Ανοιχτή συζήτηση για τη δημιουργία Ελεύθερου Πανεπιστημίου στο Χαλάνδρι
Κοινωνία

Ανοιχτή συζήτηση για τη δημιουργία Ελεύθερου Πανεπιστημίου στο Χαλάνδρι

Ανοιχτή συζήτηση σχετικά με την προοπτική δημιουργίας ελεύθερου δημοτικού πανεπιστημίου στο Χαλάνδρι πραγματοποιήθηκε χθες, Πέμπτη 2 Μαρτίου 2017, στο Κέντρο Νεότητας του Δήμου Χαλανδρίου με τη συμμετοχή δεκάδων πολιτών.

Τη συζήτηση «άνοιξε» ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Σέργιος Γκάκας, ο οποίος ανέπτυξε το σκεπτικό στη βάση του οποίου προτείνεται η δημιουργία του πανεπιστημίου. Όπως είπε, η επιδίωξη του Δήμου είναι το πανεπιστήμιο αυτό να αποτελέσει ταυτόχρονα βήμα διαλόγου, αλλά και μορφωτικό ίδρυμα, το οποίο θα προσφέρει στους πολίτες ευκαιρίες αυτοβελτίωσης μέσα από την παροχή γνώσεων σε καθιερωμένα επιστημονικά πεδία, αλλά και την ενημέρωση σε τομείς επαγγελματικού ή ευρύτερου κοινωνικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος. «Θέλουμε το πανεπιστήμιο αυτό να είναι μια ανοιχτή δομή, να συνδεθεί με τη ζωή της πόλης, να φέρει τους ανθρώπους κοντά, να συναντηθούν και να συζητήσουν, να κάνει ακόμη πιο ζωντανή την πόλη μας», τόνισε ο κ. Γκάκας.

Οι πολίτες συζήτησαν σχετικά με τη φυσιογνωμία, την προοπτική, τη δομή και τις δυνατότητες ενός τέτοιου εγχειρήματος. Εκφράστηκαν πολλές και διαφορετικές απόψεις, όλοι οι ομιλητές ωστόσο παραδέχτηκαν, σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου, ότι κοινός τόπος τους είναι η πεποίθηση ότι ένα λαϊκό πανεπιστήμιο, ανεξάρτητα από τον τρόπο που αυτό τελικά θα διαμορφωθεί, μόνο οφέλη θα μπορούσε να έχει για την πόλη και τους πολίτες. Εξάλλου, όπως τόνισε ο δήμαρχος, Σίμος Ρούσσος, κατά το κλείσιμο της συζήτησης, τρία ήταν τα χαρακτηριστικά της πρώτης αυτής συνάντησης: «η θετική διάθεση, η γενική αναγνώριση της ανάγκης για τη δημιουργία ενός τέτοιου φορέα, ο πλουραλισμός των απόψεων».

Σύμφωνα με τον δήμαρχο, το Χαλάνδρι διαθέτει εκείνα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που φαίνεται ότι προσφέρουν αυξημένες πιθανότητες επιτυχίας σε ένα τέτοιο εγχείρημα: «Περισσότερο από το 40% του πληθυσμού της πόλης είναι απόφοιτοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, ενώ περισσότερο από το 60% έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στη μέση εκπαίδευση», σημείωσε ο κ. Ρούσσος, ενώ τόνισε ότι η δημιουργία ενός ελεύθερου πανεπιστημίου δεν θα είχε νόημα αν αυτό δεν είχε έρεισμα στην κοινωνία.

Ανάμεσα σε άλλα θέματα που έθιξαν οι ομιλητές, εκείνα που φαίνεται να απασχόλησαν περισσότερο τη συζήτηση ήταν αν η ονομασία «πανεπιστήμιο» είναι κατάλληλη ή όχι για έναν τέτοιο φορέα, αν αυτός θα προσφέρει πιστοποιητικά σπουδών, ποια θα είναι η διοικητική του δομή, αν θα διδάσκουν σε αυτόν αποκλειστικά πανεπιστημιακοί και αν η λειτουργία του θα στηριχθεί αποκλειστικά σε εθελοντική βάση.

Στη συζήτηση συμμετείχαν πολλοί πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, οι οποίοι κατέθεσαν την εμπειρία τους από τη λειτουργία των ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης, διατύπωσαν τις σκέψεις τους και τις προτάσεις τους σχετικά με το πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα λαϊκό πανεπιστήμιο στην πόλη και δήλωσαν, όπως ενημερώνει ο Δήμος, την επιθυμία τους να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους προς αυτή την κατεύθυνση. Διαθέσιμοι να συμβάλλουν στην οργάνωση και τη λειτουργία του σχεδιαζόμενου οργανισμού προσφέροντας είτε διδακτικό, είτε διοικητικό έργο, ανάλογα με τα ακαδημαϊκά τους προσόντα, αλλά και τις ανάγκες που θα προκύψουν, δήλωσαν και πολλοί ακόμη πολίτες.

Στη συνάντηση παρευρέθηκαν, εκτός από τα μέλη της διοίκησης του Δήμου, και ο τέως δήμαρχος και σημερινός επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Γιώργος Κουράσης, ο οποίος δήλωσε την επιθυμία της δημοτικής του παράταξης να στηρίξει το εγχείρημα. Από τη μειοψηφία ήταν, επίσης, παρών ο δημοτικός σύμβουλος Νίκος Πράσσος, ενώ παρόντες ήταν και αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι από τη διοικούσα παράταξη.

Οι πολίτες που δεν είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν στην πρώτη αυτή συζήτηση για να καταθέσουν τις απόψεις τους ή που επιθυμούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στην οργάνωση και λειτουργία του πανεπιστημίου μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά στον αριθμό τηλεφώνου 210 6820464 και ηλεκτρονικά στa e-mail: [email protected] και [email protected].

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet