Ένωση Γονέων Πεύκης – Λυκόβρυσης: Οι ελπίδες για εκσυγχρονισμό της Παιδείας διαψεύδονται με το νέο ν/σ
Κοινωνία

Ένωση Γονέων Πεύκης – Λυκόβρυσης: Οι ελπίδες για εκσυγχρονισμό της Παιδείας διαψεύδονται με το νέο ν/σ

Τις αντιρρήσεις της επί του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου εκφράζει η Ένωση Γονέων Πεύκης – Λυκόβρυσης.

Στην ανακοίνωσή που εξέδωσε αναφέρει τα εξής σχετικά με τις προθέσεις του υπουργείου Παιδείας μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου:

Η πρόθεση του υπουργείου για την υποβολή νέου νομοσχεδίου για την Παιδεία ήταν γνωστή από το προηγούμενο έτος. Θεωρούμε όμως άκαιρη τη χρονική περίοδο που επιλέχθηκε από το ΥΠΑΙΘ για διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς, όπου εν μέσω πανδημίας οι επικοινωνιακές δυνατότητες ήταν εξαιρετικά περιορισμένες.

Όσον αφορά το νομοσχέδιο, οι ελπίδες μας για εκσυγχρονισμό της Παιδείας με νέες ιδέες και τομές δυστυχώς διαψεύστηκαν, παρά το γεγονός ότι το σύγχρονο σχολείο που θα ενσωματώνει τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα επιβάλλει την εξέλιξή της. Αναμέναμε την αύξηση των πόρων για την ήδη υποχρηματοδοτούμενη Παιδεία, τη θεσμοθέτηση των ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στις σχολικές μονάδες, πλήρωση κενών θέσεων με εκπαιδευτικούς και βοηθητικό προσωπικό.

Αντ’ αυτών διαπιστώνουμε την ευρεία επαναφορά παλαιών, δοκιμασμένων μεν, αποτυχημένων δε, προτύπων.

Στοιχειοθετούμε ορισμένα από αυτά:

I. Επαναφορά των πολυήμερων αποβολών. Άκρως αντιπαιδαγωγική τακτική τιμωρητικού χαρακτήρα. Μήπως ο επόμενος «νεωτερισμός» θα είναι η επαναφορά της «βίτσας»; Να υπενθυμίσουμε στο ΥΠΑΙΘ τη διαφορά των εννοιών μεταξύ «σχολείου» και «σωφρονιστικού ιδρύματος»;
II. Επαναφορά της «διαγωγής». Σε συνδυασμό με το παραπάνω, εντείνει το τιμωρητικό πλαίσιο. Η αναφορά της δε στο απολυτήριο του Λυκείου στιγματίζει τον μαθητή/τρια εφεξής.
III. Ορισμός εκπαιδευτικού εμπιστοσύνης. Εκπαιδευτικός επιφορτίζεται με την επίλυση προβλημάτων συμπεριφοράς/bulling και νουθεσίας γονέων και μαθητών. Η θεσμοθέτηση του μόνιμου σχολικού ψυχολόγου και του κοινωνικού λειτουργού εντός της σχολικής μονάδας θα επέφερε τη σωστή αντιμετώπιση όλων των προαναφερόμενων περιπτώσεων, εξαλείφοντας πρακτικές τιμωρητικού χαρακτήρα.
IV. Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και του ελάχιστου αριθμού για τη συγκρότηση τμήματος. Το παλαιό αίτημα των γονέων παραμένει ανεκπλήρωτο, αυτό της λειτουργίας των σχολείων με ολιγομελή τμήματα. Η συγκυρία της πανδημίας, συνεπικουρεί στην καθιέρωσή τους. Είναι απορίας άξιον ποια σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία επιβάλλει την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα; Επιπρόσθετα η επιβολή του ελάχιστου αριθμού μαθητών για τη συγκρότηση τμήματος παραπέμπουν άμεσα στη συρρίκνωση του αριθμού των τμημάτων, στη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών και σε μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία του Δήμου είτε και όμορων Δήμων.
V. Αύξηση των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Συστηματοποιείται το σχολείο ως απέραντο εξεταστικό κέντρο και εις βάρος των ωρών πραγματικής διδασκαλίας.
VI. Επαναφορά της τράπεζας θεμάτων. Η εφαρμογή ενός θεσμού ο οποίος απέτυχε στο σχετικά πρόσφατο (2014) παρελθόν, με κύριο χαρακτηριστικό την ευρεία αύξηση του αριθμού των μετεξεταστέων, χωρίς νέα «συνταγή».
VII. Εισαγωγή του «κόντρα» μαθήματος στη Γ’ Λυκείου. Με δεδομένο ότι η γενική παιδεία τελειώνει στο Λύκειο, δεν κατανοούμε το λόγο της εξέτασης ενός μαθήματος εκτός του κύκλου σπουδών που θα έχει επιλέξει να ακολουθήσει ο μαθητής. Προφανώς θα επιφέρει περαιτέρω επιβαρύνσεις (όγκου μαθημάτων, οικονομικές, κούρασης).
VIII. Προσχολική αγωγή. Η εισαγωγή μαθημάτων (πληροφορική, αγγλικά, γυμναστική) αλλοιώνει το χαρακτήρα και την ουσία της προσχολικής αγωγής. Η κοινωνικοποίηση εκτός οικογένειας και η προετοιμασία για την αποδοχή του σχολείου, σε συνδυασμό με παιχνίδι, είναι οι στόχοι της προσχολικής αγωγής.
IX. Αύξηση αριθμού πρότυπων σχολείων. Το νομοσχέδιο ρητά αναφέρεται στη μετατροπή ήδη υφιστάμενων σχολικών μονάδων σε πρότυπες. Με τον προτεινόμενο τρόπο μετατροπής θα επέλθει έντονη κατηγοριοποίηση στα σχολεία μας. Θεωρούμε ότι η προσπάθεια της Πολιτείας επιβάλλεται να επικεντρωθεί στην ποιοτική αναβάθμιση του συνόλου της Δημόσιας Παιδείας.
X. Αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Η αξιολόγηση είναι θεμιτή και αναγκαία. Ο τρόπος διενέργειάς της όμως (πώς, ποιος, κριτήρια), πρέπει να προκύψει μετά από διαβούλευση όλων των φορέων. Η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, η οποία θα συνδέεται άμεσα με τη χρηματοδότησή τους, προϋποθέτει την ισοδυναμία τους.

Το νομοσχέδιο θέτει επίσης και άλλα σημαντικά θέματα όπως όριο ηλικίας των 17 ετών για τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, πρόβλεψη για πλήρωση θέσεων στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα μόνο, αποσπασματικές δεξιότητες και καταρτίσεις σε Α/θμια και Β/θμια κ.λπ.

Η προαγωγή της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, η αναμόρφωση και η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με τρόπους που καθιστούν τη μόρφωση ελκυστική στα παιδιά, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα κριτικό πνεύμα, κρίση, δεξιότητες και κατάρτιση ως αποτέλεσμα της μόρφωσης, αποτελούν τους σκοπούς της Ένωσης Γονέων Πεύκης – Λυκόβρυσης, στόχοι και ανάγκες που δεν υπηρετούνται από το νέο νομοσχέδιο.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet