Λίγες μέρες μόλις μετά από το άνοιγμα των σχολείων και ένα μεγάλο θέμα αρχίζει να απασχολεί τόσο την εκπαιδευτική κοινότητα όσο και τους γονείς των μαθητών μας. Το θέμα έχει να κάνει με τις περικοπές των παράλληλων στηρίξεων στα σχολεία. Παρατηρείται παντού το φαινόμενο να εισηγούνται διευθυντές εκπαίδευσης να υπάρχουν εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, που θα υποστηρίζουν περισσότερο από δύο με τρία παιδιά σε κάθε τάξη.
Γράφει ο Αθανάσιος Γρίβας*
Αν και αυτό δεν περιλαμβάνεται σε αυτό που θεωρούμε παράλληλη στήριξη, απλώς δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία μιας τάξης, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι για το ίδιο ακριβώς θέμα είχα γράψει ένα κείμενο το οποίο θα αναδημοσιεύσω, γιατί διαπιστώνουμε ότι χρόνο με τον χρόνο τα ίδια προβλήματα όχι μόνο παραμένουν, αλλά διευρύνονται και δυστυχώς δεν υπάρχουν κάποιες έτοιμες λύσεις, παρά μόνο περικοπές από αυτούς που είναι υπεύθυνοι για να τις παρέχουν.
Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί μαθητές που δεν έχουν, αν και δικαιούνται, στο πλαίσιο της ισότητας στην εκπαίδευση, τις ώρες της παράλληλης στήριξης που η διεπιστημονική επιτροπή είχε εισηγηθεί. Κάνοντας μια ανασκόπηση των τελευταίων χρόνων, ας δούμε τον τρόπο που αντιμετωπίστηκε η ανάγκη κάποιων μαθητών μας με μαθησιακές δυσκολίες να έχουν την βοήθεια της λεγόμενης παράλληλης στήριξης, που δικαιούνταν βάσει των γνωματεύσεων που είχαν προτείνει οι διεπιστημονικές ομάδες, οι μόνες αρμόδιες από το νόμο, που βρίσκονται στα ΚΕΔΑΣΥ.
Επειδή ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης** είναι πάντα αρκετά μικρότερος από τις ανάγκες που υπάρχουν, όλοι οι διευθυντές προσπαθούσαν να καλύψουν τις ανάγκες αυτές διαθέτοντας ώρες εκπαιδευτικών που μπορεί να περίσσευαν σαν ενισχυτική διδασκαλία για τα παιδιά αυτά. Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης είναι εξειδικευμένοι ΠΕ 70, σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 70 που καλούνται να προσφέρουν ενισχυτική διδασκαλία. Γνωρίζοντας καλύτερα ότι η ενισχυτική διδασκαλία μαζί με την παράλληλη στήριξη είναι οι δυο σημαντικοί πυλώνες της αντισταθμιστικής αγωγής, σας ενημερώνω ότι η ενισχυτική διδασκαλία καθιερώθηκε µε το Π.Δ, 462/91 (Φ.Ε.Κ. 171 τ. Α΄) άρθρο 5 και αφορά μαθητές που:
α) Χρειάζονται «επιπλέον διδακτική βοήθεια».
β) Είναι «κατά προτεραιότητα μαθητές των τάξεων Α’ και Β’».
γ) Είναι μαθητές όλων των τάξεων οι οποίοι «δεν κατέκτησαν τους βασικούς μηχανισμούς ανάγνωσης, γραφής και αριθμητικού υπολογισμού».
Στη συνέχεια, µε ερμηνευτική Εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ (1995), η Ε.Δ. αναφέρεται σε μαθητές που έχουν:
α) Μαθησιακές δυσκολίες.
β) Ανάγκη εξατομικευμένης ενισχυτικής διδασκαλίας.
γ) Ιδιαίτερες γνωστικές ανάγκες.
δ) Προοπτική να ενταχθούν και πάλι στην τάξη.
Ακόμη, σύμφωνα με την Αρ. Πρωτ.: Φ.7/142557/Δ1 εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ, αν και μετά από την συμπλήρωση του προγράμματος εξακολουθούν να πλεονάζουν διδακτικές ώρες, αυτές, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, διατίθενται για ενισχυτική διδασκαλία.
Όλοι γνωρίζουμε ότι η ενισχυτική διδασκαλία είναι μια γέφυρα βοήθειας για τα παιδιά, αφού η διαδικασία παραπομπής για αξιολόγηση μαθητών μας στα ΚΕΔΑΣΥ, πρώην ΚΕΣΥ, πρώην ΚΕΔΥ, είναι χρονοβόρα άνω των 2ετών στην καλύτερη περίπτωση, και η όσο το δυνατόν πρώιμη παρέμβαση σε αυτά μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα. Γνωρίζουμε ακόμα ότι η Ε.Δ. προσφέρεται και ως αντισταθμιστική αγωγή σε παιδιά τα οποία θα μπορούσαν να φοιτήσουν, αν δεν υπήρχε υποχρεωτικός περιορισμός αριθμού μαθητών ως προς τη σύσταση και λειτουργία σε Τ.Υ. ή σε ΖΕΠ ή δεν έχουν ακόμα παράλληλη στήριξη.
Θέλω να πιστεύω ότι όλοι κατανοούμε πως στις παρούσες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που ζούμε η παροχή πλήρους παράλληλης στήριξης στους μαθητές που την δικαιούνται είναι το λιγότερο που μπορούμε να τους προσφέρουμε. Η σημαντικότητα για τους αδύναμους μας μαθητές της Παράλληλης Στήριξης είναι γνωστή, για την απάλειψη των αδυναμιών των μαθητών, τόσο σε όλους τους εκπαιδευτικούς, όσο και στους γονείς των μαθητών.
** Ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλοί μαθητές που δεν έχουν, αν και δικαιούνται, στο πλαίσιο της ισότητας στην εκπαίδευση, τις ώρες της παράλληλης στήριξης που η διεπιστημονική επιτροπή είχε εισηγηθεί. Όταν λέμε πλήρη παράλληλη στήριξη εννοούμε 24 ώρες το λιγότερο (αφού οι διδακτικές ώρες είναι 30) και όχι 8ώρες, αφού υπήρχε και προφορική οδηγία περί αυθαίρετου διαχωρισμού των ωρών της παράλληλης στήριξης σε δύο, ή ακόμα το χειρότερο σε τρεις, μαθητές. Ένας από τους δείκτες δημοκρατίας μιας χώρας είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζει, τις μειονότητες των πολιτών της και την κοινωνική πρόνοια που παρέχει.
* Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου Αμαρουσίου
Σχετικά άρθρα
Δεύτερη ευκαιρία για τα αδέσποτα – Ημέρα υιοθεσίας στο Άλσος Κηφισιάς
Την Κυριακή 3 Νοεμβρίου το πρωί η Libeto.gr και η αντιδημαρχία Φιλοζωίας του Δήμου Κηφισιάς, σε συνεργασία με τη Zenich,…
Καμπάνια «Υιοθετώ» στα σχολεία από τον Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού
Εκστρατεία ευαισθητοποίησης για την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, που απευθύνεται στους αυριανούς ενεργούς πολίτες, τα παιδιά, ξεκίνησε ο Δήμος Φιλοθέης –…
Μεταδημότευση… αλεπούς στη Νέα Ιωνία
Μια… αλεπού εντοπίστηκε να κυκλοφορεί τις προηγούμενες ημέρες στη Νέα Ιωνία και το Τμήμα Φιλοζωικής Πολιτικής του Δήμου επικοινώνησε με…
Ταΐστρες για αδέσποτες γάτες στη Νέα Ιωνία
Στην τοποθέτηση σπιτιού και ταϊστρών για τις αδέσποτες γάτες, στην πλατεία Αναπήρων προχώρησε ο Δήμος Νέας Ιωνίας, με αφορμή την…
Πιο… «cat friendly» ο Δήμος Φιλοθέης – Ψυχικού
Με την υλοποίηση ενός πολύ σημαντικού προγράμματος για τις αδέσποτες γάτες της περιοχής, τίμησε την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων ο Δήμος…
Ανοιχτές εκδηλώσεις με τον Δ. Καιρίδη στις 6 Οκτωβρίου
Πρόσκληση για δύο ανοιχτές εκδηλώσεις απευθύνει σε κάθε πολίτη ο Δημήτρης Καιρίδης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων & Εξωτερικής Πολιτικής και βουλευτής…
Δύο επερωτήσεις από τη Μιλένα Αποστολάκη για την καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου στην Αττική
Η καταστροφική πυρκαγιά του Αυγούστου, η οποία έπληξε μεγάλο της Βορειοανατολικής Αττικής, και ιδιαίτερα το Πεντελικό όρος, αποτέλεσε αντικείμενο δύο…
Νέα Αριστερά: Ερώτηση στη Βουλή για τις τιμές ζώνης στην περιοχή Εργατικών Πολυκατοικιών στο Μαρούσι
Ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσε η Νέα Αριστερά, με θέμα «Αναγκαία η μείωση των…
Στα Μελίσσια στις 5/6 ο Δ. Καιρίδης
Στα Μελίσσια θα περιοδεύσει την Τετάρτη 5 Ιουνίου 2023 ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης, για να συνομιλήσει με…
Περιοδεία του Δ. Καιρίδη σε Φιλοθέη – Ψυχικό και Βριλήσσια
Σε Φιλοθέη – Ψυχικό και Βριλήσσια θα βρεθεί την Παρασκευή 31/5 και το Σάββατο 1/6 αντίστοιχα ο Δημήτρης Καιρίδης. Ο…
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ
Νέο ΟΧΙ, παραμονή της 28ης Οκτωβρίου, από τα Μελίσσια στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας – Βίντεο
Για δεύτερη φορά συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι της δημοτικής αρχής, επικεφαλής δημοτικών παρατάξεων, επαγγελματικοί και κοινωνικοί φορείς και πολίτες έξω από το…
Κοινωνικό ανάχωμα στο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια – Βίντεο
Την καταγορηματική αντίθεσή τους στο επικείμενο κλείσιμο του υποκαταστήματος της Εθνικής Τράπεζας στα Μελίσσια εξέφρασαν η δημοτική αρχή του Δήμου…
Δεν κατεβαίνει για δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης στις εκλογές του 2023 ο Τάσος Μαυρίδης – Αποχαιρετισμός με συγκίνηση, αλλά και «καρφιά»
Την απόφασή του να μην συμμετάσχει στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2023 ανακοίνωσε ο δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Τάσος…
Η προσαγωγή, η σύλληψη, τα πολιτικά μηνύματα και η επόμενη μέρα – Συνέντευξη Τύπου Σωτήρη Λαπιέρη
Την περασμένη Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022 ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Χαλάνδρι Ενάντια, δημοτικός σύμβουλος Σωτήρης Λαπιέρης δέχθηκε απρόκλητη, όπως…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος COVID-19
Προβλήματα και στην ακοή προκαλεί η νόσος του COVID-19, σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που παρουσιάστηκαν στο 16th European Federation Audiology…
Διατροφή στις πανελλαδικές – Οδηγός για τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα
Η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη συγκέντρωση, απόδοση και ενέργεια, πόσο μάλλον την περίοδο των πανελλαδικών εξετάσεων. Μπορεί να…
Ένα νοσοκομείο… ταξιδεύει την ελληνική ιατρική κουλτούρα στον κόσμο
Την ώρα που πληθαίνουν οι δυσάρεστες ειδήσεις γύρω μας, με τα νέα από το ουκρανικό μέτωπο να δημιουργούν ισχυρούς κλυδωνισμούς…
Δημήτρης Κούβελας: Αντιμετώπιση ήπιων ανεπιθύμητων ενεργειών του εμβολίου κατά της COVID-19
Πολλοί άνθρωποι είναι ενθουσιασμένοι που δημιουργήθηκαν εμβόλια ως το πρώτο βήμα για τη διαχείριση της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Δυστυχώς, υπήρξε και…
Μ. Αρτόπουλος: Μεγάλη μείωση περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό από τα προληπτικά μέτρα κατά της πανδημίας!
Μεγάλη μείωση των περιστατικών μέσης ωτίτιδας στον γενικό πληθυσμό (παιδιά και ενήλικες) έφεραν τα προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση του…
Εγγραφείτε στο Newsletter
* Θα λαμβάνετε τα σημαντικότερα νέα της τελευταίας εβδομάδας.
ΑΚΟΥΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA