Νίκος Χιωτάκης: Ως Αυτοδιοίκηση διεκδικούμε να διαχειριζόμαστε αυτά που μας ανήκουν
Αυτοδιοίκηση

Νίκος Χιωτάκης: Ως Αυτοδιοίκηση διεκδικούμε να διαχειριζόμαστε αυτά που μας ανήκουν

Λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση του ετήσιου τακτικού συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, στα Ιωάννινα, το «Ε» συνομίλησε με το μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης, Νίκο Χιωτάκη, για το τι βγήκε από την πρόσφατη συνάντηση των αιρετών, αλλά και για τις «μάχες» που καλείται να δώσει ο αυτοδικοικητικός χώρος το επόμενο χρονικό διάστημα.

Επίσης, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία να πληροφορηθεί για τις πρόσφατες δράσεις της αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας της ΚΕΔΕ, ΠΕΤΑ (Πληροφόρηση – Ενημέρωση – Τοπική Ανάπτυξη), ενώ επιχείρησε να διερευνήσει τις… προθέσεις του τέως δημάρχου Κηφισιάς σε ό,τι αφορά στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές.

Κύριε Χιωτάκη, ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες ένα ακόμη ετήσιο τακτικό συνέδριο της ΚΕΔΕ. Ειπώθηκαν πολλά, γράφτηκαν ακόμη περισσότερα. Εσάς, όταν πήρατε το αεροπλάνο της επιστροφής από τα Ιωάννινα, τι σας είχε μείνει από αυτό το συνέδριο;

Η πρώτη ζωηρή μου εντύπωση ήταν ότι παρακολούθησα ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο. Θεωρώ ότι σε σχέση με όσα συνέδρια έχω συμμετάσχει από το 1999 και μετά ήταν μάλλον το καλύτερο.

Θα με ρωτήσετε γιατί; Πρώτα απ’ όλα, σε αυτό το συνέδριο δόθηκε η δυνατότητα σε όλους να μιλήσουν, να ακουστούν οι απόψεις τους, καθώς και να συζητηθούν θέματα όχι μόνο για την πολιτική της Αυτοδιοίκησης, αλλά και για σειρά άλλων θεμάτων που απασχολούν τους Δήμους. Είχε τόσες πολλές και χρήσιμες θεματικές ενότητητες, στις οποίες συμμετείχαν τόσο κυβερνητικοί (π.χ. υπουργοί, γενικοί γραμματείς υπουργείων), όσο και θεσμικοί παράγοντες (π.χ. ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου), ώστε δόθηκε η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή τα μέλη της γενικής συνέλευσης της ΚΕΔΕ και οι δήμαρχοι με τους ανθρώπους εκείνους που καθορίζουν πάρα πολλές από τις αποφάσεις που αφορούν στην Αυτοδιοίκηση.

Ήταν μια μεγάλη επιτυχία αυτό και απεδείχθη και από τη μαζική συμμετοχή που είχαν οι συγκεκριμένες θεματικές ενότητες, αλλά και γενικότερα το συνέδριο. Αρκεί να σας πω ότι η αίθουσα ήταν γεμάτη μέχρι τις τέσσερις το απόγευμα της τρίτης μέρας του συνεδρίου, το οποίο και έκλεισε με μια εκδήλωση της ΠΕΤΑ στις 20:30, ενώ στην αίθουσα υπήρχε ακόμη πάρα πολύς κόσμος.

Πείτε μας κάποιους από τους τίτλους των θεματικών ενοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στο συνέδριο.

Συζητήσαμε για το ΕΣΠΑ, παρουσία του γενικού γραμματέα του ΕΣΠΑ, για τη νησιωτικότητα και τους ορεινούς Δήμους, για τις δυνατότητες χρηματοδότησης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, για το Πράσινο Ταμείο, για τις κοινωνικές δομές, για το Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλα πολλά θέματα, που απασχολούν κάθε μέρα έναν Δήμο και ένα Δημοτικό Συμβούλιο. Και δόθηκε η ευκαιρία σε εκπροσώπους της Αυτοδιοίκησης να συζητήσουν με τους κατάλληλους ανθρώπους, τους οποίους δεν βρίσκουν πάντα εύκολα αλλού.

Πιστεύω ότι αυτό ήταν μια μεγάλη επιτυχία του προέδρου της ΚΕΔΕ, του Γιώργου Πατούλη, που με δική του πρωτοβουλία κινήθηκε το συνέδριο στη συγκεκριμένη κατεύθυνση και δεν ζήσαμε μια σειρά στείρων τοποθετήσεων, οι οποίες -σε πολιτικό επίπεδο- ακύρωνε η μία την άλλη, όπως γινόταν σε παλιότερα συνέδρια.

Οι κρίσιμες «μάχες» που έχει να δώσει η Αυτοδιοίκηση

Σε ποια «μέτωπα» εκτιμάτε ότι θα δοθεί η μάχη της Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού το αμέσως επόμενο διάστημα και με ποιες προοπτικές νίκης ή ήττας;

______________________
«H Αυτοδιοίκηση είναι ο αμεσότερος προς τον πολίτη θεσμός της Δημοκρατίας μας».
______________________

Οι Δήμοι ζητούν από την κεντρική διοίκηση, αφ’ ενός στο πλαίσιο της αναθεώρησης του «Καλλικράτη» κι αφ’ ετέρου στο πλαίσιο της αναθεώρησης του Συντάγματος, να ξεκαθαρίσουν το καθεστώς γύρω από τις αρμοδιότητες και τους πόρους. Για παράδειγμα, δεν μπορεί να υπάρχει ούτε συμπλήρωμα, ούτε αλληλοκάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ της κεντρικής διοίκησης, του δεύτερου και του πρώτου βαθμού Αυτοδιοίκησης. Και επίσης, πρέπει οι πόροι που θεσμοθετούνται ν’ αποδίδονται στην Αυτοδιοίκηση, είτε από το κράτος, είτε από άλλους φορείς και τρόπους που μπορούν να θεσμοθετηθούν, όπως από ένα ανταποδοτικό ταμείο, όπως είναι το Πράσινο Ταμείο. Αλλά να αποδίδονται, γιατί ξέρετε πολύ καλά ότι το Πράσινο Ταμείο εισπράττει για λογαριασμό των Δήμων, αλλά δεν αποδίδει τους πόρους σε αυτούς.

Το άλλο μέτωπο είναι ότι θα πρέπει θεσμικά οι Δήμοι να μπορούν να κάνουν «κουμάντο» στον τόπο τους. Με άλλα λόγια, θα πρέπει το Δημοτικό Συμβούλιο κάθε Δήμου ν’ αποφασίζει για θέματα αρμοδιότητάς του, χωρίς να δέχεται παρεμβάσεις είτε από την Περιφέρεια, είτε από την κεντρική διοίκηση. Σας αναφέρω ενδεικτικά το θέμα με τους αιγιαλούς, το οποίο το γνωρίζουν πολύ καλά οι Δήμοι και δεν χρειάζονται άλλες παρεμβάσεις, όπως επίσης τα πολεοδομικά θέματα, τα ζητήματα με τις ενεργειακές κοινότητες κ.λπ. Σε όλα αυτά θα πρέπει να έχει λόγο κάθε Δήμος, που γνωρίζει πολύ καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο κομμάτι της εξουσίας ποιες είναι οι τοπικές ανάγκες και πώς αυτές μπορούν ν’ αντιμετωπιστούν καλύτερα.

Αυτές οι δύο «μάχες» που σας περιέγραψα είναι πολύ μεγάλες.

Βλέπετε να τις κερδίζετε κ. Χιωτάκη;

Όπως επανειλημμένως έχει πει ο Γιώργος Πατούλης στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, όταν υπάρχει ενότητα μέσα στην Αυτοδιοίκηση, οι πιθανότητες να κερδίσεις τις διεκδικήσεις σου είναι πολύ μεγάλες. Η δύναμη της Αυτοδιοίκησης είναι η ενότητά της.

Υπάρχει ενότητα σήμερα στην Αυτοδιοίκηση;

Σήμερα υπάρχει σε πολύ μεγάλο βαθμό κι ελπίζω ότι έτσι θα συνεχιστεί ως το τέλος. Βέβαια, τον τελευταίο χρόνο πριν τις δημοτικές εκλογές πάντοτε παρατηρείται μια χαλάρωση, αλλά πρέπει να κρατηθούμε ενωμένοι, από τη Γαύδο, νοτίως της Κρήτης, μέχρι το Ορμένιο του Έβρου και από το Καστελλόριζο μέχρι την Κέρκυρα, ώστε η Αυτοδιοίκηση να διεκδικήσει όσα της ανήκουν. Γιατί ξέρετε, κύριε Σταθόπουλε, δεν διεκδικούμε κάτι που ανήκει σε άλλους, διεκδικούμε να διαχειριζόμαστε αυτά που μας ανήκουν.

______________________
«Το μοντέλο λειτουργίας των Δήμων της Ευρώπης πρέπει να εφαρμοστεί και εδώ, ώστε να υπάρξει πραγματική Αυτοδιοίκηση, με Αυτοδιάθεση».
______________________

Έχοντας ως μέλος της ΚΕΔΕ την εμπειρία και του τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη, θα ήθελα να σας ρωτήσω ανοιχτά, οι δήμοι στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εν έτη -σε λίγες μέρες- 2018, παλεύουν και διεκδικούν τα ίδια πράγματα με τους ελληνικούς δήμους;

Με μια λέξη, όχι. Στις άλλες χώρες της Ευρώπης είναι ξεκάθαρο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση το τι έχει να κάνει, πώς μπορεί να το κάνει και για ποιον λόγο το κάνει. Διαθέτει πολύ περισσότερους πόρους, έχει πολύ περισσότερες αρμοδιότητες και, βέβαια, πολύ περισσότερα μέσα για να τις ασκήσει. Και, μάλιστα, υπάρχουν και αρκετές χώρες όπου οι Δήμοι παίζουν σημαντικό ρόλο στη γενικότερη πολιτική ανάπτυξης του Δήμου και ολόκληρης της περιφέρειας. Για παράδειγμα, μπορεί ν’ αποφασίσει αν ένας Δήμος θα είναι τουριστικός, εάν θ’ αναπτύξει κάποια μεταβιομηχανική δραστηριότητα, εάν θα είναι αγροτικός, αστικός κ.ο.τ. Δεν περιμένουν από κάποιον άλλον να τα καθορίσει αυτά, αλλά τα αποφασίζουν στο Δημοτικό Συμβούλιό τους. Όλα αυτά σε εμάς φαντάζουν ξένα…

Βέβαια, για να τα λέμε όλα, εκεί υπάρχει μεγαλύτερη τοπική φορολογία, αλλά αυτό εξισορροπείται από τη μη επιβάρυνση των κεντρικών αυτοτελών πόρων, όπως γίνεται στην Ελλάδα. Άρα, ο πολίτης πληρώνει απευθείας στον Δήμο και ξέρει πού πάνε τα χρήματά του, ενώ ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να προσλάβει προσωπικό, να κάνει συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, αλλά και να δώσει σε εξωτερικούς συνεργάτες εργασίες που δεν μπορεί να κάνει ο ίδιος. Και στο τέλος ελέγχεται εάν τα χρήματα που πήρε από τους πολίτες τα διαχειρίστηκε σωστά ή όχι.

Στην Ελλάδα για να τα κάνεις όλα αυτά, θα πρέπει πρώτα να δώσεις λογαριασμό στο υπουργείο Εσωτερικών, μετά στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το τελευταίο να δώσει λογαριασμό στην τρόικα και μετά να πάμε εμείς στους πολίτες μας και να πούμε ότι πήραμε αυτά τα χρήματα. Αυτό δεν λέγεται Αυτοδιοίκηση. Το μοντέλο λειτουργίας των Δήμων της Ευρώπης πρέπει να εφαρμοστεί και εδώ, ώστε να υπάρξει πραγματική Αυτοδιοίκηση, με Αυτοδιάθεση.

Γενικότερα, εντός των συνόρων, παρατηρείται διαχρονικά μια απόκλιση, για να το θέσω κομψά, μεταξύ του τρόπου που αντιλαμβάνονται τα πράγματα της Αυτοδιοίκησης η κεντρική διοίκηση και οι ίδιοι οι αιρετοί. Πού οφείλεται αυτή η απόκλιση και πώς μπορεί να εξαλειφθεί;

H Αυτοδιοίκηση διαπιστώνει τα πράγματα μέσα από το βλέμμα των πολιτών και τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, ως ο αμεσότερος προς τον πολίτη θεσμός της Δημοκρατίας μας.

Οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών εξυπηρετούνται από τις αποφάσεις των Δήμων, αλλά δεν εξαρτώνται από τον προγραμματισμό της Αυτοδιοίκησης, αφού η υλοποίησή των αποφάσεων αυτών έχει να κάνει με την κατανομή των πόρων της Αυτοδιοίκησης, που έγκειται στις αποφάσεις της κεντρικής εξουσίας.

Επίσης, έως σήμερα, η κεντρική εξουσία μπορεί ν’ αλλάζει τα δεδομένα για την Αυτοδιοίκηση κατά το δοκούν, χωρίς σταθερές ως προς το θεσμικό πλαίσιο.

Ένα σταθερό πλαίσιο, οικονομικό και θεσμικό, εκτιμώ θα μπορούσε να μειώσει την απόκλιση στην οποία αναφέρεστε.

Η παρέμβαση της ΚΕΔΕ για τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας
______________________
«Με πολίτες “εγκλωβισμένους” σε “κόκκινα” δάνεια, που κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους, καμία ανάπτυξη και καμία πρόοδος δεν μπορεί να γίνει στην πατρίδα».
______________________

Την περασμένη Παρασκευή συνεδρίασε το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ για την προστασία της πρώτης κατοικίας από τους πλειστηριασμούς. Πώς θα μπορούσε η Ένωση να συμβάλλει προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση;

Η Ένωση των Δήμων είναι αυτή που θα ωθήσει την κυβέρνηση να λάβει τέτοιες αποφάσεις που να επιτρέψουν στους πολίτες να μην χάσουν το σπίτι τους. Εμείς, ως ΚΕΔΕ, αναλαμβάνουμε την πρωτοβουλία να ζητήσουμε να νομοθετηθούν διατάξεις, οι οποίες ενώ δεν θα ξεφεύγουν από το γενικότερο πλαίσιο, θα προστατεύουν την πρώτη κατοικία, μια προστασία η οποία παύει να ισχύει μετά τις 31/12/2018.

Τα Δημοτικά Συμβούλια, οι δήμαρχοι, όλοι όσοι ασχολούμαστε με την Αυτοδιοίκηση, ξέρουμε ότι η πρώτη κατοικία για τους Έλληνες είναι όλη η περιουσία τους. Και ξέρουμε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη μορφή εξουσίας, και από αυτούς που πήραν τις αποφάσεις να γίνουν οι πρώτοι πλειστηριασμοί, ότι με πολίτες «εγκλωβισμένους» σε «κόκκινα» δάνεια, που κινδυνεύουν να χάσουν το σπίτι τους, καμία ανάπτυξη και καμία πρόοδος δεν μπορεί να γίνει στην πατρίδα.

Άρα, οφείλουμε να ζητήσουμε από την κεντρική διοίκηση να λάβει μέτρα, και από την άλλη, όσο περνά από το χέρι μας, χωρίς να θέσουμε σε κίνδυνο τους υπαλλήλους μας, να ζητήσουμε να μην προχωρούν δεσμεύσεις πρώτης κατοικίας για χρέη προς τους Δήμους.

Κύριε Χιωτάκη, πρώτη κατοικία είναι κι αυτή των 80 τ.μ. στο Μενίδι, πρώτη κατοικία και αυτή των 500 τ.μ., με την πισίνα, στον «ευκατάστατο» Δήμο Κηφισιάς. Πόσο κοινές μπορεί να θεωρήσει κάποιος αυτές τις περιπτώσεις;

Δεν μιλάμε για κάτι τέτοιο. Το δικό μας αίτημα είναι να μην γίνουν πλειστηριασμοί από το 2018 των κατοικιών ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Από εκεί και πέρα, ζητήσαμε τη σύσταση μιας επιτροπής, όπου θα συμμετέχουν αυτοδιοικητικοί, εκπρόσωποι του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, εκπρόσωποι επιστημονικών φορέων, για να τεθεί κάποιο «πλαφόν». Φυσικά ένας άνθρωπος που μπορεί να διαθέτει ένα σπίτι το οποίο χρωστάει, και που μπορεί ν’ ανταλλάξει με κάποιο άλλο ή είναι «μπαταχτσής», δεν μπορεί να μπει στην ίδια κατηγορία του παραδείγματος του δικού σας, το οποίο πιθανότατα αφορά σε έναν άνθρωπο που αγόρασε ένα σπίτι, αλλά στη συνέχεια έχασε τη δουλειά του ή συνέβη οτιδήποτε που τον κατέστησε ανίκανο να εξυπηρετήσει το δάνειό του. Κάθε περίπτωση θα πρέπει να τύχει διαφορετικής αντιμετώπισης.

Η συμβολή της ΠΕΤΑ στην ανάπτυξη των ελληνικών Δήμων
______________________
«Στην ΠΕΤΑ διαθέτουμε μια πολύ ικανή ομάδα, η οποία, σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες και τεχνοκράτες, δίνει λύσεις σε αναπτυξιακά θέματα που αφορούν στους Δήμους».
______________________

Ας περάσουμε και στην ΠΕΤΑ, κ. Χιωτάκη. Στο ευρύ κοινό είναι κάπως άγνωστη η αποστολή της. Ανάμεσα στους αιρετούς τι γίνεται; Πόσο και με ποιους τρόπους συμβάλλει στην ανάπτυξη των δήμων τα 20 χρόνια που δραστηριοποιείται;

Η ΠΕΤΑ είναι μια ανώνυμη εταιρεία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, στην οποία συμμετέχουν με μικρότερα ποσοστά η Ένωση Περιφερειών Ελλάδος, το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων, οι επιμέρους Περιφερειακές Ενώσεις Δήμων και ορισμένες ανώνυμες αναπτυξιακές εταιρείες Δήμων.

Η ΠΕΤΑ ξεκίνησε πριν 20 χρόνια για να βοηθήσει τους Δήμους στους τομείς της Πληροφόρησης, της Επιμόρφωσης και της Τοπικής Ανάπτυξης. Τα δυόμιση χρόνια που έχω την τιμή να διοικώ την εταιρεία, με πρόταση του κ. Πατούλη, καταρτίσαμε ως Δ.Σ. ένα πλάνο μείωσης των δαπανών στις ελάχιστες δυνατές, ώστε να καταστήσουμε βιώσιμη την εταιρεία και εν συνεχεία, αναπτύξαμε σειρά δράσεων για να βοηθήσουμε τους Δήμους. Δηλαδή, να βοηθήσουμε αναπτυξιακά τις δημοτικές Αρχές, τα Δημοτικά Συμβούλια σε Δήμους που, είτε είναι πολύ μικροί και στερούνται του κατάλληλου προσωπικού, είτε βρίσκονται πολύ μακριά από την Αθήνα. Για παράδειγμα, προετοιμάζουμε φακέλους κυρίως μικρών και απομακρυσμένων Δήμων, για δανειοδοτήσεις από το Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων.

Παρά το γεγονός ότι διαθέτουμε ολιγάριθμο προσωπικό, μόλις έξι στελέχη, πρόκειται μια πολύ ικανή ομάδα, η οποία, σε συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες και τεχνοκράτες, δίνει λύσεις σε αναπτυξιακά θέματα που αφορούν στους Δήμους.

Είμαστε ένα πολύ καλός σύμβουλος και συνεργάτης όχι μόνο της ΚΕΔΕ, που πρώτη μάς εμπιστεύτηκε, αλλά και του υπουργείου Εσωτερικών, με το οποίο ήδη «τρέχουν» δύο προγραμματικές, το e-παράβολο, δηλαδή το ηλεκτρονικό παράβολο που σε λίγο θα αντικαταστήσει όλα τα χάρτινα παράβολα, και η ανασυγκρότηση και ενδυνάμωση των μικρών και περιφερειακών Δήμων.

______________________
«Δημιουργούμε, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, πλατφόρμα για την προώθηση των επενδυτικών σχεδίων των ΟΤΑ».
______________________

Σε επίπεδο επιμόρφωσης τι γίνεται αυτή την περίοδο;

Σε αυτό το επίπεδο δεν υπάρχει κάποια δραστηριότητα στην παρούσα περίοδο, γιατί θεωρήσαμε ότι είναι καλό να ξεχωρίσουμε ορισμένα πράγματα. Δηλαδή, λόγω και των γενικότερων συνθηκών, έχουμε ρίξει μεγαλύτερο βάρος στην τοπική ανάπτυξη, καθώς η πληροφόρηση και η επιμόρφωση μπορεί να γίνονται και από άλλους δημόσιους φορείς, όπως είναι η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ) και το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης.

Εμείς, λοιπόν, προσπαθούμε να ειδικευθούμε σε θέματα ανάπτυξης, ώστε να είμαστε περισσότερο χρήσιμοι στους Δήμους και την ΚΕΔΕ.

Τα έσοδα της ΠΕΤΑ από πού προέρχονται;

Η ΠΕΤΑ δεν επιχορηγείται, είναι ανώνυμη εταιρεία, και τα όποια έσοδά της προέρχονται από τις συμβάσεις που πραγματοποιεί είτε με την ΚΕΔΕ, είτε με τους Δήμους και τις Περιφέρειες, είτε με το υπουργείο Εσωτερικών.

Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο project που να έχει αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη η Εταιρεία και σε τι αφορά;

Το επόμενο χρονικό διάστημα είμαστε έτοιμοι ν’ αναλάβουμε, εφόσον ολοκληρωθούν οι σχετικές συζητήσεις με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης, τη δημιουργία μιας καινούργιας πλατφόρμας, η οποία θα βασίζεται στην αντίστοιχη πλατφόρμα που έχουμε δημιουργήσει στην ΠΕΤΑ, την InvestOTA, και θα έχει σκοπό να προωθήσει τα επενδυτικά σχέδια των Δήμων με ενιαίο τρόπο. Παράλληλα, θα υπάρχει πλήρης ενημέρωση, ώστε να μπαίνει σε αυτή καθένας που επιθυμεί να ενημερωθεί για το τι σχεδιάζει κάθε Δήμος και εάν τον ενδιαφέρει, να συμμετάσχει σε αυτό.

Επίσης, ασχολούμαστε με το Σύμφωνο Δημάρχων, με αρκετούς Δήμους να συμμετάσχουν σε αυτό, με επενδύσεις στην εξοικονονόμηση ενέργειας στον οδοφωτισμό, το Παρατηρητήριο ΕΣΠΑ κ.λπ.

Τι θα κρίνει τη συμμετοχή ή μη του Νίκου Χιωτάκη στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές
______________________
«Δεν έχω χάσει την επαφή με τους πολίτες του Δήμου Κηφισιάς. Συζητώ καθημερινά μαζί τους και σχεδιάζουμε το μέλλον…».
______________________

Μιλώντας με τον τέως δήμαρχο Κηφισιάς και παρ’ όλο που έχω ακούσει τις δηλώσεις σας ότι θα αποφασίσετε εάν συμμετάσχετε στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές στον Δήμο Κηφισιάς στο τέλος του 2018, δεν μπορώ παρά να θέσω το ερώτημα: ποιοι θα είναι οι λόγοι που θα βαρύνουν στην απόφασή σας προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση;

Ο κυριότερος λόγος που θα βαρύνει είναι η θέληση των πολιτών της Ν. Ερυθραίας, της Κηφισιάς και της Εκάλης, με τους οποίους δεν έχω χάσει την επαφή. Αντιθέτως, συζητάμε και εξετάζουμε καθημερινά την κατάσταση στον Δήμο, από πλευράς του τι προχωρά και τι όχι, τι μπορεί να γίνει ακόμη κ.ά. Παράλληλα, ανατρέχουμε στο παρελθόν, συζητάμε για τα λάθη μας και ταυτόχρονα αξιολογούμε την παρούσα κατάσταση και σχεδιάζουμε για το μέλλον.

Όπως σωστά αναφέρατε, έχω δηλώσει ότι η απόφασή μου για κάθοδο ή μη στις προσεχείς αυτοδιοικητικές εκλογές θ’ ανακοινωθεί στο τέλος του επόμενου χρόνου. Οι λόγοι είναι η σύγχυση που επικρατεί με τον χρόνο διεξαγωγής των αυτοδιοικητικών εκλογών, το ποιος εκλογικός νόμος θα εφαρμοστεί, αλλά κυρίως και το ποια θα είναι η διάθεση συμμετοχής εκ μέρους του εκλογικού σώματος.

Έχετε διαπιστώσει μειωμένο ενδιαφέρον από πλευράς πολιτών;

Η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και δεν αναφέρομαι αποκλειστικώς στον Δήμο Κηφισιάς. Φοβούμαι ότι θα πάμε σε βουλευτικές εκλογές, ίσως πριν τις δημοτικές και το ποσοστό συμμετοχής θα είναι λίγο πάνω από το 50%. Την ίδια στιγμή που είμαστε, ας πούμε, εύκολοι στην κριτική κατά των βουλευτών, των δημάρχων κ.λπ.

Πού αποδίδετε αυτή την τάση που περιγράφετε;

Είναι θέμα συγκυρίας. Οι πολίτες δεν βλέπουν πια ούτε «Θεούς» ούτε «είδωλα» στην κεντρική πολιτική σκηνή, έχουν γίνει περισσότερο ρεαλιστές και δεν φαίνεται να τους «γεμίζει» η όλη εκλογική διαδικασία.

Πιστεύετε ότι αυτό θα επηρεάσει και τη συμμετοχή στις αυτοδιοικητικές εκλογές;

Για να σας απαντήσω θα έπρεπε να γνωρίζω πότε θα γίνουν οι αυτοδιοικητικές εκλογές και με ποιο εκλογικό σύστημα θα γίνουν.

Όμως, είναι νωρίς να μιλήσουμε για όλα αυτά. Προσωπικώς, μαζί με τους συνεργάτες μου στον Δήμο, συνεχίζουμε την πορεία μας από τη θέση στην οποία μας έταξε ο κόσμος του Δήμου Κηφισιάς μέχρι τις προσεχείς εκλογές, στη θέση της μείζονος μειοψηφίας. Και νομίζω ότι ασκούμε με συνέπεια τα καθήκοντά μας, με γνώμονα το καλό της πόλης, αποφεύγοντας τη στείρα αντιπολίτευση, με ταυτόχρονη κατάθεση εποικοδομητικών προτάσεων, τις οποίες η σημερινή διοίκηση αν θέλει ακολουθεί, κι αν δεν θέλει, δεν ακολουθεί…

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet