Οι επτά βασικές προτεραιότητες των προτάσεων του ΣΒΑΚ Δήμου Κηφισιάς
Κοινωνία

Οι επτά βασικές προτεραιότητες των προτάσεων του ΣΒΑΚ Δήμου Κηφισιάς

Η ομάδα έργου του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Κηφισιάς, στο πλαίσιο της εκπόνησης του, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019, παρουσίασε στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Κηφισιάς, τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, τις εναλλακτικές προτάσεις με συγκεκριμένα μέτρα και παρεμβάσεις για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στον Δήμο.

Η φιλοσοφία διαμόρφωσης των συγκεκριμένων προτάσεων αποτελεί συνδυασμό της ανάλυσης των υφιστάμενων συνθηκών κινητικότητας στον Δήμο, της αξιολόγησης των αναγκών, αλλά και των προτάσεων που προήλθαν από τις διαβουλεύσεις με τους φορείς, τις επισημάνσεις των πολιτών, αλλά και της σχετικής εμπειρίας από αντίστοιχες ευρωπαϊκές πρακτικές, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Η παρουσίαση των προτάσεων έγινε από τον Κωνσταντίνο Αθανασόπουλο, δρ. συγκοινωνιολόγο μηχανικό ΕΜΠ και τον Θοδωρή Μαυρογεώργη, MSc συγκοινωνιολόγο – πολιτικό μηχανικό ΕΜΠ.

Ο δήμαρχος Κηφισιάς, Γιώργος Θωμάκος, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσίων, Αλέξιος Μακρής, εργαζόμενοι του Δήμου και πολίτες, παρακολούθησαν την 3η Διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου.

Όπως επισημαίνει η διοίκηση, ο Δήμος Κηφισιάς είναι ένας από τους 66 Δήμους της Περιφέρειας Αττικής και αποτελεί πόλο υπερτοπικής σημασίας στη Βόρεια Αθήνα.

Πρόκειται για έναν από τους πιο δυναμικούς Δήμους της Αττικής ως προς την κοινωνική συγκρότηση και τις οικονομικές δραστηριότητες, ενώ χαρακτηρίζεται από συσσωρευμένες πιέσεις λόγω αναπτυξιακών δυναμικών, κυκλοφοριακών φόρτων που αναδεικνύουν το ζήτημα της αστικής κινητικότητας σε μείζον ζήτημα για την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος, προσθέτει η δημοτική αρχή.

Βασικές προτεραιότητες των προτάσεων που παρουσιάστηκαν είναι:

  1. Διάνοιξη Λ. Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ολοκλήρωση διαδικασιών για απαλλοτριώσεις της οδού Καλυφτάκη, στο τμήμα της από Νέα Εθνική Οδό έως Γ. Λύρα, έτσι ώστε η οδός Καλυφτάκη να αποκτήσει το τελικό της εύρος/ διατομή.
  2. Ανασχεδιασμός του ανισόπεδου κόμβου Καλυφτάκη, λαμβάνοντας υπόψη την επέκταση της Λ. Κύμης (τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη Νέα Εθνική Οδό), χωρίς διόδια.
  3. Επέκταση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου προς τον Βορρά, για το οποίο υπάρχουν σχετικές μελέτες που έχουν εγκριθεί το 2007, αλλά και αργότερα.
  4. Σύνδεση της Λ. Κηφισίας, στο ύψος του Άλσους Συγγρού, με το νότιο τμήμα της Χαρ. Τρικούπη (Παράκαμψη Αλωνίων Δ.Ε. Κηφισιάς). Θα ανακουφίσει τον κυκλοφοριακό φόρτο της περιοχής Αλωνίων.
  5. Αύξηση πεζοδρομήσεων και ηπιοποιήσεων οδών στο σύνολο του οδικού δικτύου του Δήμου.
  6. Διακριτή χωροθέτηση θέσεων στάθμευση για ΑμεΑ σε περιοχές με μεγάλη ζήτηση.
  7. Εγκατάσταση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Με αφορμή την παρουσίαση ο κ. Μακρής τόνισε:

«Το ΣΒΑΚ στον Δήμο μας δίνει τις κατευθυντήριες γραμμές για τη βελτίωση της κινητικότητας και στις τρεις Δημοτικές Ενότητες Κηφισιάς, Νέα Ερυθραίας και Εκάλης.

»Από το ΣΒΑΚ αντλούμε στοιχεία που μπορούν να εξελιχθούν σε μελέτες εφαρμογής για διάφορες συνοικίες της πόλης μας όπως τα Αλώνια, το κέντρο Κηφισιάς, η Νέα Ερυθραία, η Νέα Κηφισιά που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερο συγκοινωνιακό φόρτο».

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet