Ομιλία από την Αμαλία Παπαϊωάννου στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Δήμου Κηφισιάς με θέμα την τέχνη
Κοινωνία

Ομιλία από την Αμαλία Παπαϊωάννου στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο Δήμου Κηφισιάς με θέμα την τέχνη

Η Αμαλία Παπαϊωάννου, δρ Ιστορίας Τέχνης, στο πλαίσιο του κύκλου μαθημάτων «Προσεκτικές ματιές σε έργα τέχνης», στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Δήμου Κηφισιάς, παρουσιάζει το θέμα: «Το δωμάτιο του καλλιτέχνη στην Αρλ του Vincent Van Gogh»

Λίγα λόγια για το θέμα από την ίδια:

«Οι τοίχοι είναι απαλό βιολετί. Το πάτωμα από κόκκινα πλακάκια. Το ξύλο στο κρεβάτι και τις καρέκλες είναι κίτρινο σαν το φρέσκο βούτυρο, τα σεντόνια και τα μαξιλάρια πολύ ανοιχτό πρασινωπό λεμονί. Η κουβέρτα κόκκινη. Το παράθυρο πράσινο. Το τραπέζι της τουαλέτας πορτοκαλί, η λεκάνη μπλε. Οι πόρτες λιλά. Κι αυτό είν’όλο. Δεν υπάρχει τίποτ’άλλο σε τούτο το δωμάτιο με τα κλειστά παραθυρόφυλλα.» Έτσι περιγράφει ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ στον αδελφό του Τεό τον πίνακα του Υπνοδωματίου του, το οποίο νοίκιαζε μαζί με άλλα 3 δωμάτια στον αρ. 2 της πλατείας Λαμαρτίν στην Αρλ. Ο πίνακας, ο οποίος προοριζόταν για τη διακόσμηση του σπιτιού, ολοκληρώθηκε το απόγευμα της 17ης Οκτωβρίου 1888, λίγες μέρες πριν από την άφιξη του Πωλ Γκωγκέν στην Αρλ. Στόχος του Βαν Γκογκ ήταν η έκφραση του αισθήματος της απόλυτης ηρεμίας. Η ένταση των χρωμάτων στον σωζόμενο πίνακα (τόσο στην πρώτη εκδοχή του όσο και στα δύο αντίγραφα που πραγματοποίησε ο Βαν Γκογκ το 1889) οφείλεται σε αλλοιώσεις που επέφερε το πέρασμα του χρόνου. Ο θαυμασμός του Βαν Γκογκ για τα γιαπωνέζικα χαρακτικά είναι έκδηλος στην απλότητα της σύνθεσης, τον ομοιόμορφο φωτισμό και τα επίπεδα χρώματα. Όπως και ο ομοϊδεάτης του Γκωγκέν, ο Βαν Γκογκ εστιάζει όχι στην περιγραφική αλλά στην εκφραστική δύναμη του χρώματος: αντιμετωπίζει την ζωγραφική όχι ως πιστή αναπαράσταση μιας εξωτερικής πραγματικότητας αλλά ως πνευματική διαδικασία προσφέροντας με τις συνθέσεις του την αναδιαμορφωμένη πραγματικότητα ενός εσωτερικού κόσμου.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet