Αναβολή για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Ποιότητα Ζωής

Αναβολή για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

Σε ολιγοήμερη αναβολή της απόφασης για λήψη απόφασης επί της υπ’ αριθμ. 102/2013 εισήγησης της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής για την έγκριση μελέτης με τίτλο: «Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων στην περιοχή του Δήμου Κηφισιάς, πέριξ των οδών Ελ. Βενιζέλου – Χ. Τρικούπη – Κοκκιναρά – Ηροδότου – Πόντου – Παπαφλέσσα» – Αξιολόγηση εφαρμογής Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων/Τελική πρόταση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων κατόπιν δημόσιας διαβούλευσης» οδηγήθηκε την Πέμπτη 6 Μαρτίου 2014 το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης. Ο λόγος της αναβολής, την οποία πρότεινε ο δημοτικός σύμβουλος Αντώνης Βάρδας,  ήταν η ύπαρξη Τεχνικής Έκθεσης από την πλευρά της Περιφέρειας, για την οποία δεν είχε λάβει γνώση ο μελετητής του Δήμου.

Θα χρειαστούν ακόμη λίγες ημέρες για να πληροφορηθούν οι πολίτες πώς ακριβώς θα μετακινούνται 
σε μία εξαιρετικά προβληματική από κυκλοφοριακής άποψης περιοχή του Δήμου Κηφισιάς.

Της αναβολής είχε προηγηθεί αρκετή συζήτηση στη διάρκεια της οποίας ο μελετητής του Δήμου Θ. Μαυρογεώργης ανέλυσε τις κυκλοφοριακές αλλαγές που προβλέπονται στην προαναφερόμενη περιοχή, μέσω τριών εναλλακτικών σεναρίων, απαντώντας στη συνέχεια σε ερωτήσεις τόσο δημοτικών συμβούλων, όσο και κατοίκων των παραπάνω περιοχών που παρίσταντο στη συνεδρίαση του Σώματος. Τα περισσότερα ερωτήματα και σχόλια εστιάστηκαν στο κυκλοφοριακό μέλλον της οδό Πόντου κι αν αυτή θα λειτουργήσει ως δρόμος διπλής κυκλοφορίας, με απαγόρευση στάθμευσης ή ως δρόμος μονής κυκλοφορίας με παρόδια στάθμευση στη μία πλευρά του.

Πάντως, παρά το γεγονός ότι είχαν προηγηθεί μήνες διαβουλεύσεων με τους κατοίκους και τους συλλόγους της περιοχής, όπως γίνεται συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εξακολουθούν να δημιουργούν εντάσεις ακόμη και μεταξύ των κατοίκων της περιοχής, όπως φάνηκε και από τη χθεσινή συνεδρίαση. Έτσι, ακούστηκαν σχόλια περί μετατόπισης του προβλήματος σε άλλες περιοχές, για αποσπασματική μελέτη που σε λίγο καιρό θα χρειαστεί νέα αναθεώρηση, για επιβάρυνση του αστικού περιβάλλοντος προκειμένου να εξυπηρετηθούν μεγάλες επιχειρήσεις της περιοχής κ.λπ.

Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, ο δήμαρχος Νίκος Χιωτάκης, μπορεί μεν να δέχθηκε το αίτημα της προσωρινής αναβολής για τη λήψη απόφασης, ξεκαθάρισε όμως ότι η πόλη είναι μπροστά σε δύο επιλογές: Είτε θα συνεχίσει να υφίσταται τη σημερινή κυκλοφοριακή ταλαιπωρία, είτε θα αποφασίσει να εφαρμόσει τις νέες ρυθμίσεις που υπόσχονται να ελαφρύνουν κατά πολύ τον κυκλοφοριακό φόρτο στις περιοχές που θα εφαρμοστεί, μοιράζοντας την κίνηση μεταξύ των οδών Σαρανταπόρου και Πόντου. Επίσης, τόνισε ότι το θέμα των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αποτέλεσε αντικείμενο αναλυτικών διαβουλεύσεων, στη διάρκεια των οποίων καταγράφηκαν και ελήφθησαν υπόψη πολλές από τις παρατηρήσεις των κατοίκων των παραπάνω περιοχών.

Τέλος, αξίζει ν΄ αναφερθεί η επισήμανση του μελετητή, μετά από αλλεπάλληλες σχετικές ερωτήσεις που δέχθηκε, ότι κάθε μελέτη στηρίζεται σε μοντέλα προσομοίωσης, τα οποία ωστόσο έχουν πολύ δύσκολη αποστολή όταν εφαρμόζονται σε αστικό περιβάλλον. Όπως είπε χαρακτηριστικά, το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις πόλεις εξελίσσεται δυναμικά κι αλλάζει διαρκώς ακόμη και λόγω αστάθμητων παραγόντων (π.χ. οικονομική κρίση, οικοδόμηση μίας νέας περιοχής κ.λπ.), με αποτέλεσμα αρκετές φορές να χρειάζονται νέες παρεμβάσεις για να διευθετηθούν τα καινούργια δεδομένα που δημιουργούνται, μετά την εφαρμογή μίας κυκλοφοριακής μελέτης.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet