Παρέμβαση Καμάρα – Φωκιανού για την κεντρική πλατεία και το υπόγειο γκαράζ στην Πεύκη
Κοινωνία

Παρέμβαση Καμάρα – Φωκιανού για την κεντρική πλατεία και το υπόγειο γκαράζ στην Πεύκη

Σε παρέμβασή τους για το θέμα της κατασκευής κεντρικής πλατείας στην Πεύκη και δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης κάτω από αυτήν κάνουν οι πρώην δήμαρχοι Παύλος Καμάρας και Δημήτρης Φωκιανός.

Μέσω κοινής ανακοίνωσής τους, αντιτίθεται στην πρόσφατη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για «άμεση παρέμβαση για την κατασκευή της κεντρικής πλατείας του Δήμου, με πόρους του Δήμου, χωρίς να γίνεται αναφορά στο υπόγειο γκαράζ κάτω από την πλατεία», δίνοντας στη δημοσιότητα το ιστορικό της υπόθεσης και επιχειρηματολογώντας για την αναγκαιότητα της δημιουργίας του χώρου στάθμευσης.

Ειδικότερα, οι δύο πρώην δήμαρχοι αναφέρουν:

Με δυσάρεστα συναισθήματα ενημερωθήκαμε για απόφαση του Δ.Σ. σε «έκτακτο» θέμα συζήτησης, με τις ψήφους της αντιπολίτευσης, για «άμεση παρέμβαση για την κατασκευή της κεντρικής πλατείας του Δήμου, με πόρους του Δήμου», χωρίς να γίνεται αναφορά στο υπόγειο γκαράζ κάτω από την πλατεία.

Επίσης, εκφράζεται στην εν λόγω απόφαση η βούληση του Δ.Σ., «ώστε να απαλλαγούν οι περίοικοι από τη συνεισφορά τους για την υπεραξία των κατοικιών τους».

Ανεξάρτητα αν η βούληση αυτή του Δ.Σ. έχει ήδη εκφραστεί με την με αριθμό 91/2015 απόφασή και βρίσκεται στην κρίση των δικαστηρίων μετά από προσφυγή των περιοίκων, η τωρινή απόφαση με αριθμό 166/2019 ουσιαστικά τορπιλίζει τη δικαίωση του αιτήματος αυτού, αφού η ύπαρξη του γκαράζ κάτω από την πλατεία ήταν και είναι το βασικό επιχείρημα για την αναίρεση της υποχρέωσης καταβολής βάσει του Νόμου του ποσοστού της απαλλοτρίωσης από τους περιοίκους.

Αλλά κυρίως η απόφαση αυτή «πλατεία χωρίς γκαράζ» ουσιαστικά τορπιλίζει τη βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης μας και ακυρώνει μια σοβαρή προσπάθεια που έγινε στην κατεύθυνση αυτή τα προηγούμενα χρόνια από τις προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου.

Για την ιστορία, αλλά και για την ενημέρωση των νέων δημοτικών συμβούλων, ως και των κατοίκων της πόλης μας, αναφέρουμε το ιστορικό του μεγάλου έργου.

Α. Η αναγκαιότητα δημιουργίας της κεντρικής πλατείας του Δήμου είχε εκφραστεί διαχρονικά με παλαιότερες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου (1990 και 1994), χωρίς όμως περαιτέρω ενέργειες.

Η ουσιαστική και μεθοδική απόκτηση του οικοπέδου (ΟΤ 25Α) ως κεντρική πλατεία του Δήμου επί των οδών Κουντουριώτου και Δαγκλή δρομολογήθηκε από τη διοίκηση Καμάρα από το 1995 και ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2006, με την εγγραφή στο Υποθηκοφυλάκειο Αμαρουσίου.

Συγκεκριμένα:

Β. 1. Με την με αριθμό 129/1995 απόφασή του το Δ.Σ. ενέκρινε την τροποποίηση του εγκεκριμένου Ρυμοτομικού Σχεδίου της Πόλης στο ΟΤ 25Α με τη μετατροπή τμήματος αυτού σε χώρο πλατείας – πρασίνου.

2. Με το από 29/1/1997 Π.Δ. (ΦΕΚ 45τ.Δ’) εγκρίθηκε η απόφαση του Δ.Σ. και χαρακτηρίστηκε το ΟΤ 25Α ως χώρος πλατείας – πρασίνου.

3. Ο Δήμος προχώρησε σε αναγκαστική απαλλοτρίωση του ακινήτου, παρά τη σφοδρή αντίθεση των ιδιοκτητών και με την με αριθμό 15/1999 πράξη προσκύρωσης και αναλογισμού αποζημίωσης λόγω ρυμοτομίας από τη Δ/νση Πολεοδομίας της Νομαρχίας Αθηνών, η οποία κυρώθηκε με την με αριθμό 2266/85/03 απόφαση Νομάρχη Αθηνών, καθορίστηκαν οι υποχρεώσεις του Δήμου και παρόδιων ιδιοκτητών.

4. Με την με αριθμό 93/2006 απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών καθορίστηκε η τιμή απαλλοτρίωσης των 600 ευρώ/τ.μ., τιμή πρωτοφανής για την «αγορά» της εποχής εκείνης, αν αναλογιστεί κανείς ότι επρόκειτο για το οικόπεδο «φιλέτο» της πόλης.

5. Με την παρακατάθεση του ποσού 2.144.658 (ΦΕΚ 698/23-8-2016) ολοκληρώθηκε η καταβολή στους δικαιούχους του συνολικού ποσού από τον Δήμο (και για λογαριασμό του ποσοστού των περιοίκων).

6. Τον Αύγουστο του 2016 εγγράφηκε στο Υποθηκοφυλάκειο του Αμαρουσίου η κυριότητα του Δήμου επί του ακινήτου.

7. Το 2004 και ενώ ήταν σε εξέλιξη η γραφειοκρατική διαδικασία της απόκτησης του οικοπέδου, η δημοτική Αρχή Καμάρα, διαβλέποντας τις μελλοντικές ανάγκες της πόλης, αποφάσισε να προχωρήσει στις διαδικασίες δημιουργίας υπογείου γκαράζ κάτω από την πλατεία. Οι ανάγκες αυτές προέκυπταν τόσο από τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα επέφερε η παραπομπή στις καλένδες του μεγάλου έργου της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης (που ήταν ενταγμένο στα Ολυμπιακά Έργα) ως και οι πληροφορίες για μελλοντική επέκταση του Μετρό στην πόλη (Γραμμή 4). Προς τούτο συντάχθηκαν (2004 – 2006) αρχιτεκτονική προμελέτη του υπόγειου γκαράζ, κυκλοφοριακή προμελέτη κ.λπ., ώστε μετά την οριστική απόκτηση του οικοπέδου να γίνει η χωροθέτηση του υπόγειου γκαράζ στον ιδιόκτητο πλέον κοινόχρηστο χώρο.

Παράλληλα, διασφαλίστηκε ποσό 50.000 ευρώ για την τεχνική υποστήριξη ωρίμανσης του έργου του υπόγειου γκαράζ, το οποίο διαχειρίστηκε η επόμενη δημοτική Αρχή.

Γ. Έκτοτε μεσολάβησε μία τετραετία πλήρους απραξίας από τη διοίκηση Θεοδωρακόπουλου (2007-2010), όπως σε όλα τα μεγάλα έργα του Δήμου, αφού ουδεμία ουσιαστική ενέργεια έγινε για την προώθηση του μεγάλου έργου.

Αντιθέτως, «επιτεύχθηκε», γιατί περί αρνητικού επιτεύγματος πρόκειται, η αύξηση της τιμής μονάδος της απαλλοτρίωσης από τα 600 ευρώ/τ.μ. του Πρωτοδικείου σε 850 ευρώ/τ.μ.(!) στο Εφετείο, σε προσφυγή των ιδιοκτητών, με χαλαρή ως συνήθως υπεράσπιση των συμφερόντων του Δήμου από την τότε διοίκηση του Θεοδωρακόπουλου. Γεγονός που επέβαλε πρόσθετη υποχρέωση του Δήμου και των περιοίκων για καταβολή ακόμα 894.653 ευρώ που καλύφθηκαν από νέο δάνειο.

Επίσης, μια απαράδεκτη προσπάθεια της τότε διοίκησης του Δήμου να ακυρώσει στην ουσία το μεγάλο προγραμματιζόμενο έργο, με τη δημιουργία πρόσκαιρα μόνο ανάπλασης του οικοπέδου, ανακόπηκε από τη σθεναρή αντίσταση των κατοίκων που με χίλιες (1.000) και πλέον, υπογραφές διατράνωσαν τη θέλησή τους να γίνει η πλατεία παράλληλα με το υπόγειο γκαράζ. Γεγονός που οδήγησε στον ανενημέρωτο τότε νομάρχη Γ. Σγουρό να αναθεωρήσει ενδεχόμενη χρηματοδότηση της ανάπλασης.

Και βέβαια υπήρξε η καραμπινάτη παράβαση καθήκοντος του κ. Θεοδωρακόπουλου να μην προχωρήσει επί τέσσερα (4) χρόνια στην έκδοση του βεβαιωτικού καταλόγου για τους περιοίκους, όπως επέβαλε ο Νόμος, (με διάφορα προσχήματα), μεταθέτοντας το μπαλάκι στην επόμενη διοίκηση Φωκιανού.

Δ. Από το 2011 και μετέπειτα, επί θητείας Φωκιανού, έγινε σοβαρή προσπάθεια για ωρίμανση και ολοκλήρωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών υλοποίησης του μεγάλου έργου (πλατεία – γκαράζ). Συγκεκριμένα :

 1. Με την με αριθμό 200/2012 απόφασή του το Δ.Σ. Λυκόβρυσης – Πεύκης ενέκρινε την τροποποίηση του εγκεκριμένου ΡΣΠ στο ΟΤ 25Α με τον χαρακτηρισμό του τμήματος αυτού σε χώρο πλατείας με υπόγειο χώρο στάθμευσης.

2. Στο επιχειρησιακό σχέδιο 2012-2014 προβλέφθηκαν η εκπόνηση μελετών για την ωρίμανση του έργου.

3. Εκπονήθηκε εδαφοτεχνική μελέτη με την υπ’αριθμ. 6743/18-7-2011 σύμβαση.

4. Εξασφαλίστηκε τεχνική υποστήριξη προϋπολογισμού 50.000 ευρώ για τη μελέτη για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στο ΟΤ 25Α στο πλαίσιο της εγκεκριμένης πράξης «τεχνική βοήθεια του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης».

5. Ολοκληρώθηκε η τεχνική προμελέτη του έργου (Αρχιτεκτονική, Στατική και Ηλεκτρομηχανολογική Μελέτη).

6. Με τον αριθμό πρωτ. 1850/18-2-2014 ζήτησε από τον ΟΡΣΑ την έγκριση χωροθέτησης υπόγειου χώρου στάθμευσης οχημάτων στην κεντρική πλατεία της Πεύκης, η οποία εγκρίθηκε με το με αριθμό πρωτ. 733/12-6-2014 έγγραφο του ΟΡΣΑ.

7. Με τον με αριθμό πρωτ. 9627/7-8-2014 έγγραφο προς Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΚΑ ζητήθηκε άδεια ίδρυσης και λειτουργίας του προαναφερθέντος υπόγειου χώρου στάθμευσης.

8. Με το με αριθμό πρωτ. 2274/27-2-2015 έγγραφο προς τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος ζητήθηκε η επίσπευση των διαδικασιών για την άδεια.

9. Εν τω μεταξύ ο Δήμος στις 18-12-2013 βεβαίωσε τους με αριθμό 13/15-10-2013 χρηματικό κατάλογο απαλλοτρίωσης και 14/15-10-2013 χρηματικό κατάλογο εξόδων προσκύρωσης και τα απέστειλε στους 122 περιοίκους του οικοπέδου ΩΣ ΝΟΜΙΜΑ ΕΙΧΕ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ.

Ε. Την επόμενη περίοδο, σύμφωνα με την ενημέρωσή μας, η δημοτική Αρχή αναζήτησε κάθε δυνατή πηγή χρηματοδότησης του έργου, χωρίς ως τώρα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Σήμερα η αναγκαιότητα της υλοποίησης του μεγάλου έργου (ΠΛΑΤΕΙΑ-ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ-ΥΠΟΓΕΙΟ ΓΚΑΡΑΖ) στο ΟΤ 25Α είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Η ανάπτυξη του εμπορικού άξονα της Λεωφόρου Ειρήνης, η αύξηση του αριθμού των Ι.Χ. αυτοκινήτων, η υστέρηση σε χώρους στάθμευσης των κατοικιών του κέντρου της πόλης, αλλά κυρίως οι μελλοντικές εξελίξεις και ανάγκες της πόλης (όπως π.χ. η επέκταση του Μετρό) επιβάλλουν την άμεση προώθηση του συνόλου του έργου.

Καλούμε τους δημοτικούς συμβούλους και τη δημοτική Αρχή να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Με σύμπνοια και ομοθυμία να δουλέψουν για το μεγάλο έργο (πλατεία – κοινόχρηστο πράσινο  – υπόγειο γκαράζ), χωρίς να ενδίδουν σε φωνές παρωχημένες, λαϊκισμού, που ανήκουν ανεπιστρεπτί στο παρελθόν.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet