Νέο ηχηρό ΟΧΙ στα πλευρικά διόδια από την Περιφέρεια Αττικής
Σταθερά προσηλωμένη δηλώνει η Περιφέρεια Αττικής στην αντίθεσή της ως προς την εγκατάσταση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους Μεταμόρφωσης και Αγίου Στεφάνου, καθώς και στην απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων, ενώ ζητά να τεθεί σε εφαρμογή η αναλογική χιλιομετρική χρέωση, όχι μόνο για το εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά και για την Αττική οδό.
Τις θέσεις αυτές διατύπωσε από το βήμα του Περιφερειακού Συμβούλιου, στις 25/04/2017, ο εισηγητής της πλειοψηφίας αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Αθηνών, Γιώργος Καραμέρος, ο οποίος, ταυτόχρονα, έθεσε ως επιτακτική ανάγκη τη διάνοιξη της Λεωφόρου Κύμης, από το «τριεθνές» (Μαρούσι – Πεύκη – Ηράκλειο) έως την εθνικό οδό Αθηνών- Λαμίας, έργο που πρέπει να τεθεί σε προτεραιότητα.
Επιπλέον, ζήτησε να παραμείνει ελεύθερο από διόδια το περιαστικό τμήμα της εθνικής οδού από τη Μεταμόρφωση έως τις Αφίδνες, ν’ απαλλαγούν από την υποχρέωση καταβολής διοδίων ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, κάτοικοι και εργαζόμενοι όμορων, σε σταθμούς διοδίων, περιοχών, καθώς και την οριστική παύση των διώξεων πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων.
Τέλος, ο κ. Γ. Καραμέρος, υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση θα κριθεί για το πώς και αν θα έχει αναχαιτίσει την επιβολή νέων διοδίων και όχι για το αν αυτά θα επιβληθούν το 2019 ή το 2020».
Ακολουθεί αναλυτικά η παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη:
«Ο Νόμος 3555/2007, που ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων και αφορά στην κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τα Σκάρφεια του Μαλιακού, αποτελεί μία από τις ενδεικτικότερες σκανδαλώδεις αποφάσεις των κυβερνήσεων που οδήγησαν τη χώρα στην πολυετή κρίση. Στην Αττική, η εταιρεία «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», που έχει αναλάβει τη κατασκευή της, από τις 09‐01‐2008 εισπράττει διόδια από μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς που της παραχωρήθηκαν, με σκοπό τις εισπράξεις να τις διαθέσει για τη κατασκευή της Ιόνιας Οδού, την ανακατασκευή της σύνδεσης Σχηματάρι – Χαλκίδα, καθώς και την ανακατασκευή του τμήματος της Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας από τον Α/Κ της Μεταμόρφωσης μέχρι και τα Σκάρφεια Μαλιακού.
Αυτή η σύμβαση παραχώρησης, που αφαίμαξε τις τσέπες των πολιτών και υποβάθμισε την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Βορειοανατολικής Αττικής, παρέχει δυνητικά στην παραχωρησιούχο εταιρεία το δικαίωμα να εγκαθιστά νέους Σταθμούς Διοδίων κατά την κρίση της (μετωπικούς και πλευρικούς), να επιβάλλει και να εισπράττει από τους χρήστες της εθνικής οδού διόδιο τέλος, ανάλογα με την διανυόμενη απόσταση χιλιομέτρων. Σύμβαση, αποικιοκρατικού χαρακτήρα που παραμένει ενεργή, μολονότι η χώρα βρίσκεται σε ειδικές συνθήκες εδώ και επτά χρόνια.
Αυτή η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής είναι αντίθετη με την εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων στο οδικό δίκτυο χωρικής αρμοδιότητάς της και το εκφράσαμε ήδη από τον Δεκέμβριο του 2014. Εξηγήσαμε τι έχει συμβεί και γνωμοδοτήσαμε αρνητικά ως προς τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τη δημιουργία σταθμού διοδίων στο ύψος της Βαρυμπόμπης.
Το σημερινό θέμα λοιπόν δεν ξεκινάει από το μηδέν. Έχουν προηγηθεί μεταξύ άλλων:
1ον. Η συζήτηση και απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, τον Δεκέμβριο του 2014 (443/2014), σύμφωνα με την οποία η πλειοψηφία συντάχθηκε στο πλευρό των δημοτικών Αρχών, των κατοίκων και του κινήματος για την απομάκρυνση των διοδίων από την Αττική. Με την εν λόγω απόφαση, η σημερινή περιφερειακή Αρχή ζήτησε όχι μόνο να μην τοποθετηθούν νέα πλευρικά διόδια, αλλά και να απομακρυνθούν τα ήδη εγκατεστημένα στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας της Περιφέρειας Αττικής. Παράλληλα, ζήτησε τη ριζική αναθεώρηση ή κατάργηση των συμβάσεων παραχώρησης, καθώς η µη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση της εθνικής οδού υποχρεωτική για τις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής. Η απόφαση αυτή του Περιφερειακού Συμβουλίου ήταν σε απόλυτη συμφωνία με τη λαϊκή βούληση κατοίκων της περιοχής.
2ον. Οι συζητήσεις και αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων Κηφισιάς, Διονύσου και Ωρωπού, με τις οποίες είναι ριζικά αντίθετοι στο καθεστώς επιβολής διοδίων και ζητούν την κατάργηση των σχετικών νομοθετικών ρυθμίσεων Βορίδη – Ρέππα. Δεν δέχονται την τοποθέτηση νέων σταθμών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.
3ον. Η θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος παραδέχθηκε στη Βουλή ότι πρόκειται να εγκατασταθούν πλευρικά διόδια στις ανωτέρω περιοχές, με τη λειτουργία τους να εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους 2018, και με την προϋπόθεση να υπάρχει αναλογικό σύστημα χρέωσης.
Και ερχόμαστε στο σήμερα όπου είμαστε αναγκασμένοι να επανέλθουμε στο θέμα καθώς από το 2014 ακούμε για αναλογικά διόδια και 2,5 χρόνια μετά βλέπουμε ότι με γοργό ρυθμό προχωρούν μόνο έργα σταθμών διοδίων και κατασκευής του κτηρίου που θα διαχειρίζεται τα διόδια (κόμβο της Βαρυμπόμπης, λίγο μετά την ανισόπεδη διάβαση μετά τη ΒΕΛΜΑΡ). Το γεγονός ότι τα διόδια θα επιβληθούν είτε το 2018, είτε το 2019, ή το 2020 δεν απαλλάσσει την κυβέρνηση που θα κριθεί για το πώς και αν θα έχει αναχαιτίσει την επιβολή νέων διοδίων. Και είναι αυτονόητο ότι προνομιακοί συνομιλητές της κυβέρνησης πρέπει να είναι οι πολίτες και η αυτοδιοίκηση.
Η θέση μας λοιπόν είναι σαφής:
- Λέμε ΟΧΙ στην τοποθέτηση νέων πλευρικών διοδίων στους κόμβους της Βαρυμπόμπης και του Αγίου Στεφάνου. Το περιαστικό τμήμα της εθνικής οδού από Μεταμόρφωση έως Αφίδνες να παραμείνει ελεύθερο από διόδια.
- Πάγιο αίτημά μας είναι η απομάκρυνση των ήδη εγκατεστημένων διοδίων εντός του Νομού Αττικής, καθώς η μη ύπαρξη ασφαλούς και ολοκληρωμένου δικτύου παραδρόμων καθιστά τη χρήση των εθνικών οδών υποχρεωτική για στις αστικές μετακινήσεις των κατοίκων και εργαζομένων της Αττικής.
- Ζητάμε την εφαρμογή συστήματος αναλογικής χιλιομετρικής χρέωσης όχι μόνο στην Εθνική, αλλά και στην Αττική Οδό, εφαρμογή που οφείλει να είναι στην κατεύθυνση της δραστικής μείωσης των τελών διοδίων.
- Ζητάμε να ενεργοποιηθεί η προβλεπόμενη από το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας διάνοιξη της Λ. Κύμης από τα βόρεια προάστια μέχρι την Εθνική Οδό.
- Ζητάμε απαλλαγή από την υποχρέωση καταβολής διοδίων των κατοίκων και των εργαζομένων των όμορων σε σταθμούς διοδίων περιοχών που αφορούν σε τοπικές καθημερινές μετακινήσεις, καθώς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
- Τέλος ζητάμε την οριστική παύση των διώξεων των πολιτών που συμμετείχαν σε κινήματα κατά των διοδίων
Σε αντίθετη περίπτωση, ιδίως η καθυστέρηση εφαρμογής αναλογικών διοδίων (έχουν περάσει 2,5 χρόνια και ακούμε για άλλους 16 μήνες μέχρι την εφαρμογή), θα εκληφθεί ως πολιτική αναβλητικότητας της κυβέρνησης.
Σχετικά άρθρα
Αδίστακτος πυροβολεί γάτες με αεροβόλο στο Μαρούσι
Μεγάλη είναι η ανησυχία των κατοίκων του Αμαρουσίου από τα νέα περιστατικά δολοφονίας γατιών. Όπως αναφέρει το newsit.gr, ο φόβος των φιλόζωων είναι…
Το χριστουγεννιάτικο περίπτερο της Ζω.Φι.Ψυ. περιμένει τους φιλόζωους
Το Χριστουγεννιάτικο Περίπτερο της Ζω.Φι.Ψυ. περιμένει και φέτος όλους τους φιλόζωους στην Πλατεία Χρυσοχόου στο Νέο Ψυχικό. Από την Παρασκευή…
Χριστουγεννιάτικο φιλοζωικό bazaar… part 2 στην Πεύκη
Με το… δεύτερο μέρος του χριστουγεννιάτικου φιλοζωικού bazaar του επανέρχεται ο σύλλογος SAVE Stray Animals and Volunteers, Εθελοντές και Αδέσποτα…
Δράση υιοθεσίας αδέσποτων ζώων στο Ηράκλειο Αττικής
Ημέρα υιοθεσίας ζώων συντροφιάς διοργανώνει ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής. Η δράση θα γίνει την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, στην κεντρική πλατεία…
Μεγάλο χριστουγεννιάτικο bazaar για τα αδεσποτάκια του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης
Μεγάλο χριστουγεννιάτικο bazaar για τα αδέσποτα του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης διοργανώνει ο σύλλογος SAVE Stray Animals and Volunteers, Εθελοντές…
Μιλένα Αποστολάκη: Η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να προστατέψει τους δανειολήπτες σε ελβετικό φράγκο
Άρνηση να αναλάβει οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία για την προστασία των δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο από την καταχρηστική συμπεριφορά των ελληνικών…
Ερώτηση στη Βουλή από τη Μ. Αποστολάκη για το 1ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας
Ερώτηση στη Βουλή για το πρόβλημα με τις κτηριακές υποδομές του 1ου Γενικού Λυκείου Νέας Ιωνίας κατέθεσε η βουλευτής του…
Για τα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη το Μαρούσι ενημέρωσε ο δήμαρχος τον Δ. Καιρίδη
Τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν στην πόλη του Αμαρουσίου συζήτησαν ο δήμαρχος Αμαρουσίου Θεόδωρος Αμπατζόγλου με τον βουλευτή της Ν.Δ….
Στην εκλογική μάχη του Β1 Βόρειου Τομέα Αθηνών ο Παύλος Μαρινάκης
«Τεράστια τιμή και ευθύνη» χαρακτηρίζει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την απόφαση του…
Ασπασία Κουρουπάκη: Θα προστατεύσει η Ελλάδα τους Χριστιανούς της Συρίας;
Η Συρία έπεσε. Η Τουρκία δείχνει σε όλους το γνωστό της πρόσωπο, που στην Ελλάδα δεν θέλουμε να δούμε. Καταργεί…
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
Νέο ΟΧΙ, παραμονή της 28ης Οκτωβρίου, από τα Μελίσσια στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας – Βίντεο
Για δεύτερη φορά συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής, επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, επαγγελματικοί και κοινωνικοί φορείς και πολίτες έξω από το…
Κοινωνικό ανάχωμα στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια – Βίντεο
Την καταγορηματική αντίθεσή τους στο επικείμενο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια εξέφρασαν η δημοτική αρχή του Δήμου…
Δεν κατεβαίνει για δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης στις εκλογές του 2023 ο Τάσος Μαυρίδης – Αποχαιρετισμός με συγκίνηση, αλλά και «καρφιά»
Την απόφασή του να μην συμμετάσχει στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023 ανακοίνωσε ο δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Τάσος…
Η προσαγωγή, η σύλληψη, τα πολιτικά μηνύματα και η επόμενη μέρα – Συνέντευξη Τύπου Σωτήρη Λαπιέρη
Την περασμένη Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022 ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Χαλάνδρι Ενάντια, δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Λαπιέρης δέχθηκε απρόκλητη, όπως…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος COVID-19
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος του COVID-19, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο 16th European Federation Audiology…
Διατροφή στις πανελλαδικές – Οδηγός για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα
Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συγκέντρωση, απόδοση και ενέργεια, πόσο μάλλον την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων. Μπορεί να…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Δημήτρης Κούβελας: Αντιμετώπιση ήπιων ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου κατά της COVID-19
Πολλοί άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι που δημιουργήθηκαν εμβόλια ως το πρώτο βήμα για τη διαχείριση της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Δυστυχώς, υπήρξε και…
Μ. Αρτόπουλος: Μεγάλη μείωση περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό από τα προληπτικά μέτρα κατά της πανδημίας!
Μεγάλη μείωση των περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό (παιδιά και ενήλικες) έφεραν τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του…
Εγγραφείτε στο Newsletter
* Θα λαμβάνετε τα σημαντικότερα νέα της τελευταίας εβδομάδας.
ΑΚΟΥΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA