Παρέμβαση Θ. Αμπατζόγλου κατά την 3η διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στον Δήμο Αμαρουσίου
Κοινωνία

Παρέμβαση Θ. Αμπατζόγλου κατά την 3η διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στον Δήμο Αμαρουσίου

Στους σκοπούς της δημοτικής αρχής για ένα φιλικότερο Μαρούσι αναφέρθηκε ο δήμαρχος Αμαρουσίου, Θεόδωρος Αμπατζόγλου, κατά την 3η διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που έλαβε χώρα την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2020 μέσω τηλεδιάσκεψης.

Σκοπός της 3ης διαβούλευσης του ΣΒΑΚ, σύμφωνα με τον δήμαρχο, ήταν:

  • Πρώτον η χάραξη προτεραιοτήτων για τους «έξυπνους» στόχους όσο αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα στο Μαρούσι.
  • Δεύτερον με βάση τους παραπάνω στόχους, τα εναλλακτικά σενάρια παρέμβασης για την επίτευξή τους.

Ενδεικτικά, ο κ. Αμπατζόγλου κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του και απευθυνόμενος στους συμμετέχοντες (Ομάδα έργου Δήμου και του Αναδόχου) ανέφερε:

Σήμερα περνάμε στην ουσία του προβλήματος, και ελπίζω στο τέλος αυτής της διαβούλευσης να έχουμε αποτελέσματα που θα μας κάνουν όλους να είμαστε περισσότερο αισιόδοξοι για ένα καλύτερο και περισσότερο φιλικό Μαρούσι.

Από τη θέση που βρίσκομαι θα μου επιτρέψετε να θέσω και ουσιαστικά να επαναλάβω τα βασικά ζητήματα της πόλης μας:

Πρώτον οφείλουμε όλοι να αναγνωρίσουμε την άναρχη δόμηση του Αμαρουσίου -ειδικά του κεντρικού τομέα- και την επικράτηση του τσιμέντου και του αυτοκινήτου έναντι του πρασίνου και του ανθρώπου.

Δεύτερον, πρέπει να γνωρίζουμε πως η συνέπεια αυτής της άναρχης δόμησης έφερε, όχι μόνο κυκλοφοριακό φόρτο, αλλά και δυσκολία μετακίνησης των πολιτών ακόμη και στα πεζοδρόμια τα οποία δεν πληρούν καμία σύγχρονη προδιαγραφή ασφάλειας και επιπλέον επιβαρύνθηκαν με κακοτεχνίες τα τελευταία χρόνια.

Τρίτον, το πρόβλημα της στάθμευσης έρχεται να επιτείνει το πρόβλημα, καθώς τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν σε ένα λαβύρινθο εντός του κέντρου δίχως διέξοδο που ενίοτε επιβαρύνεται και από κεντρικούς άξονες βλ. Κηφισίας.

Τέταρτον, ο παλαιωμένος συνολικός μηχανισμός της δημοτικής συγκοινωνίας και το μειωμένο πρόγραμμα εξυπηρέτησης λόγω έλλειψης οδηγών είναι ανασταλτικός παράγοντας για την εναλλακτική μετακίνηση.

Η δέσμευση της δημοτικής αρχής ως απάντηση στα ανωτέρω περιλαμβάνει:

  1. Διεκδίκηση κονδυλίων από την Περιφέρεια Αττικής για την ανακατασκευή πεζοδρομίων. Μέχρι αυτό να γίνει εφικτό, προχωρούμε με ιδίους πόρους βάσει προτεραιοτήτων.
  2. Την επαναφορά/δημιουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης που θα περιλαμβάνει και όλους τους έξυπνους μηχανισμούς για την καλύτερη διαχείρισή της.
  3. Την εύρεση νέων τοποθεσιών για τη δημιουργία σύγχρονων χώρων στάθμευσης, πέριξ του κέντρου.
  4. Την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας.
  5. Την αναβάθμιση της Γραμμής Δημότη σε ένα νέο ψηφιακό περιβάλλον για τον καλύτερο εντοπισμό και διαχείριση των προβλημάτων και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
  6. Την αναβάθμιση του στόλου δημοτικής συγκοινωνίας και την πρόσληψη νέων οδηγών.
  7. Την διεκδίκηση μεγάλων έργων στους οδικούς άξονες (Κηφισίας, Κύμης κ.ά.) που θα αποφορτίσουν το κέντρο της πόλης.
  8. Τις ενέργειες για τον νέο πολεοδομικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη του Αμαρουσίου με σύγχρονες προδιαγραφές, που θα δώσουν την ευκαιρία όχι μόνο στην αξιοποίηση των περιουσιών αλλά και στη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων προς όφελος των πολιτών.

Συνεπώς, η δική σας συμβολή με αυτά τα δεδομένα είναι να μας δώσετε αξιόπιστες προσεγγίσεις και οδηγούς καλών πρακτικών, προκειμένου το Μαρούσι να περάσει σε μία επόμενη φάση καθαρά αναπτυξιακή που θα μετατρέψει την καθημερινή μετακίνηση σε μία ευχάριστη εμπειρία, από πρόβλημα που είναι σήμερα.

Τα αποτελέσματα της 3ης Διαβούλευσης, που αφορούν στα Εναλλακτικά Σενάρια Παρέμβασης για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα στο Δήμο Αμαρουσίου θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο τις επόμενες ημέρες, προκειμένου να τύχουν ανοικτής διαβούλευσης από τους πολίτες, έτσι ώστε να συμμετάσχουν στη βελτίωση των περιβαλλοντικών, λειτουργικών, κοινωνικών και οικονομικών συνθηκών της πόλης.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet