Στους δρόμους και το Δ.Σ. Αγ. Παρασκευής για τους χώρους στάθμευσης του Μετρό
Κοινωνία

Στους δρόμους και το Δ.Σ. Αγ. Παρασκευής για τους χώρους στάθμευσης του Μετρό

Με απόφαση για συγκέντρωση διαμαρτυρίας τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου στον σταθμό του Μετρό της Δ. Πλακεντίας, διεκδίκηση να ακυρωθεί η απόφαση παραχώρησης από την Αττικό Μετρό Α.Ε. των χώρων στάθμευσης στον συγκεκριμένο σταθμό, καθώς και σε αυτόν του Χαλανδρίου σε ιδιώτες, αλλά και κάθετο όχι στην προοπτική ανέγερσης κτηρίου γραφείων της Αττικό Μετρό, έκτασης 6.000τ.μ., πάνω από το αμαξοστάσιο στον σταθμό της Δ. Πλακεντίας ολοκληρώθηκε η έκτακτη κατεπείγουσα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγίας Παρασκευής την Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου.

Η απόφαση ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, αφού ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Ανδρέας Γκιζιώτης, ψήφισε «παρών», κάνοντας λόγο για «καλαμπούρι και υποτίμηση του Σώματος» από πλευράς διοίκησης και για προσπάθεια να δημιουργηθεί μια «κολυμπήθρα» που θα «ξεπλύνει τις ευθύνες κάποιων», ενώ κάλεσε τους εκπροσώπους των συλλόγων της περιοχής «να πάρουν πάνω τους το θέμα και να βγουν μπροστά», για να τους ακολουθήσει και ο ίδιος.

«Στραβό» ξεκίνημα

Η συζήτηση ξεκίνησε… στραβά, αφού τα σχόλια συμβούλων της μειοψηφίας για την αργοπορία της διοίκησης να κινητοποιηθεί για τα παραπάνω ζητήματα προκάλεσαν τον εκνευρισμό του δημάρχου Γιάννη Σταθόπουλου, που δήλωσε ότι δεν δέχεται μαθήματα «πατριωτισμού» από κανέναν, προσθέτοντας ότι αυτός ήταν που ανακίνησε το θέμα, όταν το πληροφορήθηκε. Αιτιολόγησε δε, την έκτακτη σύγκληση του Σώματος βάσει των πληροφοριών που είχε ότι ο χώρος στάθμευσης στον σταθμό του Μετρό στη Δ. Πλακεντίας θα αρχίσει να λειτουργεί δοκιμαστικά από τη Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου.

Πάντως, η μειοψηφία συνέχισε να ασκεί έντονη κριτική στη δημοτική αρχή για «αργά αντανακλαστικά», επικαλούμενη και το ψήφισμα (με ημερομηνία 5 Μαΐου 2017) που είχαν μοιράσει νωρίτερα στο Δημοτικό Συμβούλιο εκπρόσωποι του Περιβαλλοντικού – Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντόπευκου – Παραδείσου – Πευκακίων, το οποίο ενημέρωνε τόσο για τα υφιστάμενα προβλήματα των προαναφερόμενων περιοχών από τη λειτουργία των σταθμών σε Χαλάνδρι και Δ. Πλακεντίας, όσο και για την προοπτική παραχώρησης των δύο χώρων στάθμευσης σε αυτούς σε ιδιώτες.

Ταυτόχρονα, κατηγόρησαν τη διοίκηση για προχειρότητα, αφού – όπως υποστηρίχθηκε – δεν παρουσίασε κάποιες συγκεκριμένες προτάσεις, ενώ ιδιαίτερα επικρίθηκε η απουσία της νομικής υπηρεσίας του Δήμου, η οποία θα βοηθούσε ώστε να αναζητηθεί η δυνατότητα νομικών κινήσεων κατά της απόφασης της Αττικό Μετρό Α.Ε. σχετικά με τους χώρους στάθμευσης.

Τι υποστηρίζουν οι κάτοικοι

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα ήταν όσα κατέθεσαν οι εκπρόσωποι του Περιβαλλοντικού – Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντόπευκου – Παραδείσου – Πευκακίων για όσα βιώνουν από το 2005 με την ολοκλήρωση τόσο της Αττικής Οδού, όσο και του Μετρό, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη σοβαρή περιβαλλοντική υποβάθμιση που έχει επέλθει στις περιοχές τους. Ενδεικτική ήταν η αναφορά τους ότι, πέραν της επιβάρυνσης από τους ρύπους των αυτοκινήτων, έχει επέλθει και αλλοίωση στο μικροκλίμα της περιοχής, με άνοδο της θερμοκρασίας κατά τρεις βαθμούς Κελσίου.

Οι κάτοικοι ζήτησαν από τη διοίκηση του Δήμου και το Δημοτικό Συμβούλιο να πιέσουν για ακύρωση της απόφασης της Αττικό Μετρό Α.Ε. για παραχώρηση των χώρων στάθμευσης σε ιδιώτες (διαφωνώντας με την αρχική εισήγηση της διοίκησης για προνομιακή τιμολόγηση των κατοίκων και την παραχώρηση κάποιων δωρεάν θέσεων στάθμευσης, ως δεύτερη «γραμμή» διαπραγμάτευσης), τη συμμόρφωση της εταιρείας με τα αντισταθμιστικά οφέλη που όφειλε να έχει δώσει, στο πλαίσιο της σύμβασης του έργου, την κατάθεση σχετικής ερώτησης στη Βουλή, αλλά και την εξασφάλιση από πλευράς Πολιτείας των απρόσκοπτων μετακινήσεων των εργαζομένων στις εργασίες τους, ώστε να μην υπάρχει ανάγκη να μετακινούνται στους σταθμούς του Μετρό με τα αυτοκίνητά τους.

Η «προβληματική» Γαρυττού και ο παράγων Χαλάνδρι

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην προβληματικότητα της οδού Γαρυττού, που οδηγεί στον σταθμό Δ. Πλακεντίας, τόσο σε ό,τι αφορά την κυκλοφορία σε αυτήν, όσο και στη γενική υποδομή της, ζητήματα που περιπλέκονται ακόμη περισσότερο καθώς η συγκεκριμένη οδός είναι διαδημοτική, αφού «ακουμπά» και στον Δήμο Χαλανδρίου.

Αντίστοιχο διαδημοτικό πρόβλημα ανακύπτει και στην περίπτωση των προαναφερόμενων χώρων στάθμευσης, αφού πολεοδομικώς ανήκουν στον Δήμο Χαλανδρίου, άρα – όπως επεσήμανε και ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Γεράσιμος Βλάχος – η συνεννόηση και κοινή δράση διεκδίκησης με τον γειτονικό Δήμο, είναι μονόδρομος.

Η λύση… περνά και από τον ΟΑΣΑ

Κοινή πεποίθηση ήταν ότι ένα από τα θέματα που επιβαρύνει το πρόβλημα με τους χώρους στάθμευσης στους σταθμούς Μετρό είναι και τα μη αξιόπιστα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων, τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ικανοποιητικά τις ανάγκες των κατοίκων στην Αγία Παρασκευή.

Μάλιστα, αφού η δημιουργία δικτύου δημοτικής συγκοινωνίας μάλλον απορρίπτεται ως οικονομικά ασύμφορη, συζητήθηκε ακόμη και το θέμα της παροχής περισσότερων δρομολογίων από πλευράς ΟΑΣΑ, με τη χρηματική συνδρομή του Δήμου, που και πάλι ωστόσο, όπως επισημάνθηκε από πλευράς διοίκησης, πέρα της οικονομικής επιβάρυνσης με περίπου 200.000 ευρώ, δεν θα λύσει επαρκώς το θέμα της μετακίνησης των πολιτών.

Και σε όλα αυτά χωρίς να συνυπολογισθεί το δεδομένο ότι ο εν λόγω Οργανισμός κινείται στα όριά του από πλευράς προσωπικού, αλλά και στόλου…

Η ελεγχόμενη στάθμευση και η δημοτική αστυνομία

Από τη συζήτηση δεν έλειψε και το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, η οποία ωστόσο – πλην της διαδικασίας που χρειάζεται για να υλοποιηθεί – απαιτεί και την ύπαρξη αστυνόμευσης, κάτι που η ΕΛ.ΑΣ. έχει αποδείξει ότι δεν μπορεί να καλύψει με αποτελεσματικό τρόπο, ενώ και οι Δήμοι, μην διαθέτοντας πλέον δημοτικούς αστυνομικούς στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι ανίκανοι να παράσχουν.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet