Σύλλογος Πολυδρόσου: Οδός Φραγκοκλησιάς και ατυχήματα
Κοινωνία

Σύλλογος Πολυδρόσου: Οδός Φραγκοκλησιάς και ατυχήματα

Στο πολυσυζητημένο θέμα της οδού Φραγκοκλησιάς και των ατυχημάτων που έχουν συμβεί μετά το άνοιγμα τμήματος της οδού προς τη Λεωφόρο Πεντέλης επανέρχεται ο Σύλλογος Πολυδρόσου, με αφορμή πρόσφατο δελτίο Τύπου – απάντηση (Β. Κόκκαλης: Λαϊκισμός με το «σίριαλ ατυχημάτων» στη Φραγκοκλησιάς) του αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αμαρουσίου, Βασίλη Κόκκαλη.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Παναγιώτης Πάντος, παραθέτει τις διαπιστώσεις του για τα ατυχήματα που έχουν συμβεί από τη διάνοιξη του παραπάνω τμήματος, συνοδευόμενες από σχετικές φωτογραφίες.

Στην ανακοίνωσή του, ο πρόεδρος του Συλλόγου αναφέρει:

Αγαπητέ αντιδήμαρχε κ. Βασίλη Κόκκαλη,

Η καταγραφή μιας δεκάδας περίπου οδικών ατυχημάτων στην οδό Φραγκοκλησιάς, από κατοίκους και μέλη του Sυλλόγου, ορισμένων από αυτά με μεγάλη σφοδρότητα, μας έχουν προβληματίσει και αναγκάσει για δημόσιες παρεμβάσεις μας.  

Η ιστορία των ατυχημάτων μπορεί να εξεταστεί σε τρεις απόλυτα διακριτές χρονικές περιόδους. 

Συγκεκριμένα:

α. Πριν τις 16 Οκτωβρίου 2014, ημερομηνία  που άνοιξε το νέο τμήμα της οδού Φραγκοκλησιάς προς τη Λ. Πεντέλης. Μέχρι τότε η Φραγκοκλησιάς εξυπηρετούσε τοπική οδική κυκλοφορία που δεν ξεπερνούσε τα 7.000 οχήματα/24ωρο. 

β. Από τις 16 Οκτωβρίου 2014 μέχρι τον Μάιο  2015, όταν ξεκίνησαν στην περιοχή τα έργα της βιοκλιματικής αναβάθμισης και της κατασκευής του ποδηλατοδρόμου. Αυτό το διάστημα η κυκλοφορία αυξήθηκε κατακόρυφα από υπερτοπικούς χρήστες και υπερδιπλασιάστηκε στα 18.000 οχήματα/24ωρο, με ένα μέσο πλάτος οδοστρώματος εξυπηρέτησης περίπου στα 10 μέτρα.  

γ.  Από τον Μάιο  2015 μέχρι σήμερα που εξελίσσεται η κατασκευή του έργου της βιοκλιματικής, όταν σε ένα τμήμα της οδού Φραγκοκλησιάς περίπου 700 μέτρων (Καψάλα έως Ευζώνων) από το συνολικό μήκος των 1.850 μέτρων (Λ. Κηφισιάς έως Πεντέλης) το πλάτος οδοστρώματος περιορίστηκε στα 6,5 μέτρα, με τους κυκλοφοριακούς φόρτους, αν όχι περαιτέρω αυξημένους, στα ίδια επίπεδα των 18.000 οχημάτων/24ωρο.

Στοιχεία του ακριβή αριθμού των ατυχημάτων και των συνθηκών που έχουν καταγράφει μπορείτε υπηρεσιακά να αναζητήσετε από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και την αρμόδια Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής. Τα στοιχεία αυτά θα καταδείξουν στους μελετητές του έργου κατασκευής του ποδηλατοδρόμου και της «Επικαιροποίησης Κυκλοφοριακών Μελετών Π.Ε. Πολυδρόσου-Νέου Αμαρουσίου, λόγω διάνοιξης της οδού Φραγκοκκλησιάς» τις αναγκαίες παρεμβάσεις για την αύξηση της οδικής ασφάλειας των πεζών, ποδηλάτων και οχημάτων.

Η άμεση υλοποίηση της «Επικαιροποίησης Κυκλοφοριακών Μελετών Π.Ε. Πολυδρόσου-Νέου Αμαρουσίου, λόγω διάνοιξης της οδού Φραγκοκκλησιάς» (ΑΔΑ: 7ΚΔ4ΩΨ9-ΖΥΒ) ομόφωνα  ψηφισμένων στο Δ.Σ. της 19ης Ιουλίου 2016, δύο χρόνια, περίπου, αργότερα από τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς παραμένει ζητούμενο.  Ευχής έργο τα μέτρα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κατακόρυφης και οριζόντιας σήμανσης να υλοποιηθούν πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, όταν παιδιά όλων των ηλικιών θα διασχίζουν την υπόψη οδό που στερείται αυτή τη στιγμή όλων των διαβάσεων πεζών που «καταργήθηκαν» από το έργο της βιοκλιματικής.  

Για το ατύχημα τα ξημερώματα της 5ης Αυγούστου το οποίο προκάλεσε τη δημόσια παρέμβασή σας μερικές επισημάνσεις:

α. Ο ανθρώπινος παράγοντας (χρήστες της οδού) είναι αποδεδειγμένα και τεκμηριωμένα παραδεκτό από σειρά επιστημονικών μελετών ότι έχει ως αιτία κύρια συμμετοχή στα ατυχήματα. Υπάρχουν όμως ως γνωστό και άλλες δυο κύριες αιτίες των ατυχημάτων, το όχημα και η  οδός – περιβάλλον.

β. Οι φωτογραφίες του δελτίου Τύπου που δημοσιεύσατε από το σημείο είναι μέρα-μεσημέρι και από επιλεγμένες οπτικές  γωνίες, ενώ το συγκεκριμένο συνέβη με άλλες συνθήκες φωτισμού (04:00π.μ.).

γ. Η διασταύρωση Ακακιών και Φραγκοκλησιάς είναι σημασμένη (πινακίδες ρύθμισης κυκλοφορίας) και όχι σηματοδοτούμενη (ύπαρξη σηματοδοτών ή φαναριών) Νόμος 4266/16 Ιουνίου 2014  ΦΕΚ 135/ A /2014, όπως αναφέρετε στο Δελτίο Τύπου και όχι πλήρως (σημασμένη) σύμφωνα με τον νόμο.

δ. Η Ακακιών, κύρια οδός του Πολυδρόσου Αμαρουσίου & Χαλανδρίου, από την οδό Επιδαύρου έως την οδό Φραγκοκλησιάς (μήκος 900 μέτρα) έχει προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων οδών (12) που διασταυρώνεται.

ε. Η ορατότητα των σημάτων  STOP (Ρ-2) που βρίσκονται τοποθετημένα στη διασταύρωση με την οδό Φραγκοκλησιάς και στα δυο πεζοδρόμια, από λήψεις με όχημα της Google Earth για το πρόγραμμα streetview σε συνθήκες ημέρας, είναι για απόσταση 25 μέτρων, 10 μέτρων και 5 μέτρων οι παρακάτω :

Απόσταση σημείου από τα 25m.
Απόσταση σημείου από τα 25m.
Απόσταση σημείου από τα 10m.
Απόσταση σημείου από τα 10m.
Απόσταση σημείου από τα 5m.
Απόσταση σημείου από τα 5m.

στ. Η φωτογραφία του Συλλόγου που αναφέρετε και ειδικότερα το σήμα STOP πλησίον του τηλεφωνικού θαλάμου κανένα ρόλο δεν έπαιξε στο συγκεκριμένο ατύχημα, διότι το επιβατικό είχε κατεύθυνση κίνησης από το Χαλάνδρι στο Πολύδροσο, δηλαδή ακριβώς απέναντι. Όμως από την ίδια φωτογραφία (σε κόκκινο κύκλο) προκύπτει ο μη καλός φωτισμός της μιας εκ των πινακίδων STOP.

Τροχαίο φωτό 1

ζ. Από τις επόμενες φωτογραφίες προκύπτουν ότι το επιβατικό έχει ίχνη πεδήσεως πριν τη διασταύρωση (όταν ο οδηγός προφανώς καθυστερημένα αντιλήφτηκε τα σήματα STOP), η δε τελική θέση του φορτηγού οχήματος σε συνδυασμό με τα ίχνη πέδησης καταδεικνύουν ότι κινείτο πιθανόν έξω από την προβλεπόμενη λωρίδα κυκλοφορίας, επί της οδού Φραγκοκλησιάς (από Λ. Πεντέλης προς Λ. Κηφισιάς) από την έλλειψη οριζόντιας σήμανσης αυτής και για τους ειδικούς και την ταχύτητα του. 

Τροχαίο φωτό 2

Τροχαίο φωτό 3

Τροχαίο φωτό 4

Για την καλύτερη απόδοση της πραγματικότητας παραθέτουμε ενδεικτικά 9 φωτογραφίες από αντίστοιχα ατυχήματα στην οδό Φραγκοκλησιάς από τον Οκτώβριο 2014 μέχρι σήμερα.

Τροχαίο ​21-10-2014
Τροχαίο ​21-10-2014
Τροχαίο ​06-04-2015
Τροχαίο ​06-04-2015
Τροχαίο 13-05-2015
Τροχαίο 13-05-2015
Τροχαίο 02-06-2015
Τροχαίο 02-06-2015
Τροχαίο 16-09-2015
Τροχαίο 16-09-2015
Τροχαίο ​07-03-2016
Τροχαίο ​07-03-2016
​16-07-2016 (ατύχημα με ποδηλάτη)
​16-07-2016 (ατύχημα με ποδηλάτη)
Τροχαίο 22-07-2016
Τροχαίο 22-07-2016
Τροχαίο 05-08-2016
Τροχαίο 05-08-2016

Κρατούμε τα περί συμπόρευσης, με προϋπόθεση τη συναντίληψη της πραγματικότητας και εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας. Τα περί λαϊκισμού δεν χρειάζεται να τα σχολιάσουμε, απλώς τα επιστρέφουμε.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet