Ο Κ. Γερολυμάτος απαντά στον Γ. Θωμά για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2018
Πολιτική

Ο Κ. Γερολυμάτος απαντά στον Γ. Θωμά για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2018

Ο αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας Δήμου Χαλανδρίου, με μια αναλυτική ανακοίνωσή τους, απαντά σημείο προς σημείο στην παρέμβαση του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Χαλάνδρι η Πόλη μας, Γιώργου Θωμά, για το Τεχνικό Πρόγραμμα του 2008, το οποίο δεν εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης.

Ο κ. Κωνσταντίνος Γερολυμάτος, αφού εξηγεί τις επιδιώξεις της διοίκησης, όπως αυτό αποτυπώθηκαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2018, αντικρούει τις κατηγορίες του κ. Θωμά και κλείνει την ανακοίνωσή του αναφέροντας με νόημα ότι «σε πείσμα του κ. Θωμά και προς εξυπηρέτηση του συμφέροντος της πόλης και της πλειοψηφίας των κατοίκων της, συνεχίζουμε».

Ακολουθεί η ανακοίνωση του κ. Γερολυμάτου:

Μία οφειλόμενη απάντηση στο Δελτίο Τύπου του επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Μια πόλη για να ζεις Χαλάνδρι η πόλη μας”, κ. Γ.Θωμά.

Μετά από την καταψήφιση του τεχνικού Προγράμματος του Δήμου για το 2018 από την παράταξή του ο κ. Θωμάς εξέδωσε μία ανακοίνωση που νιώθουμε την υποχρέωση να του απαντήσουμε.

Όπως γράφει: «Η διοίκηση παρουσίασε ένα Τεχνικό Πρόγραμμα, συνονθύλευμα έργων και μελετών, χωρίς να είναι ενταγμένα σε έναν σχεδιασμό για την πόλη και τις ανάγκες της, όπως χαρακτηριστικά επεσήμαναν όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης και οι ανεξάρτητοι δημοτικοί σύμβουλοι, ένα πρόγραμμα το οποίο συνέταξε χωρίς καμία συμμετοχική διαδικασία, χωρίς διαβούλευση με τους φορείς της πόλης, ένα πρόγραμμα ανέτοιμων από πλευράς προετοιμασίας και μελετών έργων, τα οποία θα είχαν τεράστιες δυσκολίες στην εκτέλεση, με πιθανό αποτέλεσμα την κατασπατάληση πόρων προς όφελος των εργολάβων».

Ως εισαγωγή

Η διοίκηση παρουσίασε ένα Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2018 με το οποίο ολοκληρώνει μία πρώτη περίοδο επεμβάσεων στην πόλη που είχαν ως σκοπό τη σταθεροποίηση του κοινωνικού εξοπλισμού, τη συντήρηση με προσαρμογή των εγκαταστάσεών του στα πρότυπα ασφαλείας και ορθής λειτουργίας, καθώς και την τελική αδειοδότησή τους. Διαδικασία που έχει αρχίσει, όπως όλοι γνωρίζουν από τις αρχές του 2015 (είναι γνωστές οι παρεμβάσεις στους αθλητικούς χώρους, στις παιδικές χαρές κ.λπ.), δεν έχει ολοκληρωθεί στο σύνολό της και θα συνεχιστεί το 2018 και το 2019.

Παράλληλα, η διοίκηση, μέσα από ένα φιλόδοξο σχέδιο, προχώρησε σε μία σειρά επενδύσεων που αφορούν στις υποδομές της πόλης, επενδύσεις τεραστίων διαστάσεων για τα δεδομένα της, χρησιμοποιώντας ότι μελέτη υπήρχε ή ότι ήταν ώριμο για χρηματοδότηση από το προηγούμενο διάστημα.

Η απόπειρα αυτή -το δίπολο σταθεροποίηση κοινωνικού εξοπλισμού και επενδύσεις- αποτελεί ένα οργανωμένο σχέδιο που βρίσκεται στον πυρήνα του προγραμματισμού της διοίκησης ήδη από το προεκλογικό της πρόγραμμα και αποτελεί την πυξίδα της για τον λαό της πόλης του Χαλανδρίου.

Όσον αφορά τα γραφόμενά του

Ο κ. Θωμάς αναφέρει ότι η διοίκηση παρουσίασε «ένα πρόγραμμα το οποίο συνέταξε χωρίς καμία συμμετοχική διαδικασία, χωρίς διαβούλευση με τους φορείς της πόλης…»

Θα πρέπει όμως να του θυμίσουμε ότι ο συμμετοχικός προϋπολογισμός έγινε πραγματικότητα στην πόλη, σε μία πρώτη απόπειρα εφαρμογής του, στην περιοχή του Συνοικισμού, απόπειρα που ο κύριος Θωμάς δεν την παρακολούθησε από πολύ κοντά. Θα συνεχιστεί και του χρόνου και θα επανέλθουμε σε αυτό ως διοίκηση το επόμενο διάστημα. Θα έπρεπε επίσης να γνωρίζει τις συνεχείς συναντήσεις της διοίκησης με φορείς της πόλης όπου παρουσιάζονται αναλυτικά οι απόψεις τους και οι προτάσεις τους. Μια αναφορά των αναρίθμητων συναντήσεων με φορείς της πόλης μάλλον θα κούραζε τον αναγνώστη. Προφανώς ο κύριος Θωμάς τα λέει αυτά ξεχνώντας την πορεία του ως μέλος των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ, που μάλλον δεν φημίζονταν για οποιαδήποτε συμμετοχική διαδικασία από την πλευρά των πολιτών…

Αναφέρει, επίσης, ότι πρόκειται για «ένα πρόγραμμα ανέτοιμων από πλευράς προετοιμασίας και μελετών έργων, τα οποία θα είχαν τεράστιες δυσκολίες στην εκτέλεση με πιθανό αποτέλεσμα την κατασπατάληση πόρων προς όφελος των εργολάβων».

Οφείλουμε να εξηγήσουμε στον κ. Θωμά ότι το σύνολο σχεδόν των έργων που εκτελούνται γίνονται από μελέτες που στη συντριπτική τους πλειονότητα συντάχθηκαν από τους εργαζόμενους επιστήμονες στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και τουλάχιστον τους υποτιμά μια τέτοια διατύπωση. Ειδικά όταν με τον προσωπικό τους μόχθο και την επιστημονική τους επάρκεια έχουν ανατρέψει στην πράξη αυτό που συνέβαινε κατά το παρελθόν. Δηλαδή, βιομηχανία προμελετών από ιδιώτες που ποτέ δεν έγιναν οριστικές μελέτες ή έργα και απλώς πληρώνονταν αδρά από τα ταμεία του Δήμου. Σήμερα, στις περιπτώσεις που χρησιμοποιούνται εξωτερικοί μελετητές εφαρμόζεται η νόμιμη διαγωνιστική διαδικασία. Προφανώς επίσης δεν υπάρχει έργο χωρίς μελέτη.

Όμως η αναφορά σε έργα με τεράστιες δυσκολίες δημιουργεί και ένα δεύτερο πρόβλημα από τη μεριά του κ. Θωμά. Εμείς είμαστε πρώτοι που μιλάμε για τις δυσκολίες που υπάρχουν στην επίλυση προβλημάτων που σέρνονταν για χρόνια. Και πράγματι έχουμε δρομολογήσει δύσκολα τεχνικά έργα, όπως η αντιπλημμυρική θωράκιση της οδού Κόδρου. Από πουθενά όμως δεν προκύπτει ότι δύσκολο έργο σημαίνει κατασπατάληση πόρων… Δηλαδή ο κ. Θωμάς ζητάει από τη δημοτική Αρχή να ασχοληθεί μόνο με τα κράσπεδα και τα πεζοδρόμια, αφήνοντας προβλήματα δεκαετιών στην τύχη τους; Επίσης, θα μας ενδιέφερε ιδιαίτερα και αναμένουμε αποδείξεις υπερβάσεων σε έργα που έχουν εκτελεστεί. Θα βρείτε καμία;

Η αναφορά όμως στο Τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου είναι ιδιαίτερα αόριστη. Η συγκεκριμενοποίησή της θα σήμαινε επιχειρήματα, που φαίνεται ότι δεν υπάρχουν. Συγκεκριμένη αναφορά γίνεται μόνο σε ένα σημείο: «Ένα πρόγραμμα με επιλογές έργων, π.χ. πεζοδρόμηση της οδού Σωκράτους, με κριτήριο δημιουργίας υπεραξίας στις ιδιοκτησίες και όχι ενίσχυσης της περιβαλλοντικής υπεραξίας της πόλης, πεζοδρομήσεων που μπορεί να είχαν προβλεφτεί σε μελέτες της προηγούμενης 10ετίας, πλην όμως σήμερα, αφ’ ενός μεν έχουν αλλάξει τα δεδομένα της πόλης και αφ’ ετέρου έχουμε και την αρνητική εμπειρία της μετατροπής των πεζόδρομων σε καρεκλόδρομους». 

Στο σημερινό κυκλοφοριακό και πολεοδομικό χάος σε γειτονιές και κέντρο οποιαδήποτε παρέμβαση (πεζοδρομήσεις, πλατείες στο Πάτημα, πάρκο στο Νομισματοκοπείο κ.λπ.) προφανώς δημιουργεί υπεραξία στην περιουσία των παρόδιων ιδιοκτητών. Ο κ. Θωμάς τι εννοεί; Να μην γίνουν τα έργα; Και από πού προκύπτει ότι μία πεζοδρόμηση δεν αφήνει περιβαλλοντική υπεραξία; Πράγματι, η οδός Σωκράτους είναι στην κυκλοφοριακή μελέτη πεζόδρομος, σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη Νέλα. Η διοίκηση αποφάσισε το 2018 το έργο της πεζοδρόμησής της για τρεις λόγους:

Α) Υπήρχε έτοιμη η μελέτη (έχει γίνει από την Τ.Υ.) και χρειάζεται απλώς μια επικαιροποίηση στα μεγέθη της και θεωρούμε σκόπιμο να υλοποιηθεί μια τέτοια δράση στο κέντρο τη πόλης.

Β) Η στρατηγική του δημαρχείου στη θέση του πάρκινγκ της πλατείας ολοκληρώνει την ανάγκη πρόσβασης σε αυτό από έναν πεζόδρομο (η μελέτη της πεζοδρόμησης της Καλογρέζης -που και αυτή είναι πεζόδρομος- είναι επίσης έτοιμη).

Γ) Η διαχείριση των ομβρίων του δημαρχείου, στην 25ης Μαρτίου, με νέο έργο που βρίσκεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2018, επιτρέπει και τη διαχείριση των ομβρίων της Σωκράτους, θέμα βασικό για την υλοποίηση της πεζοδρόμησης σε σύνδεση με τον αγωγό αυτό.

Αξίζει όμως να επαναλάβουμε το ερώτημα. Από πότε οι πεζόδρομοι δεν είναι περιβαλλοντικά έργα που προσδίδουν περιβαλλοντικά «υπεραξία», ειδικά στο κέντρο μιας πόλης; Η παράταξη του κ. Θωμά είναι ενάντια στην επέκταση της πεζοδρόμησης στο κέντρο; Γιατί ήδη διαμορφώνεται πρόταση αναβάθμισης των πεζοδρόμων Ηρακλείου – Ιφικράτους – Θουκυδίδου, που θα αποτελούσε υποδειγματική πρόταση χρηματοδότησης από το Πράσινο Ταμείο.

Όσον αφορά στη μετατροπή πεζοδρόμων σε καρεκλόδρομους, είναι σαφές ότι κάτι τέτοιο δεν αφορά τη σημερινή διοίκηση. Ειδικά όταν ο ίδιος ο κ. Θωμάς ήταν ενάντιος στις πάνω από 20 αρνητικές αποφάσεις της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής για προεγκρίσεις Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος στο κέντρο της πόλης, ευθυγραμμισμένος απόλυτα στις απαιτήσεις της αγοράς της διασκέδασης (άλλο βέβαια αν ψήφιζε τα αντίθετα στα Δημοτικά Συμβούλια πριν δύο χρόνια). Όμως ούτε στις κανονιστικές του 2015, ούτε στις επόμενες, πρόκειται να υπάρξει χώρος για τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων σε δρόμο, πέραν από αυτούς που επιτρέπεται ήδη. Και ένα τέτοιος που δεν θα δει τραπεζοκάθισμα είναι και η Σωκράτους. Τελεία και παύλα.

Αναφέρεται ο κ. Θωμάς επίσης σε ένα Τεχνικό Πρόγραμμα «με προϋπολογιστικές έγγραφες έργων που θα οδηγούσαν σε απευθείας αναθέσεις».

Δεν γνωρίζουμε με ποια διαδικασία μπορεί να υπάρξει έργο χωρίς διαγωνισμό και πού τα ανακαλύπτει αυτά ο κ. Θωμάς. Από τα 66 προτεινόμενα έργα στο Τεχνικό Πρόγραμμα μόνο ένα βρίσκεται στο όριο των πάλαι ποτέ ορίων των «απευθείας αναθέσεων». Δεν γνωρίζει ο κ. Θωμάς ότι ήδη στην Τεχνική Υπηρεσία έχει δημιουργηθεί μητρώο μελετητών και εργολάβων (για το 2017 την πρόσκληση μπορεί να τη δει εδώ: http://www.halandri.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=327&newsid=6226), από το οποίο με κλήρωση αναδεικνύεται ο ανάδοχος όταν πρόκειται για απευθείας ανάθεση;

Δεν γνωρίζει ότι ο νέος νόμος για τις συμβάσεις υποχρεώνει σε δημόσιες προσκλήσεις και δημιουργία μητρώου μελετητών και εργοληπτών, που κάθε χρόνο θα πρέπει να γίνεται σε κάθε δήμο, όπως θα γίνει και το 2018;

Τα υπονοούμενα για απευθείας αναθέσεις, που παραπέμπουν στο αμαρτωλό παρελθόν άλλων διοικήσεων, όχι μόνο δεν έχουν σχέση με τα όσα απολύτως νόμιμα εφαρμόζει η σημερινή διοίκηση, αλλά χρησιμοποιούνται εκ του πονηρού, θίγοντας για άλλη μία φορά όχι τη διοίκηση αλλά ένα σύνολο επιστημονικών και διευθυντικών στελεχών του Δήμου.

Συνεχίζοντας όμως αυτή την τακτική, ο κ Θωμάς αναφέρεται σε «κατατμήσεις που διευκολύνουν την παράκαμψη ελεγκτικών μηχανισμών», προφανώς συνηθισμένος από την εποχή που ο ίδιος διετέλεσε μέλος των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ. Μετά λύπης μας τον ενημερώνουμε ότι, με βάση τη νέα νομοθεσία, αν ισχύει ακόμα όταν ποτέ αναλάβει τη διοίκηση του Δήμου, θα διαπιστώσει μόνος του ότι δεν υπάρχει πουθενά παράκαμψη ελεγκτικών μηχανισμών, γιατί απλώς δεν μπορεί να γίνει. Τα όρια που θέτει ο νόμος είναι αυστηρά και τηρούνται, αλλιώς δεν θα προχώραγε τίποτα από τα έργα που εκτελέστηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη, λόγω των συνεχών ελέγχων που αυτά υποβάλλονται.

Επίσης, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι πρόκειται για «Ένα πρόγραμμα όπου η υλοποίηση του σε μεγάλο βαθμό μετατίθετο στο 2019 (χρόνια εκλογών για την Τ.Α.), με πολυδιάσπαση έργων με το αυτό αντικείμενο στην ίδια περιοχή, και άλλα τέτοια, όπως επαναλαμβανόμενες εργολαβίες ετήσιας διάρκειας…».

Πράγματι, από τη σημερινή διοίκηση σχεδιάζονται έργα με χρονοδιαγράμματα που κρατάνε πάνω από έναν χρόνο. Σε αυτά ο νόμος επιβάλλει να προβλέπεις από τον συνολικό προϋπολογισμό κάθε έργου όσα θα αποζημιώνεις κάθε χρόνο. Δηλαδή, πόσα θα καταβάλλεις στον ανάδοχο του έργου το 2018, το 2019, το 2020 κ.λπ. Πράγματι, επίσης, υπάρχουν και έργα εκατομμυρίων (π.χ. τα όμβρια της πόλης) που δεν θα ολοκληρωθούν σε έναν χρόνο. Σύμφωνα με τη λογική του κ. Θωμά, αλλά και όσων καταψήφισαν το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου, θα πρέπει τα εν λόγω έργα να μην γίνονται καθόλου ή να ολοκληρώνονται σε ένα έτος. Τι μας προτείνει ο κ. Θωμάς τελικά;

Επειδή μάλιστα τυχαίνει το 2019 να είναι και χρονιά εκλογών τι ακριβώς οφείλει να κάνει η διοίκηση σε έργα που τυχαίνει να είναι διετίας; Να τα τραβάει τρία και τέσσερα χρόνια, προκειμένου αυτά να μην θεωρηθούν προεκλογικά;

Επίλογος 

Πρακτικά, τόσο ο κ. Θωμάς όσο και αρκετοί άλλοι που καταψήφισαν ένα Τεχνικό Πρόγραμμα για την πόλη, εκατομμυρίων ευρώ -από τα όσα αναφέρουν στις ανακοινώσεις τους, αλλά και από όσα ανέφεραν στο Δημοτικό Συμβούλιο- επιχειρηματολογούν πάνω σε ένα σχέδιο που δεν το έχουν καν διαβάσει. Η μόνη αλήθεια που περιγράφουν είναι το πραξικόπημα που επιχειρείται αυτή την στιγμή, ώστε μία διοίκηση, που σε τρία χρόνια κατάφερε για την πόλη όσα άλλοι δεν κατάφεραν για δεκαετίες, να πάψει να λειτουργεί.

Σε πείσμα του κ. Θωμά και προς εξυπηρέτηση του συμφέροντος της πόλης και της πλειοψηφίας των κατοίκων της, συνεχίζουμε.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet