ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ: «Μηδενικό όραμα» για ατυχήματα στους δρόμους
Περιφέρεια Αττικής

ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ: «Μηδενικό όραμα» για ατυχήματα στους δρόμους

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η δημόσια διαβούλευση για την οδική ασφάλεια στην Αττική από τον συνδυασμό ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ.

Ακολουθούν αποσπάσματα από την ομιλία της υποψήφιας περιφερειάρχη Αττικής, επικεφαλής του συνδυασμού Ρένας Δούρου στη διαβούλευση για την Οδική Ασφάλεια που έγινε με τη συμμετοχή θεσμικών φορέων της πολιτείας, δημόσιων υπηρεσιών, επιστημονικών φορέων, συλλογικοτήτων πολιτών, συνδικάτων, επαγγελματικών ενώσεων, συλλόγων ΑμεΑ..

Ανακοίνωση:

Η δική μας προσέγγιση στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι εντελώς διαφορετική από τη σημερινή. Διαφέρει σε επίπεδο μεθόδου και σε επίπεδο ουσίας.

• Σε επίπεδο μεθόδου προχωράμε με ανοικτές, δημοκρατικές διαδικασίες, όπως η σημερινή. Γιατί βαθιά μας πεποίθηση είναι ότι οι λύσεις θα προέλθουν από τη σύνθεση όλων των απόψεων, των προτάσεων και των γόνιμων προβληματισμών.

• Σε επίπεδο ουσίας είμαστε υπέρ μιας ανθρωποκεντρικής προσέγγισης, με έμφαση στην πρόληψη, την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση. Γιατί το κοινωνικό δικαίωμα της ασφαλούς μετακίνησης είναι αδιαπραγμάτευτο. Όπως και η υποχρέωση του πιο ισχυρού στους δρόμους να προσέχει και να προστατεύει τους πιο ευάλωτους χρήστες. Δηλαδή τους νέους και τους ηλικιωμένους.

• Απέναντι στην κουλτούρα του αυτοκινήτου, που θεωρεί υποδεέστερο το δικαίωμα στην ασφάλεια, προτάσσουμε το «μηδενικό όραμα». Δηλαδή κανένα θανατηφόρο συμβάν στους δρόμους μας.

• Η «Δύναμη Ζωής», με αίσθηση ευθύνης, προτείνει τον ανασχεδιασμό του πλαισίου δράσης της Περιφέρειας στο θέμα της οδικής ασφάλειας.

• Προτείνει την αναβάθμιση από το σημερινό επίπεδο του παθητικού παρατηρητή, το οποίο έχει αποδεχθεί – όπως τόσα άλλα άλλωστε- και υπηρετεί πιστά η απερχόμενη περιφερειακή διοίκηση, σε εκείνο του δραστήριου παράγοντα που παρεμβαίνει.

• Μακριά από τιμωρητικές λογικές, πειθαναγκασμούς και καταστολή, είμαστε υπέρ της αυστηροποίησης του πλαισίου που διαμορφώνει το επίπεδο ασφάλειας.

• Βραχυπρόθεσμα τούτο σημαίνει αύξηση της επιτήρησης, της διαφάνειας και του ελέγχου. Διαμόρφωση πιο αυστηρών ορίων, κυρίως των μη χρηματικών, δηλαδή των ορίων ταχύτητας, αλκοόλ στο αίμα, διοικητικών και δικαστικών ποινών.

• Μακροπρόθεσμα, η συμπεριφορά της ασφαλούς μετακίνησης μπορεί να επιτευχθεί από μια περιφερειακή αρχή που είναι αποφασισμένη να αλλάξει τα δεδομένα στα όρια ευθύνης της. Και τούτο σημαίνει ότι έχει να κάνει πολλά.

• Σε επίπεδο Περιφέρειας προτείνουμε τη σύσταση Τμήματος Οδικής Ασφάλειας. Με τον τρόπο αυτό το θέμα της οδικής σσφάλειας θα τεθεί επιτακτικά και με όρους αυτονομίας, στο κέντρο των προτεραιοτήτων της Περιφέρειας.

• Καταθέτουμε τη δική μας συμβολή στο κρίσιμο θέμα της οδικής ασφάλειας. Μακριά από λογικές ιδιωτικοποίησης, πελατειακών συναλλαγών και ψηφοθηρίας. Αναζητούμε λύσεις μέσα από την κοινωνία, για την κοινωνία. Με έμφαση στην αποκέντρωση των πολιτικών και στη συμμετοχή των πολιτών. Γιατί η ασφάλεια των πιο ευάλωτων είναι η εγγύηση για την ασφάλεια όλων μας.

Όλοι οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν τη χρησιμότητα της πρωτοβουλίας της ΔΥΝΑΜΗ ΖΩΗΣ προκειμένου να αναδειχθεί που ελάχιστες φορές βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου. Κατέθεσαν παράλληλα τις δικές τους προτάσεις για την αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας.

Το 2011 μετρήθηκαν 280 θάνατοι στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής. Τον Σεπτέμβριο του 2013, σε 548 τροχαία περιστατικά, θρηνήσαμε 18 νεκρούς και 690 τραυματίες. Τον Ιανουάριο του 2014 είχαμε 18 νεκρούς, 15 σοβαρά τραυματίες και 600 ελαφρά τραυματίες.

Ενδεικτικά παραθέτουμε κάποια από τα αποσπάσματα των υπόλοιπων ομιλιών:

Δημήτρης Παπαπαναγιώτου – Διευθυντής Τροχαίας Αττικής.

Αν και τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα έχουν μειωθεί κατά 28% τα τελευταία 10 χρόνια, η Ελλάδα παραμένει σε πολύ χαμηλή θέση σε σχέση με την Ε.Ε. όσον αφορά την οδική ασφάλεια. Έχουν αυξηθεί τα ατυχήματα με πεζούς (+30%) και με ποδηλάτες. Οι κύριοι λόγοι των τροχαίων ατυχημάτων είναι: η μη τήρηση του ΚΟΚ, η αύξηση των δικύκλων, η χρήση του κινητού τηλεφώνου, η κακή κατάσταση του οδικού δικτύου, η κακή συντήρηση και η μεγάλη ηλικία των οχημάτων.

Στο μεγαλύτερο μέρος της εθνικής οδού Αθηνών Σουνίου, δεν υπάρχουν μπάρες.

Θοδωρής Δρίτσας – υποψήφιος Δήμαρχος Πειραιά, μέλος μόνιμης επιτροπής της Βουλής.

Είναι η πρώτη φορά που γίνεται πρόταση για την οδική ασφάλεια σε προεκλογική περίοδο.

Το συμπέρασμα από την συμμετοχή μου στην επιτροπή οδικής ασφάλειας της Βουλής είναι πως ενώ στον τομέα αυτό έχουν μελετηθεί τα πάντα, καθυστερεί η συστηματική αντιμετώπιση του προβλήματος μέσω της υλοποίησης ενός συνεκτικού σχεδίου.

Κ. Νικολαΐδης – προϊστάμενος Τμήματος Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων.

Το πρώτο τρίμηνο του 2014 είχαμε 4 θανατηφόρα τροχαία στην Αττική. Τα 2 από αυτά ήταν στο ύψος της Γεωπονικής Σχολής, στην Ιερά Οδό, κι αυτό ενώ έχουμε επανειλημμένως επισημάνει ότι η σήμανση είναι ελλιπής.

Γιώργος Κουβίδης – SOS Τροχαία Εγκλήματα.

Αν και έχουν μειωθεί οι θάνατοι από τα τροχαία ατυχήματα, έχει αυξηθεί ο αριθμός των βαριά τραυματιών, καθώς έχουν αυξηθεί οι ταχύτητες οδήγησης.

Η Ελλάδα έχει τον μεγαλύτερο αριθμό βαρέων φορτηγών σε σχέση με τον πληθυσμό της στην Ε.Ε.

Λίγο πριν φύγει από το υπουργείο Μεταφορών ο Μάκης Βορίδης πέρασε νόμο με τον οποίο παρατείνεται ο χρόνος ζωής των σχολικών λεωφορείων, από τα 22 στα 28 χρόνια.

Δεν μπορεί μια σύγχρονη πόλη να διασχίζεται από δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Νίκος Ποριώτης – Μελετητής μηχανικός της οδικής ασφάλειας, σύμβουλος της ΕΛΠΑ.

Θέλω να συγχαρώ τον συνδυασμό της Ρένας Δούρου για την πρωτοβουλία της ημερίδας αυτής για την οδική ασφάλεια. Είναι πολύ λίγες οι πολιτικές πρωτοβουλίες για το θέμα.

Τα τροχαία δυστυχήματα έχουν μειωθεί στο μισό τα τελευταία 10 χρόνια κυρίως λόγω της εξαιρετικής ποιότητας της αστυνόμευσης και της βελτίωσης της παθητικής ασφάλειας των οχημάτων. Ωστόσο η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα και κυρίως στην Αττική παραμένει προβληματική. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία οδών άλλες μικρές και άλλες ταχείας κυκλοφορίας. Υπάρχει επίσης αδυναμία στο συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων. Δεν έχουμε καν ενιαία χιλιομέτρηση με αποτέλεσμα από αλλού να μετράει η Τροχαία και από αλλού η Περιφέρεια Αττικής.

Μαρία Κανελοπούλου – μέλος μόνιμης επιτροπής της Βουλής.

Η περιφέρεια Αττικής, ενώ έχει σημαντικές αρμοδιότητες, είτε δεν τις ασκεί, είτε τις ασκεί πλημμελώς.

Μιχάλης Κούρτης – Διευθυντής Ορθοπεδικής ΚΑΤ.

Δεν πάσχουμε μόνο από την ποιότητα των δρόμων αλλά και στον τομέα της προνοσοκομειακής αντιμετώπισης των τραυματιών. Δηλαδή στην αντιμετώπιση στον τόπο του ατυχήματος.

Στη διαβούλευση συμμετείχαν θεσμικοί φορείς της πολιτείας (υπουργείο Μεταφορών, Τροχαία, Μόνιμη Επιτροπή της Βουλής), δημόσιες υπηρεσίες (ΕΚΑΒ, ΚΑΤ), επιστημονικοί φορείς (Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ΤΕΕ, Σύλλογος Συγκοινωνιολόγων, ΕΜΠ), η ΕΛΠΑ καθώς και συλλογικότητες ενεργών πολιτών (SOS Τροχαία Εγκλήματα, μοτοσυκλετιστές, ΟΙΚΟπολις, ΠΕΖΗ, Ποδηλατ(ισσ)ες, ΙΟΑΣ), συνδικάτα και επαγγελματικές ενώσεις.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet