Η Σχολική Επιτροπή Β/βάθμιας Εκπ/σης Δήμου Κηφισιάς «πέρασε» τη βιντεοεπιτήρηση του 1ου Γυμνασίου – Αντιδρούν οι γονείς
Κοινωνία

Η Σχολική Επιτροπή Β/βάθμιας Εκπ/σης Δήμου Κηφισιάς «πέρασε» τη βιντεοεπιτήρηση του 1ου Γυμνασίου – Αντιδρούν οι γονείς

Τη Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018 η Σχολική Επιτροπή Β/βάθμιας Εκπαίδευσης συζήτησε, κατόπιν αιτήματος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Δήμου Κηφισιάς, την αποδοχή ή όχι της λειτουργίας των ήδη τοποθετημένων συστημάτων βιντεοεπιτήρησης της αυλής του 1ου Γυμνασίου. Με οριακή πλειοψηφία αποφάσισε να αποδεχθεί τη λειτουργία τους κατά τις ώρες που το σχολείο θα είναι εκτός λειτουργίας.

Η Ένωση Συλλόγων Γονέων του Δήμου Κηφισιάς, σχολιάζοντας την απόφαση, σημειώνει:

Όσον αφορά το τυπικό σκέλος:

Από την όλη συζήτηση έγινε εμφανής η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε το θέμα από τη διοίκηση του Γυμνασίου. Οι κάμερες τοποθετήθηκαν χωρίς προηγούμενη έγκριση της Σχολικής Επιτροπής. Δεν έχει ενημερωθεί ο προϊστάμενος του σχολείου, διευθυντής Εκπαίδευσης Β’ Αθήνας. Δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμιά τεχνική έκθεση. Ουδείς αρμόδιος επέβλεψε τις ηλεκτρολογικές εργασίες. Θεωρούν όλα τα συστήματα συναγερμού, τις αντιγκράφιτι μπογιές και οποιοδήποτε άλλο μέσο φύλαξης που τους υποδείχθηκε αναποτελεσματικό («Μόνο οι κάμερες θα τους προστατέψουν»).

Τα σχολικά συμβούλια και η κατάθεση των εγγράφων στην Ανεξάρτητη Αρχή έγιναν μετά τη διαμαρτυρία μας και τις επιστολές μας. Δεν είχαμε καμία ενημέρωση αν υπάρχει επικοινωνία με ειδικούς ψυχολόγους για να μελετηθούν οι οποιοδήποτε επιπτώσεις της ψυχικής υγείας των μαθητών. Το 1ο Λύκειο, το οποίο έχει κοινή είσοδο και αυλή με το 1ο Γυμνάσιο, ουδόλως ενημερώθηκε ή ρωτήθηκε εάν συμφωνεί. Οι προϋποθέσεις που θέτει η Οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων καλύφθηκαν με υποσχέσεις: «θα μπουν ενημερωτικές πινακίδες», «θα κατατεθεί κάποια στιγμή τεχνική έκθεση».

Σημειώνουμε ότι η δ/ντρια του Γυμνασίου αρνείται να αναλάβει τον ρόλο του υπευθύνου επεξεργασίας, ο οποίος -όπως ορίζει ο νόμος- πρέπει να είναι μέλος της διοίκησης του Οργανισμού που τοποθετεί τις κάμερες. Οπότε η τήρηση όλων όσων επεσήμαναν ως προϋποθέσεις ακόμα και τα μέλη της Σχολικής Επιτροπής που ψήφισαν υπέρ της λειτουργίας των καμερών είναι εντελώς στον αέρα!!!

Όσον αφορά το ουσιαστικό σκέλος:

1) Σημειώνουμε ότι το θέμα της ψυχολογίας του παιδιού σε σχολείο που επιτηρείται από κάμερες τέθηκε μόνο από την Ένωση Συλλόγων Γονέων. Οι υποστηρίζοντες τη λειτουργία των καμερών αναρωτήθηκαν άραγε -όπως επισημαίνει και η Οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων στο άρθρο 18- ποιες είναι οι επιπτώσεις του εθισμού ανηλίκων στη λογική της επιτήρησης από ένα «αόρατο μάτι»; Εκτός από την ανάγκη προστασίας των υλικών, δεν υπάρχει και η ανάγκη προστασίας παιδικών μυαλών και ψυχών; Πού είναι η «Αρχή της αναλογικότητας», την οποία επισημαίνει το Άρθρο 5 της Οδηγίας της Αρχής; Οι τοίχοι και τα υλικά αγαθά ξαναφτιάχνονται. Όμως οι προσωπικότητες που μεγαλώνουν στη σκιά συστημάτων διαρκούς επιτήρησης πολύ δύσκολα γίνονται ελεύθεροι άνθρωποι.

2) Είναι λυπηρό το ότι υπήρξαν τοποθετήσεις που ζήτησαν την καταγραφή και ενοχή των παιδιών που τα απογεύματα μπαίνουν στα σχολεία για να παίξουν μπάλα! Διότι είναι «παράνομο να πηδάνε τα κάγκελα». Είναι βέβαια απολύτως «νόμιμο» να πληρώνουν οι γονείς τα αρκετές εκατοντάδες ευρώ ετησίως στους αθλητικούς συλλόγους που έχουν καταλάβει όλα τα δημοτικά γήπεδα. Αλλιώς… σπίτι τους… στο play station. Όμως, εάν οι διοικήσεις του Δήμου με την ίδια ζέση που αποδέχθηκαν «άρπα – κόλλα» τις κάμερες, αποδέχονταν το πάγιο αίτημα της Ένωσης Γονέων για πρόσληψη φυλάκων και σχολεία ανοικτά στο παιδικό παιχνίδι και απόγευμα και Σαββατοκύριακα, δεν θα υπήρχε λόγος να πηδάνε τα κάγκελα.

3) Χαιρετίζουμε τη στάση των εκπαιδευτικών μελών της Σχολικής Επιτροπής που δεν υπερψήφισαν τη λειτουργία των καμερών, αποδεικνύοντας σοβαρότητα και παιδαγωγική ευαισθησία.

Η Ένωση Γονέων Κηφισιάς θα συνεχίσει την ενημέρωση των Συλλόγων Γονέων του Δήμου για τις επιπτώσεις των καμερών και τον αγώνα για την απομάκρυνσή τους και μέσα από θεσμικές παρεμβάσεις. Θα συνεχίσει να αγωνίζεται για σχολεία ανοικτά στα παιδιά σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Για σχολεία που προετοιμάζουν τα παιδιά όχι για μια κοινωνία του «Μεγάλου Αδερφού», αλλά για μια κοινωνία του πραγματικού αδερφού.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet