Η Περιφέρεια Αττικής καταργεί τις ουρές στα θέματα μεταφορών
Κοινωνία

Η Περιφέρεια Αττικής καταργεί τις ουρές στα θέματα μεταφορών

Τέλος στη γραφειοκρατία και την πολύωρη αναμονή σε ουρές βάζει η Περιφέρεια Αττικής με την έναρξη λειτουργίας του Κέντρου Εξυπηρέτησης Ψηφιακών Αιτημάτων για θέματα μεταφορών. Όπως επισημάνθηκε κατά τη διάρκεια των σημερινών (5/3) εγκαινίων από τον περιφερειάρχη, Γιώργο Πατούλη, «με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Ψηφιακών Αιτημάτων γίνεται πράξη η δέσμευση που δόθηκε απέναντι στους πολίτες της Αττικής ότι σε σύντομο χρόνο θα υπάρξει θεαματική βελτίωση στον τρόπο λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Με τη νέα υπηρεσία θα εξυπηρετούμε καλύτερα και γρηγορότερα τους πολίτες. Δεν θα κάνει τρεις μήνες να πάρει το δίπλωμά του ένας πολίτης που απευθύνεται στο ΚΕΠ (Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών) για να το ανανεώσει, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά δύο εβδομάδες».

Πώς θα λειτουργεί το ΚΕΠ

Οι πολίτες θα μπορούν πλέον να απευθύνονται στο ΚΕΠ της περιοχής τους. Αυτό με τη σειρά του θα ζητά τα σχετικά έγγραφα από το ΚΕΠ της Περιφέρειας και οι πολίτες σε διάστημα 15 ημερών θα λαμβάνουν απάντηση στο αίτημά τους. Αξίζει να επισημανθεί ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών σήμερα προσέρχονται στις υπηρεσίες της καθημερινά 4.000 περίπου πολίτες. Ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς δεν θα χρειάζεται πλέον να ταλαιπωρείται. Σε πρώτη φάση στο σύστημα έχουν ενταχθεί 77 ΚΕΠ, ενώ σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ενταχθούν και τα υπόλοιπα 74 που λειτουργούν στους Δήμους που βρίσκονται στην επικράτεια της Περιφέρειας Αττικής. Αποστολή του ΚΕΠ θα είναι να εξυπηρετεί τους πολίτες για θέματα που αφορούν στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών και  Επικοινωνιών.

Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν παρουσία του υφυπουργού Απλούστευσης Διαδικασιών, Γ. Γεωργαντά, του γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Ν. Σταθόπουλου, του εμπνευστή των ΚΕΠ και πρώην υπουργού Σ. Μπένου, του συνεχιστή του, πρώην υφυπουργού Α. Ανδρεουλάκου, του αρμόδιου αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών και Επικοινωνιών, Β. Γιαννακόπουλου, αντιπεριφερειαρχών, περιφερειακών συμβούλων, δημάρχων, αντιδημάρχων και εκπροσώπων φορέων.

Στρατηγική απόφαση που «υπηρετεί» απόλυτα τη βούληση της νέας διοίκησης της Περιφέρειας να μειωθεί δραστικά ο χρόνος εξυπηρέτησης των πολιτών σε κρίσιμες υπηρεσίες και να μειωθεί η γραφειοκρατία, χαρακτήρισε ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης τη δημιουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Ψηφιακών Αιτημάτων για θέματα Μεταφορών.

Στη συνέχεια τόνισε ότι το σχέδιο της νέας διοίκησης στηρίζεται σε δύο πυλώνες, αυτόν της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, με στόχο τη ψηφιοποίηση του συνόλου των υπηρεσιών που προσφέρει η Περιφέρεια στους πολίτες και αυτόν που έχει να κάνει με το μοντέλο διάρθρωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας.

«Δεν πρέπει να ζήσουμε ξανά καταστάσεις ντροπής, σαν αυτές που βίωσαν πάνω από 90.000 συμπολίτες μας, που περίμεναν επί πολλούς μήνες για να πάρουν ή να ανανεώσουν το δίπλωμά τους. Και επειδή διαχειριστήκαμε με επιτυχία την δυσάρεστη αυτή κατάσταση, με τη βοήθεια και την αμέριστη αρωγή των εργαζομένων μας, τους οποίους θέλω με την ευκαιρία αυτή να τους ευχαριστήσω για μια ακόμη φορά δημόσια, αποφασίσαμε να πάμε ένα βήμα παραπέρα», σημείωσε ο κ. Πατούλης.

Ολοκληρώνοντας τον χαιρετισμό του ο περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι μέσα από τη νέα υπηρεσία αφ’ ενός θα βελτιωθεί η σχέση συνεργασίας των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, με τα ΚΕΠ των Δήμων και αφ’ ετέρου θα διασφαλιστεί καλύτερος έλεγχος της λειτουργίας των υπηρεσιών μεταφορών της Περιφέρειας.

«Μεγάλος μας στόχος είναι να καταφέρουμε φυσικά όλες μας τις υπηρεσίες να τις προσφέρουμε στους πολίτες ψηφιακά και από απόσταση. Χωρίς να είναι απαραίτητη η προσωπική επαφή του πολίτη με τον υπάλληλο που θα τον εξυπηρετεί. Όπως γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου», σημείωσε κλείνοντας.

Τόσο ο υφυπουργός Απλούστευσης Διαδικασιών Γ. Γεωργαντάς, όσο και γ.γ. Μεταφορών υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Ν. Σταθόπουλος, χαιρέτισαν με ικανοποίηση τη πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής για τη λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών, ενώ επισήμαναν την ανάγκη η κεντρική διοίκηση και η Τοπική Αυτοδιοίκηση να συνεργαστούν δημιουργικά για τη μετάβαση της δημόσιας διοίκησης στην ψηφιακή εποχή.

Ο αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών και Επικοινωνιών, Βασίλης Γιαννακόπουλος, κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του επισήμανε ότι ως αντιπεριφερειάρχης συνεργάζεται στενά με τον περιφερειάρχη με στόχο την καλύτερη και αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη στον ευαίσθητο τομέα των μεταφορών.

Στη συνέχεια επισήμανε: «Οι κοινές μας αρχές συνίστανται σε τρεις βασικούς πυλώνες:

  • Στην Οδική Ασφάλεια όπου σύντομα θα υπάρξουν πρωτοβουλίες σε συνεργασία με τους 66 Δήμους της Αττικής και των φορέων Εκπαίδευσης.
  • Στη διαφάνεια παντού με ιδιαίτερη έμφαση στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
  • Στην ψηφιακή αναβάθμιση και ενίσχυση με ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών Μεταφορών ώστε να περιοριστούν δραστικά γραφειοκρατικά εμπόδια και φαινόμενα διαφθοράς».

Ο γενικός διευθυντής Μεταφορών και επικοινωνιών, Η. Δόλγυρας, κατά τη διάρκεια του χαιρετισμού του επισήμανε ότι «μετά από 20 χρόνια ζωής του θεσμού των ΚΕΠ η Περιφέρεια παρεμβαίνει σήμερα και δίνει νέα αξία και υπόσταση στη λειτουργία τους», για να προσθέσει:

«Μέσω του ΚΕΠ της Περιφέρειας συγκεντρώνονται τα αιτήματα  που υποβάλλονται ψηφιακά από τους πολίτες σε ένα σημείο με στόχο τον καλύτερο έλεγχο της ανταπόκρισης των υπηρεσιών και της άμεσης εξυπηρέτησης του πολίτη. Φιλοδοξούμε σύντομα ηλεκτρονικά να διεκπεραιώνεται το μεγαλύτερο μέρος των υποθέσεων των πολιτών για θέματα μεταφορών. Στόχος μας να μειώσουμε στο ελάχιστο και στο απολύτως αναγκαίο τη φυσική παρουσία των πολιτών στις υπηρεσίες».

Τέλος, τον λόγο έλαβαν για σύντομο χαιρετισμό ο εμπνευστής των ΚΕΠ και πρώην υπουργός Σ. Μπένος και ο συνεχιστής του, πρώην υφυπουργός  Α. Ανδρεουλάκος. Όπως επισήμαναν, η επιμονή τους να υλοποιηθεί το όραμα λειτουργίας των ΚΕΠ επιβεβαιώνεται καθημερινά καθώς χιλιάδες πολίτες απαλλάχθηκαν από τη γραφειοκρατία και την αναμονή σε ουρές. Επίσης υπογράμμισαν ότι είναι σημαντικό το γεγονός ότι σταδιακά μειώνονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά και επιτυγχάνεται η απευθείας ηλεκτρονική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο πρώην υπουργός και δήμαρχος Λαυρεωτικής Δ. Λουκάς, ο Ν. Ζενέτος, δήμαρχος Ιλίου, ο Ν. Μπάμπαλος, δήμαρχος Ηρακλείου Αττικής, ο Γ. Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης, ο Β. Ζορμπάς, δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, ο Κ. Ζαχαριάδης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, ο Σ. Θεοδωρόπουλος, εκπρόσωπος του βουλευτή Δ. Βαγενά, οι αντιπεριφερειάρχες Γ. Δημόπουλος, Λ. Κεφαλογιάννη, Β. Γιαννακόπουλος, Δ. Νάνου, Β. Θεοδωρακοπούλου – Μπόγρη, Μ. Κουρή, Θ. Βαθιώτης, ο Χ. Πετράκης, αντιδήμαρχος Παπάγου- Χολαργού, ο Π. Ιωάννου, αντιδήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης, ο Α. Παπαϊωάννου, γενικός γραμματέας Δήμου Ν. Φιλαδέλφειας, ο Χ. Μπονάτσος, αντιδήμαρχος Φιλοθέης – Ψυχικού, ο πρώην δήμαρχος Αθηναίων και δημοτικός σύμβουλος Γ. Μπρούλιας, ο πρώην δήμαρχος Μεταμόρφωσης Μ. Kαρπέτας, οι εντεταλμένοι σύμβουλοι Σ. Μελάς, Γ. Αγγελόπουλος, Ε. Μπαρμπαγιάννη, Χ. Αλεξανδράτος, Φ. Καλογήρου, η γενική διευθύντρια εσωτερικής λειτουργίας  Γ. Προκοπιάδου, ο γενικός διευθυντής Μεταφορών και Επικοινωνιών, Η. Δόλγυρας, ο εκτελεστικός γραμματέας Ι. Σελίμης, οι σύμβουλοι του περιφερειάρχη Χ. Γαλανοπούλου, Κ. Λογοθέτης και Ε. Ματσούκης καθώς και εκπρόσωποι φορέων.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet