Αλ. Μαυραγάνης: Καμία αποτελεσματικότητα από τον ΔΕΔΔΗΕ στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας στα Βριλήσσια
Κοινωνία

Αλ. Μαυραγάνης: Καμία αποτελεσματικότητα από τον ΔΕΔΔΗΕ στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κακοκαιρίας στα Βριλήσσια

Ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ψηφιακών Εφαρμογών Βριλησσίων, Αλέξης Μαυραγάνης, με αφορμή δημοσιεύματα που κυκλοφορούν από το πρωί της Πέμπτης, 18 Φεβρουαρίου, κάνει λόγο για «πλήρως διαστρεβλωμένη “είδηση” σχετικά με έγγραφο του ΔΕΔΔΔΗΕ το οποίο υποτίθεται απευθυνόταν στους Δήμους (μεταξύ των οποίων και στον Δήμο Βριλησσίων) για ενημέρωση του από τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες τους, περί ελέγχων για περιπτώσεις επικίνδυνων δέντρων και κλαδιών για τα καλώδιά του ηλεκτρικού».

Ειδικότερα, ο κ. Μαυραγάνης αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση:

Στην πραγματικότητα πρόκειται για έγγραφο του ΔΕΔΔΗΕ που απευθύνεται στα Δασαρχεία των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων του υπουργείου Εσωτερικών (όχι στους Δήμους) και κοινοποιείται παράλληλα και στους κατά τόπους Δήμους, με το οποίο στην ουσία ο ίδιος ο ΔΕΔΔΗΕ:

  • Παραδέχεται την ευθύνη της αρμοδιότητάς της για τις κλαδεύσεις δέντρων και κλαδιών κοντά στις εγκαταστάσεις της, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο της χώρας μας.
  • Με το ίδιο το έγγραφό της παραδέχεται την αδυναμία της να συντηρήσει πλέον το ίδιο δίκτυό της ως οφείλει προς τους πολίτες και την ελληνική Πολιτεία και κοινωνία.
  • Επιχειρεί να μεταθέσει την αρμοδιότητα ελέγχων των κινδύνων για τις εγκαταστάσεις του στους ΟΤΑ Α’ Βαθμού, κάτι το οποίο δεν προκύπτει από πουθενά στο θεσμικό πλαίσιο.
  • Παραθέτει σε Δήμους, κοινότητες και στους… κατοίκους των πόλεων τηλέφωνα επικοινωνίας για γνωστοποίηση των (εκατοντάδων χιλιάδων) προβλημάτων του δικτύου της, στα οποία ούτε στις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες του Δήμου μας ούτε και σε οποιονδήποτε άλλον Δήμο, όπως όλοι -Δήμοι και κάτοικοι- γνωρίζουμε από σχετικές εμπειρίες μας, δεν ανταποκρίνεται ποτέ (ή ανταποκρίνεται σπανίως και μόνο μετά από οχλήσεις μηνών που κάνουν τυχόν ενδιαφερόμενοι πολίτες σε ακραίες περιπτώσεις από κοινού με τον δήμο τους).

Κι επειδή, ενώ εμείς προχωράμε από την πρώτη στιγμή με βάση τον πάγιο σχεδιασμό μας -όπως επικαιροποιήθηκε και στο χειμερινό συντονιστικό του Δήμου μας από τη δημοτική αρχή, τους εκπροσώπους του Δημοτικού Συμβουλίου και τους εκπροσώπους των άλλων αρμόδιων φορέων (Πυροσβεστική, Περιφέρεια, ΣΠΑΠ, ΕΛ.ΑΣ.)- κάνοντας στο ακέραιο το έργο μας και το καθήκον μας, άλλοι δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των αρμοδιοτήτων τους (βλ. δ/νων Σύμβουλος ΔΕΔΔΗΕ/ΔΕΗ, πρόεδρος ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ, υπ. Εσωτερικών, ορισμένοι θεσμικοί και μη τοπικοί παράγοντες), ξεκαθαρίζουμε σε σχέση με τα τραγικά και τριτοκοσμικά φαινόμενα πολύωρων (και πέραν του 24ωρου ακόμα σε αρκετές περιπτώσεις) διακοπών ρεύματος σε νοικοκυριά συμπολιτών μας στα Βριλήσσια τα εξής:

Με βάση τον νόμο (ΑΡ.281 ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ 608/06.10.1967), ο ΔΕΔΔΗΕ (ΔΕΗ) ευθύνεται για την κοπή και κλάδευσή επικίνδυνων δέντρων, μετά από άδεια του Δασαρχείου, δηλαδή φορέα της Αποκεντωμένης Διοίκησης του υπ. Εσωτερικών, μια άδεια που οφείλουμε να σημειώσουμε ότι συνήθως δίνεται άμεσα από τα Δασαρχεία όταν σταλεί σχετικό έγγραφο αίτημα του διαχειριστή του δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ/ΔΕΗ):

  • Κανένα δέντρο από τα πολλά που έπεσαν την Τρίτη (16/2) δεν έκοψε το ρεύμα σε γειτονιά της πόλης μας.
  • Όλες οι διακοπές ρεύματος στα Βριλήσσια προήλθαν από μικρές εκρήξεις (σκασίματα) στα καλώδια του δικτύου του ΔΕΔΔΗΕ/ΔΕΗ λόγω φθοράς ή για οποιονδήποτε λόγο μη αντοχής των υλικών των αγωγών ρευματοδότησης, ιδίως στη μέση τάση (π.χ. Αναπαύσεως, παραρεμάτιος περιοχή)
  • Στα Βριλήσσια το πρόβλημα ήταν αντίστροφο από αυτό που παρουσιάζεται από τον ΔΕΔΔΗΕ (και όχι μόνο) στα ΜΜΕ, δηλαδή κλαδιά και δέντρα γερμένα ή πεσμένα από την χιονόπτωση είχαν σε (ορισμένες περιπτώσεις) στηριχθεί σε καλώδια ρεύματος χωρίς να το έχουν διακόψει, αλλά ο ΔΕΔΔΗΕ/ΔΕΗ είχε «κρασάρει» και δεν μπορούσε να ανταποκριθεί ούτε στην ελάχιστη υποχρέωσή του να διακόψει προσωρινά (για λίγα μόνο λεπτά) το ρεύμα για να απομακρυνθούν ομαλά και με ασφάλεια τα κλαδιά και να επαναρευματοδοτηθεί κανονικά το σημείο (και για να δοθεί και πάλι ο δρόμος στην κυκλοφορία εάν είχε κλείσει από το συμβάν). Με αποτέλεσμα να επιβραδύνει μάλιστα σημαντικά το έργο των δημοτικών συνεργείων της Πολιτικής Προστασίας που επιχειρούσαν συνεχώς, με τους εργαζόμενους της Καθαριότητας και του Πρασίνου στην πρώτη γραμμή από την πρώτη στιγμή.
  • Ο ΔΕΔΔΗΕ/ΔΕΗ εμφανίστηκε οργανωμένα με συνεργεία του στην πόλη μας μόλις την Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου και οι δημοτικές υπηρεσίες του παρείχαν με αμεσότητα και προμήθεια οποιαδήποτε βοήθεια χρειάστηκε, ακόμα και κάλυψης σε βασικά μέσα παρέμβασης και αποκατάστασης των βλαβών-αυταναφλέξεων στη μέση τάση (υπενθυμίζουμε το πρόσφατο μπλακ άουτ στη δυτική και νότια Αθήνα από τις ίδιες αιτίες).
  • Ο Δήμος Βριλησσίων προχωρά τακτικά σε προγράμματα εκτεταμένων (αναγκαίων) κλαδεύσεων, σύμφωνα με τις ειδικές γεωπονικές και υπηρεσιακές εισηγήσεις. Πολύ συχνά με μεγάλο κόστος αποδοκιμασίας από διάφορες πλευρές. Το ίδιο θα συνεχίσουμε με υπευθυνότητα, και ταυτόχρονα και με ανάλογο σεβασμό στον πράσινο χαρακτήρα της πόλης μας, να πράττουμε και στη συνέχεια, με βάση τον προτεινόμενο προγραμματισμό από τα έμπειρα και καταρτισμένα στελέχη μας.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet