Διχάζει το «Αχ Ελλάδα σ΄ αγαπώ»
Κοινωνία

Διχάζει το «Αχ Ελλάδα σ΄ αγαπώ»

Ο Σύλλογος Γυναικών Μελισσίων – Πεντέλης καταφέρεται, με ανοιχτή επιστολή του προς τους γονείς του 2ου Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Μελισσίων, εναντίον της διευθύντριας του Παιδικού Σταθμού, καθώς και της διοίκησης του Δήμου Πεντέλης, σχετικά με τη διεξαγωγή της παιδικής γιορτής με τίτλο «Αχ Ελλάδα σ΄ αγαπώ» που διοργανώνεται από τη διευθύντρια.

Όπως αναφέρεται στην ακόλουθη επιστολή, το θεατρικό, το οποίο έχει την υπογραφή της διευθύντριας και στο οποίο συμμετέχουν τα νήπια του Σταθμού, καλλιεργεί στη συνείδηση των μικρών μαθητών την ιδέα ενός υπόδουλου, μίζερου και τεχνολογικά-επιστημονικά καθυστερημένου λαού, που εξαρτά την τύχη του από τους «καλούς» ξένους επιχειρηματίες.

Ανοιχτή Επιστολή προς τους γονείς του  2ου Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Μελισσίων

Σχετικά με την παιδική γιορτή «ΑΧ ΕΛΛΑΔΑ Σ΄ΑΓΑΠΩ»

Αγαπητοί γονείς, φίλες και φίλοι,

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γυναικών Μελισσίων-Πεντέλης, ύστερα από παράπονα μητέρων, μελών του Συλλόγου, επισκέφθηκε την Πέμπτη 15 Μαΐου τη διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Παιδικού Σταθμού Μελισσίων, κ. Οικονόμου, προκειμένου να ενημερωθεί για το περιεχόμενο της καλοκαιρινής γιορτής που οργανώνει η ίδια με προσωπική της ευθύνη.

Στη συνάντηση αυτή ζητήσαμε να μάθουμε με ποια κριτήρια επιλέχθηκε το θεατρικό της γιορτής, ποιος είναι ο συγγραφέας του και ποιούς παιδαγωγικούς στόχους εξυπηρετεί.

Δυστυχώς μέσα από τον διάλογο και τις περιγραφές της κ. Οικονόμου έγινε σαφές ότι τόσο οι οραματισμοί της για το μέλλον της Ελλάδας όσο και η συγγραφική της πένα δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα θετικό σαν πολιτιστικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο στα μικρά παιδιά αυτής της ευαίσθητης ηλικίας, που θα λάβουν μέρος στην παιδική γιορτή.

Βέβαια, το κείμενο που μας δόθηκε ως περίληψη του «έργου» καμουφλάρει έντεχνα την πρόθεση και την άποψη της διευθύντριας, συγγραφέως και σκηνοθέτιδας κ. Οικονόμου. Το καμουφλάζ κατέπεσε όταν συζητήσαμε μαζί της και μας παρουσίασε αναλυτικά το περιεχόμενο και τη σκηνική παρουσίαση του έργου.

Η φιλία των λαών… που αναφέρεται στο κείμενο, κατά την επεξήγηση της κ. διευθύντριας, σκηνικά θα παρουσιαστεί από μικρούς μαθητές που ντυμένοι ως Άραβες επενδυτές, ή πιθανά και ως Κινέζοι επιχειρηματίες θα έρθουν και με τα δολάρια τους θα σώσουν την καημένη την Ελλάδα, ιδού η θεωρία της ψωροκώσταινας σε όλο της το μεγαλείο, ενώ άλλοι μικροί μαθητές που είναι φτωχοί Έλληνες αγρότες και ψαράδες θα δουλεύουν σκληρά όπως επίσης, αναφέρει το κείμενο-περίληψη του «έργου».

Τόσο η διοίκηση Στεργίου, όσο και η κ. Οικονόμου προωθούν με το συγκεκριμένο «θεατρικό»…. την άποψη ότι τα παιδιά μας δεν είναι ανάγκη να σπουδάσουν, δεν χρειάζεται να γίνουν επιστήμονες ή εξειδικευμένοι τεχνολόγοι και τεχνίτες, ή αγρότες που θα παράγουν με σύγχρονα μέσα ποιοτικά προϊόντα, αλλά θα δουλεύουν σκληρά, σε μια εποχή που η επιστήμη και η τεχνολογία έχουν προχωρήσει τόσο πολύ, όπως δουλεύουν οι ξεκληρισμένοι Κινέζοι αγρότες 60 ώρες την εβδομάδα για 300 € τον μήνα, ή οι Έλληνες εργάτες στο λιμάνι του Πειραιά. Να πως βγάζουν τα κεφάλαιά τους οι Κινέζοι και Άραβες επενδυτές που θα μας «σώσουν».

Επισημάναμε στην κ. Οικονόμου ότι το περιεχόμενο και η σκηνική παρουσίαση αυτής της παιδικής γιορτής καλλιεργεί στη συνείδηση των μικρών μαθητών την ιδέα ενός υπόδουλου, μίζερου και τεχνολογικά-επιστημονικά καθυστερημένου λαού που εξαρτά την τύχη του από τους «καλούς» ξένους επιχειρηματίες. Που ενώ δουλεύει σκληρά και πολύ, αμείβεται από την καλή καρδιά των Αράβων και των Κινέζων επενδυτών. ΝΤΡΟΠΗ.

Ο Σύλλογος μας έχει πολύ καθαρή θέση σχετικά με τον ρόλο και τη σπουδαιότητα της προσχολικής αγωγής για την ψυχοσωματική εξέλιξη του ανθρώπου.

Κατά τα πρώτα παιδικά χρόνια αναπτύσσεται η «αισθησιοκινητική» σκέψη, η οποία είναι καθοριστική για την επιβίωση και την προσαρμογή στο περιβάλλον. Στο στάδιο της προ-λογικής νόησης (2-6 ετών) το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τη γλώσσα και να αναπαριστά τα αντικείμενα με εικόνες και λέξεις. Σημαντικό ρόλο στη διαδικασία αυτή παίζουν οι αισθήσεις και η ικανότητα της κίνησης που αποκτά το νήπιο, άρα και η ποικιλία και καταλληλότητα των ερεθισμάτων που δέχεται.

Πέρα λοιπόν από τις βιολογικές διαδικασίες, η πορεία ανάπτυξης καθορίζεται και από το κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον στο οποίο αναπτύσσεται το παιδί.

Η ικανοποίηση των βασικών αναγκών του παιδιού είναι καθοριστικός παράγοντας για την αποστολή της προσχολικής αγωγής. Το παιδί της προσχολικής ηλικίας χρειάζεται ποσότητα και ουσιαστική ποιότητα εμπειριών για να αναπτύξει τις κάθε μορφής ικανότητές του, να γνωρίσει τον εαυτό του, το κοινωνικό και φυσικό σύνολο που το περιβάλλει και να αναπτύξει δημιουργική σχέση μαζί τους. Για τον σκοπό αυτό χρειάζονται και υπάρχουν τα προσχολικά ιδρύματα.

Με τον όρο προσχολική αγωγή περιγράφεται η γνωσιακή και κοινωνική εκπαίδευση που δίδεται στο παιδί πριν την υποχρεωτική εκπαίδευση, με τη φοίτηση στα προσχολικά ιδρύματα (παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία).

Ο Σύλλογος Γυναικών Μελισσίων-Πεντέλης διαφωνεί πλήρως με τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, που αντί να εκπληρούν τον εκπαιδευτικό σκοπό τους παίζουν το ρόλο του «PARKING» για μικρά παιδιά, και μάλιστα με πανάκριβα τροφεία και αμφιβόλου ποιότητας παροχές, με ελάχιστο προσωπικό και πολλές φορές χωρίς την απαιτούμενη επιστημονική εκπαίδευση.

Επιβεβαιώνεται η θέση του Συλλόγου μας, ότι η προσχολική αγωγή πρέπει να αποτελεί ευθύνη του κράτους με ενιαίο, κεντρικό σχεδιασμό σε ότι αφορά την επάρκεια, το παιδαγωγικό πρόγραμμα, την ασφάλεια, τη διατροφή, την αριθμητική και ποιοτική σύνθεση του προσωπικού και τα δικαιώματα του.

Μελίσσια
20 Μαΐου 2014

Το Δ.Σ. του Συλλόγου

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet