Περιγραφική βαθμολόγηση, λιγότερες ώρες, μείωση ύλης στο Γυμνάσιο
Κοινωνία

Περιγραφική βαθμολόγηση, λιγότερες ώρες, μείωση ύλης στο Γυμνάσιο

Με τον διαχωρισμό των μαθημάτων σε «πρωτεύοντα» και «δευτερεύοντα» και την περιγραφική αξιολόγηση στα σχολεία αντί των βαθμών ξεκινά ταχύτατα το υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή των πορισμάτων της επιτροπής υπό τον καθηγητή Αντώνη Λιάκο.

Μεγάλες αλλαγές θα γίνουν έτσι στο τοπίο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα αφού ήδη έχει ανατραπεί με νόμους που ψηφίστηκαν πρόσφατα η ζωή των οικογενειών με παιδιά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στα ολοήμερα σχολεία.

Μεταξύ των αλλαγών που ανακοινώθηκαν, προβληματισμό προκαλεί η περικοπή κατά μία ώρα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο.

Από το 20 στο άριστα

Κατά τα άλλα, και όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας στους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ που τον επισκέφθηκαν στο γραφείο του, από την ερχόμενη χρονιά μειώνεται η ύλη στα σχολεία και καταργείται πιλοτικά σε συγκεκριμένα γυμνάσια της χώρας, η βαθμολογία όπως την ξέρουμε σήμερα (0-20). Έτσι αντί των βαθμών που είχαν συνηθίσει οι μαθητές των γυμνασίων θα χαρακτηρίζονται πλέον ως «σχεδόν καλός», «καλός», «πολύ καλός» ή «άριστος».

Παράλληλα και όπως ήδη επισημάνθηκε, «κόβεται» μία ώρα από τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών κάθε εβδομάδα. Με τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας οι ώρες διδασκαλίας στα Γυμνάσια γίνονται 32 από 35 την εβδομάδα, τα μαθήματα από την επόμενη σχολική χρονιά χωρίζονται σε «πρωτεύοντα» και «δευτερεύοντα».

Ακόμη θα περικοπεί μεγάλο μέρος της διδακτέας και εξεταστέας ύλης στα σχολεία της χώρας.

Η πρόταση για τετραετές γυμνάσιο και διετές λύκειο θα εφαρμοσθεί ύστερα από δύο έτη και σίγουρα όχι από την επόμενη σχολική χρονιά. Από τη νέα χρονιά θα μπορούν περισσότεροι καθηγητές άλλων ειδικοτήτων να διδάσκουν και άλλα «παρεμφερή» μαθήματα.

Σχετικά με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, στις 25 Ιουνίου θα γίνουν οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών, στο τέλος Ιουλίου οι αποσπάσεις και οι υποψήφιοι για αναπληρωτές εκπαιδευτικοί θα κάνουν τις αιτήσεις τους εντός του Ιουνίου ηλεκτρονικά. Εφέτος το ΑΣΕΠ θα εξετάσει με τον μηχανισμό του μόνο τις ενστάσεις επί του πίνακα αναπληρωτών, αλλά την επόμενη χρονιά (2017) θα αναλάβει το σύνολο της διαδικασίας: προκήρυξη, σύνταξη πίνακα αναπληρωτών και ενστάσεις εκπαιδευτικών.

Για τα παραπάνω οι εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ θα καταθέσουν σύντομα τις προτάσεις τους στο υπουργείο Παιδείας.

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας εκδόθηκε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται:

«Παρουσιάστηκαν οι γενικές κατευθύνσεις των αλλαγών που σχεδιάζονται για την επόμενη σχολική χρονιά στο γυμνάσιο:

α) Χωρισμός του σχολικού έτους σε δύο τετράμηνα, αντί τρία τρίμηνα, με στόχο την αποτελεσματικότερη διαχείριση του διδακτικού χρόνου

β) Αύξηση του χρόνου που θα διατίθεται για τη διδασκαλία (λήξη των μαθημάτων στο τέλος Μαΐου)

γ) Περιορισμός των μαθημάτων τα οποία θα εξετάζονται γραπτώς στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Ιουνίου

δ) Παιδαγωγικά ενδεδειγμένη και συμβατή με τις φυσικές αντοχές των μαθητών/τριών αυτής της ηλικίας ελάφρυνση του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος κατά τρεις ώρες

ε) Πιλοτική εφαρμογή (σε συγκεκριμένο αριθμό γυμνασίων) της περιγραφικής αξιολόγησης, η οποία θα συνοδεύει την αριθμητική

στ) Εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης

ζ) Λελογισμένη διεύρυνση των δεύτερων αναθέσεων ορισμένων κλάδων».

Πηγή: in.gr/ Μάρνυ Παπαματθαίου/ Newsroom ΔΟΛ

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet