Διαφωνεί με την πρόσκληση Ζαπάντη η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Κηφισιάς
Κοινωνία

Διαφωνεί με την πρόσκληση Ζαπάντη η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Κηφισιάς

Δεν συμφωνεί με το περιεχόμενο της πρόσκλησης που απηύθυνε ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, Σταύρος Ζαπάντης, προκειμένου να συναντηθεί με εκπροσώπους Γυμνασίων και Λυκείων του Δήμου Κηφισιάς στις 21/2/2018, η Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων. Ο λόγος είναι, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση που υπογράφεται από τον πρόεδρο της Ένωσης, Βασίλη Αρβανιτίδη και τη γενική γραμματέα, Κατερίνα Παπαλυμπέρη, ότι στην ατζέντα της συνάντησης υπάρχει «πληθώρα πολύ διαφορετικών μεταξύ τους θεμάτων».

Ειδικότερα, ενώ η Ένωση αποδέχεται ότι ο διάλογος ανάμεσα σε φορείς της σχολικής κοινότητας είναι απαραίτητος και η πρωτοβουλία του προέδρου είναι σε θετική κατεύθυνση, ιδιαίτερα όσον αφορά στην πρόθεση ενίσχυσης της μαθητικής πολιτιστικής δημιουργίας, προσθέτει ότι «ο διάλογος για να είναι ουσιαστικός και όχι προσχηματικός, θα πρέπει
να τηρούνται κάποιες στοιχειώδεις προϋποθέσεις».

  • Οι επισημάνσεις που κάνουν οι γονείς σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη πρόσκληση είναι οι εξής:

    Η συνάντηση γίνεται εν ώρα σχολικής λειτουργίας (12.00 π.μ.). Κατά συνέπεια για να συμμετέχουν μαθητές πρέπει να χάσουν το μάθημά τους. Επιπλέον, η ώρα είναι απαγορευτική για μέλη των Δ.Σ. των συλλόγων γονέων που εργάζονται.

  • Στην ατζέντα περιλαμβάνονται παντελώς ανόμοια μεταξύ τους θέματα, τα οποία απαιτούν αντιμετώπιση μέσα από πολύ διαφορετικές διαδικασίες. Τα έργα στα σχολεία και οι τεχνικές εργασίες σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να συν-συζητιούνται μαζί με τα πολιτιστικά δρώμενα. Η τεχνική γνώση και εμπειρογνωμοσύνη είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την καταγραφή της κοινής γνώμης. Τα έργα που αφορούν σχολικές υποδομές δεν μπορούν να είναι αντικείμενο «braining storming» όσων μπόρεσαν να μαζευτούν ένα μεσημέρι, όπως π.χ. θα μπορούσε να είναι η συζήτηση για ένα μαθητικό φεστιβάλ. Τα αναγκαία έργα στις σχολικές υποδομές θα πρέπει να αποτυπώνονται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου, κατόπιν σοβαρής διάγνωσης, καταγραφής και τεχνικής αξιολόγησης, που θα έπρεπε να πραγματοποιείται από αρμόδιο τεχνικό κλιμάκιο του Δήμου, συνυπολογίζοντας φυσικά και τις επισημάνσεις των φορέων των σχολικών κοινοτήτων. Αντ’ αυτού, δυστυχώς, διαχρονικά τα τεχνικά έργα και εργασίες στις σχολικές υποδομές αντιμετωπίζονται με προχειρότητα, χωρίς κανένα προγραμματισμό, χωρίς κριτήρια ιεράρχησης, με συνέπεια την όξυνση σοβαρών προβλημάτων, την αναποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων, την άνιση αντιμετώπιση των σχολείων και τη σπατάλη δημόσιων πόρων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εγκατάλειψης των σχολικών υποδομών στη Β/βάθμια Εκπαίδευση είναι το Γυμνάσιο της Νέας Ερυθραίας, όπου η αίθουσα πολλαπλών χρήσεων είναι σε απαράδεκτη κατάσταση, οι τουαλέτες είναι τούρκικες εδώ και 10ετίες, το δάπεδο του γηπέδου φθαρμένο και επικίνδυνο, οι βοηθητικοί χώροι απολύτως ανεπαρκείς (δεν υπάρχει ούτε καν χωριστό γραφείο Διεύθυνσης), το δε σύστημα θέρμανσης, παρότι γίνονται εργασίες εκσυγχρονισμού του τα τελευταία δύο χρόνια, εξακολουθεί να έχει προβλήματα.

Πάντως, η Ένωση σημειώνει ότι επιθυμεί να συμβάλλει στη συζήτηση για δράσεις που θα εμπλουτίσουν τη σχολική ζωή, «χωρίς όμως αυτό να ανταλλάσσεται με την αποδοχή της υφιστάμενης κατάστασης πλημμελούς συντήρησης των σχολικών υποδομών και πολύ μεγάλης καθυστέρησης στην υλοποίηση των αναγκαίων έργων», όπως σημειώνει, για να προσθέσει: «H Ένωση Συλλόγων Γονέων έχει καταγράψει τις ανάγκες των σχολικών υποδομών και έχει επανειλημμένα ενημερώσει τους αρμόδιους του Δήμου».

Και η ανακοίνωση της Ένωσης καταλήγει προτείνοντας να γίνουν δύο διαφορετικές συναντήσεις, με τη μία να αφορά στις σχολικές υποδομές και να συμμετέχουν υπεύθυνοι της Τεχνικής Υπηρεσίας και η δεύτερη να αφορά στις πολιτιστικές δράσεις. Οι δε ώρες να είναι μετά τη λήξη του σχολικού ωραρίου για να διευκολυνθεί η συμμετοχή μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων. Τέλος, ζητεί οι διοργανωτές της συνάντησης να στείλουν περισσότερες πληροφορίες ώστε η συζήτηση να είναι παραγωγική.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet