Ερωτήματα για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο Μαρούσι θέτει η Μ. Διακολιού
Κοινωνία

Ερωτήματα για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο Μαρούσι θέτει η Μ. Διακολιού

Ερωτήματα για το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στο Μαρούσι θέτει η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Αμαρουσίου Μαίρη Διακολιού.

Καθώς το θέμα ήρθε προς συζήτηση στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου, η κ. Διακολιού επισημαίνει τα εξής:

Μαρούσι – ελεγχόμενη στάθμευση: 1,5 εκατομμύριο ευρώ μαρουσιώτικα λεφτά πήγαν «υπέρ πατρίδος»;

Στο τελευταίο Δημοτικό Συμβούλιο, στις 29-1-2019, η διοίκηση έφερε θέμα έγκρισης σκοπιμότητας για να εφαρμοστεί ξανά Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Μαρούσι.

Το σκεπτικό της εισαγωγής αυτού του θέματος ήταν ότι είναι αναγκαία αυτή η πρωτοβουλία για να ξαναγίνει το Μαρούσι προάστιο!

Μάλιστα, επειδή η έλλειψη Δημοτικής Αστυνομίας ήταν ο λόγος που ναυάγησε η προηγούμενη προσπάθεια εφαρμογής αυτού του μέτρου, η διοίκηση ανήγγειλε ότι στον νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου προβλέπονται θέσεις για Δημοτική Αστυνομία στη θέση εκείνης που καταργήθηκε το έτος  2013.

Οι παρατηρήσεις:

1. Η διοίκηση ζήτησε (για πολλοστή φορά) από το Δ.Σ. να εγκρίνει τη σκοπιμότητα ενός έργου χωρίς να δώσει κανένα απολύτως στοιχείο γι΄ αυτό, έστω και σε αδρές γραμμές.

Εν προκειμένω, δεν μας είπε ούτε ποιες περίπου υποχρεώσεις θα αναλάβουμε έναντι του αναδόχου, ούτε μας έκανε γνωστές τις μελέτες βάσει των οποίων θα εκτελεστεί το έργο αυτό, οι οποίες μας ανακοίνωσε ότι θα επικαιροποιηθούν, αλλά ακόμη δεν είναι έτοιμες.

Με λίγα λόγια, μας ζήτησε να αποφασίσουμε για τη σκοπιμότητα του έργου, εν λευκώ!

2. Το μόνο απτό στοιχείο που υπάρχει είναι η αποτυχία της προηγούμενης προσπάθειας για εφαρμογή Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Μαρούσι: Καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία και (επειδή η διοίκηση δεν είχε ρήτρα στη σύμβαση που να την καλύπτει για το ενδεχόμενο αδυναμίας της να εκπληρώσει τις συμβατικές της υποχρεώσεις από ανωτέρα βία) ο Δήμος το 2017 κατέβαλε το ποσό του 1,5 εκ. ευρώ στην ανάδοχο. Τότε, στο Δημοτικό Συμβούλιο, η διοίκηση υπερασπίστηκε την απόφασή της να καταβάλει το ποσό αυτό με το αιτιολογικό του ότι κρατάμε τον εξοπλισμό.

Α) Ερώτημα 1: Αφού ήταν δυνατή η εκ των ενόντων δημιουργία Δημοτικής Αστυνομίας, γιατί δεν αξιοποιήσαμε από το 2013 τη δυνατότητα αυτή ώστε να μη χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε τις δικαστικές επιδιώξεις του αναδόχου που οδήγησαν στον επώδυνο συμβιβασμό για τον Δήμο της καταβολής 1,5 εκατ. ευρώ μαρουσιώτικων χρημάτων; Και κυρίως ώστε να υλοποιηθεί το έργο αφού η διοίκηση το θεωρούσε απαραίτητο;

Β) Ερώτημα 2: Με δεδομένο ότι η διοίκηση θεωρεί τα μηχανήματα για την Ελεγχόμενη Στάθμευση παρωχημένα (αφού δεν δέχονται πληρωμή μέσω κάρτας και κινητού) και για τα οποία θα πρέπει να γίνουν αναβαθμίσεις βάσει μελετών, οι οποίες ασφαλώς δεν θα γίνουν δωρεάν, γιατί δέχτηκε να πληρωθεί 1,5 εκατ. ευρώ στον προηγούμενο ανάδοχο με το σκεπτικό ότι τα κρατάμε;

Το ερώτημα: Γιατί τώρα;

Είναι αλήθεια ότι χωρίς ελεγχόμενη στάθμευση, τελικά εξυπηρετούνται περισσότερο αυτοί που σταθμεύουν στο Μαρούσι για να μεταβούν αλλού διαμέσου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αφού παρκάρουν δωρεάν και απεριόριστα, παρά οι κάτοικοι και οι καταναλωτές. Έτσι, ζημιώνονται οι έμποροι, αφού χάνουν πελατεία λόγω έλλειψης πάρκινγκ.

Όμως, τόσα χρόνια (ήτοι από το 2013 που καταργήθηκε η Δημοτική Αστυνομία μέχρι το 2017 που πλήρωσε τον ανάδοχο) που μπορούσε ο Δήμος να συστήσει Δημοτική Αστυνομία, όπως κάνει τώρα, για να έχει το έργο, και μάλιστα ανέξοδα, δεν το έκανε.

Γιατί το κάνει τώρα;

Διότι, τώρα, πλέον, έχει τελειώσει το πάρκινγκ Ευτέρπης στον σταθμό του Αμαρουσίου. Έτσι, η εφαρμογή του μέτρου της  Ελεγχόμενης Στάθμευσης – δηλαδή στάθμευσης με επιβάρυνση και σε περίπτωση υπέρβασης, επιβολή προστίμου με «κλήση» από τη Δημοτική Αστυνομία τελικά θα οδηγήσει τον κόσμο στο πάρκινγκ, γιατί, προσμετρώντας και τον κίνδυνο «κλήσης», θα είναι φθηνότερο! Έτσι, η τωρινή διοίκηση του Δήμου κερδίζει πολλαπλώς:

  • Σε όλη τη διάρκεια της θητείας της το πάρκινγκ ήταν ελεύθερο και δεν εισέπραττε δυσαρέσκεια από τους πολίτες που καλούντο να πληρώσουν πρόστιμα από κλήσεις,
  • Στις συμβατικές της υποχρεώσεις απέναντι στον ανάδοχο είναι συνεπής, αφού στη σύμβασή της για το πάρκινγκ αναλαμβάνει την υποχρέωση να εγκρίνει σχέδιο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων ώστε να εξυπηρετείται το πάρκινγκ και να ρυθμίζει την τιμολογιακή του πολιτική με τρόπο που «να μην δημιουργούνται συνθήκες οι οποίες να επηρεάζουν αρνητικά την εκμετάλλευση του υπογείου σταθμού»
  • Το πολιτικό κόστος των κλήσεων το αναλαμβάνει «ο επόμενος».

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet