Δικαστική έρευνα κατά του παραιτηθέντος CEO της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν
Οικονομία-Αγορά

Δικαστική έρευνα κατά του παραιτηθέντος CEO της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν

Έρευνα σε βάρος του παραιτηθέντος διευθύνοντος συμβούλου της Volkswagen Μάρτιν Βίντερκορν ανοίγει η γερμανική εισαγγελία, καθώς προσλαμβάνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις το σκάνδαλο μεγατόνων που εκθέτει παγκοσμίως τον γερμανικό κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η έρευνα θα επικεντρωθεί στις «κατηγορίες για απάτη στην πώληση οχημάτων με παραποιημένα στοιχεία για τις εκπομπές ρύπων», ανακοίνωσε η Εισαγγελία του Μπράουνσβαϊκ.

Ο Μάρτιν Βίντερκορν παραιτήθηκε την περασμένη εβδομάδα, έπειτα από σχεδόν εννέα χρόνια στο τιμόνι της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Ευρώπης, υπό το φως τον αποκαλύψεων για το επίμαχο λογιστικό παραποίησης των τιμών εκπομπών ρύπων -για το οποίο δηλώνει ότι δεν είχε γνώση.

Η γερμανική κυβέρνηση δεν γνώριζε για τη χρήση του λογισμικού αυτού προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο, δήλωσε εξάλλου τη Δευτέρα εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Μεταφορών.

Τα ηνία του ομίλου της Volkswagen έχουν περάσει στον επικεφαλής της Porsche, Ματίας Μίλερ, ο οποίος καλείται τώρα να διαχειριστεί το Dieselgate.

Ο γερμανικός όμιλος Volkswagen, κάτοχος 12 εμπορικών σημάτων αυτοκινήτων και φορτηγών, παραδέχθηκε ότι είχε τοποθετήσει λογισμικό παραποίησης των στοιχείων εκπομπής ρύπων στους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189 σε περίπου 11 εκατομμύρια από τα οχήματά του ανά τον κόσμο. Η ύπαρξη του επίμαχου λογισμικού ανακαλύφτηκε αρχικά στις ΗΠΑ, με το σκάνδαλο Dieselgate να μεγαλώνει κάθε μέρα και πιο πολύ -και το ίδιο το Διοικητικό Συμβούλιο του ομίλου να κάνει λόγο για «ηθική και πολιτική καταστροφή».

Οι αρμόδιες γερμανικές αρχές έχουν δώσει διορία στην αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen να εξηγήσει μέχρι τις 7 Οκτωβρίου πώς σχεδιάζει να εφαρμόσει τα εθνικά περιβαλλοντικά πρότυπα στα αυτοκίνητα ντίζελ που κατασκευάζει. Εάν η εταιρεία δεν δώσει εξηγήσεις μέσα στο προκαθορισμένο διάστημα, η γερμανική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών (KBA) προειδοποιεί ότι μπορεί να αναστείλει τις άδειες που χορηγεί σε όλα τα «ύποπτα» μοντέλα, κάτι που σημαίνει ότι θα απαγορευτεί η κυκλοφορία τους στους γερμανικούς δρόμους.

Την ίδια ώρα, η Audi δημοσιοποιεί το δικό της «κατάλογο» με τα οχήματα που διαθέτουν το επίμαχο λογισμικό και τα οποία ανέρχονται σε 2,1 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο, ενώ στο κινεζικό δικτυακό της τόπο η VW αναφέρει ότι το λογισμικό μπορεί να φέρουν επίσης σχεδόν 2.000 οχήματά της που έχουν εισαχθεί στην Κίνα.

Συνολικά 1.946 αυτοκίνητα Tiguan (4Χ4) που έχουν εισαχθεί στην Κίνα φέρουν τον κινητήρα Diesel EA 189 και «μπορεί να τα αφορά», ανακοινώνει η Volkswagen στον κινέζικο ιστότοπό της.

Τέλος, η αρμόδια υπηρεσία ελέγχου της Νότιας Αφρικής διερευνά αν τα οχήματα της Volkswagen που πωλούνται στη χώρα τηρούν τις νοτιοαφρικανικές προδιαγραφές για την εκπομπή ρύπων. Η υπηρεσία NRCS προσθέτει στην ιστοσελίδα της ότι ενδέχεται να ανακαλέσει από την αγορά οχήματα VW αν βρεθεί ότι δεν τηρούν τα νοτιοαφρικανικά μέτρα για τις εκπομπές ρύπων.

Πηγή: in.gr

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet