέτοντας ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί αναβάθμιση η κατάργηση του Β5. Ο κ. Κωνσταντίνος Κρητικίδης αναφέρθηκε στην κατάργηση της γραμμής 408, της οποίας πρότεινε την επαναφορά, η οποία θα δώσει λύση στη σύνδεση της πόλης με τον σταθμό του Μετρό και ζήτησε να ασκηθεί πίεση για τη σωστή τήρηση των δρομολογίων. Επίσης, ζήτησε να διεκδικηθεί δυναμικά η παραμονή της γραμμής Β5, λέγοντας ότι η πόλη καταγράφει «διαχρονικές ήττες» γιατί δεν μπορεί «συγκροτημένα κι ενωμένα να διεκδικήσει πράγματα». Τέλος κάλεσε τη διοίκηση να απαντήσει τι θα κάνει στην περίπτωση που ο ΟΑΣΑ θέσει το δίλημμα «Β5 ή 417», προσθέτοντας ότι οι κάτοικοι «είναι ξεκάθαροι στο θέμα».

Γεράσιμος Βλάχος
Γεράσιμος Βλάχος

Γεράσιμος Βλάχος: Ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου σχολίασε ότι η παρουσίαση της συνάντησης με τον ΟΑΣΑ «έγινε μονομερώς», δίνοντας τη δική του εικόνα για όσα συνέβησαν. Όπως είπε, σκοπίμως προβάλλεται ότι «κόβεται η γραμμή Β5», ενώ ουσιαστικά απλώς βγαίνει από τον οικιστικό ιστό, «κάτι που έχει συμβεί σε όλους τους υπόλοιπους δήμους». Ο κ. Γεράσιμος Βλάχος υποστήριξε ότι τα δρομολόγια του 417 θα καλύψουν σε καλύτερους  χρόνους την επιβατική κίνηση, εδώ θα δώσουν τη δυνατότητα σύνδεσης της πόλης τόσο με τον σταθμό Μετρό, όσο και με το Χαλάνδρι, αφού θα φθάνουν στην πλατεία Φλύας (πρ. Κένεντι). Παραδέχθηκε, ωστόσο, ότι υπάρχει το «μειονέκτημα» της μετεπιβίβασης.

Ο ίδιος σημείωσε ότι η σημερινή γραμμή Β5 εξυπηρετεί «τη μισή πόλη», ενώ δεν χρησιμοποιείται ως συγκοινωνία κορμού από το κάτω κομμάτι της πόλης. Παράλληλα, είπε ότι σύμφωνα με τις μετρήσεις του ΟΑΣΑ το 65% των κατοίκων χρησιμοποιεί τη γραμμή Β5 για να μεταβεί στον σταθμό του Μετρό και όχι για τον τελικό προορισμό του.

Τέλος, για το θέμα της δημιουργίας δημοτικής συγκοινωνίας, τόνισε ότι η απόκτηση ενός λεωφορείου συνεπάγεται ετήσια κόστη λειτουργίας (πλην της αγοράς) 80.000 ευρώ, το οποίο πολλαπλασιαζόμενο επί τέσσερα, που είναι ο ελάχιστος αριθμός λεωφορείων που χρειάζεται η πόλη, δημιουργεί μία δαπάνη που ο Δήμος «δεν αντέχει στην παρούσα συγκυρία».

Λίγο πριν το θέμα τεθεί σε ψηφοφορία, πήρε εκ νέου τον λόγο ο πρόεδρος του Συλλόγου Κατοίκων Τσακού, καλώντας τη διοίκηση να ψηφίσει το ψήφισμα που έχει υποβάλει ο Σύλλογος και προσθέτοντας ότι «σήμερα δεν είδατε αντίδραση από τον κόσμο, αλλά αν χαθεί η εσωτερική γραμμή του Β5 μπορεί να βρεθείτε μπροστά σε μεγάλη κοινωνική αναστάτωση, κάτι που απεύχομαι».

Τελικά, ο δήμαρχος, αν και θεώρησε το ψήφισμα που εισηγήθηκε η διοίκησή του περισσότερο «αιχμηρό» από αυτό του Συλλόγου, είπε ότι θα το αποσύρει και κατέθεσε προς ψήφιση το δεύτερο, το οποίο κι έλαβε την ομόφωνη έγκριση του Σώματος.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet