Ερωτήσεις Ενότητας για κυκλοφοριακό Πολυδρόσου & ασφάλεια πεζών
Πολιτική

Ερωτήσεις Ενότητας για κυκλοφοριακό Πολυδρόσου & ασφάλεια πεζών

Το έργο της βιοκλιματικής σε σχέση με το κυκλοφοριακό της περιοχής Πολυδρόσου και η ασφάλεια των πεζών αποτέλεσαν τα αντικείμενα ερωτήσεων που υποβλήθηκαν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου, την Τρίτη 1η Μαρτίου 2016, εκ μέρους των δημοτικών συμβούλων της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας Ενότητα Ανατροπή και Έργο για το Μαρούσι.

Ακολουθούν οι ερωτήσεις που τέθηκαν κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:

Για το κυκλοφοριακό στο Πολύδροσο

Στη Γ.Σ. των κατοίκων του Συλλόγου Πολυδρόσου Αμαρουσίου της 28-2-2016, στην οποία συμμετείχα, μεταξύ άλλων θεμάτων, τέθηκε και το θέμα της «Βιοκλιματικής», ενός έργου που από την έναρξη της κατασκευής του μέχρι τώρα ταλαιπωρεί και υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής των κατοίκων της περιοχής.

Νεώτερη έκφανση αυτής της ταλαιπωρίας συνίσταται στο ζήτημα της (εκ των υστέρων) μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που αφορούν στην περιοχή Πολυδρόσου.

Συγκεκριμένα, το έργο, όπως έχει καταγγελθεί επανειλημμένα και από την παράταξή μας (δι΄ ερωτήσεών μου) και φυσικά από τους ίδιους τους κατοίκους, δεν βασίστηκε σε κυκλοφοριακή μελέτη (τουλάχιστον που να λαμβάνει υπόψη της επίκαιρα δεδομένα, όπως π.χ. τη διάνοιξη της οδού Φραγκοκλησιάς), ενώ δεν συντάχθηκε μελέτη βιώσιμης κινητικότητας προκειμένου να ενταχθεί σε έναν συνολικό σχεδιασμό ώστε να μην ακυρώνεται ο σκοπός του στην πράξη.

Για την (εκ των υστέρων) κατάρτιση της μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που ανέλαβε ο κ. Ματσούκης,  συνεργάστηκαν οι εμπλεκόμενοι φορείς που εκπροσωπούν τους κατοίκους της περιοχής, οι οποίοι έκαναν προτάσεις στον μελετητή βασιζόμενοι στις απόψεις τεχνοκρατών και ειδικών στο σχετικό αντικείμενο επιστημόνων. Τις προτάσεις αυτές εξέτασε ο κ. Ματσούκης και τις συμπεριέλαβε στη μελέτη που υπέβαλε στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου προς έγκριση. Μάλιστα, οι κάτοικοι είχαν ζητήσει να εφαρμοστεί η μελέτη δοκιμαστικά για κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να εξεταστεί η λειτουργικότητά της στην πράξη.

Προς μεγάλη μας έκπληξη όμως, ενημερωθήκαμε από την αρμόδια υπηρεσία ότι θα αναρτηθεί προς διαβούλευση όχι η μελέτη όπως προέκυψε μετά από συνεννόηση με τους κατοίκους, αλλά μία άλλη, εντελώς διαφορετική για την οποία οι κάτοικοι δεν έχουν λάβει την παραμικρή γνώση.

Ερωτάται:

Α) Ποιος ο λόγος που η Τεχνική Υπηρεσία προέβη σε τόσο εκτεταμένες αλλαγές της αρχικής πρότασης του κ. Ματσούκη, χωρίς να ερωτηθούν οι κάτοικοι;

Β) Είναι αληθές ότι ο κ. Ματσούκης στην τελευταία, διαμορφωμένη από την Τεχνική Υπηρεσία πρότασή του, αντιμετωπίζει ως ενότητα το Πολύδροσο Αμαρουσίου και το Ν. Μαρούσι παρόλο που χωρίζονται από την Αττική Οδό; Είναι αληθές ότι με την λογική αυτή της τροποποιημένης από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου πρότασης του κ. Ματσούκη, αντιμετωπίζεται ο Παράδεισος ως ενότητα με τον Αγ. Θωμά παρά το ότι διαχωρίζονται από την Λ. Κηφισίας;

Γ) Στις 30-10-2015 πραγματοποιήθηκε σε εποικοδομητικό κλίμα κοινή συνάντηση εκπροσώπων των δήμων Αμαρουσίου και Χαλανδρίου καθώς και εκπρόσωποι τριών συλλόγων, πολιτικών παραγόντων από διαφορετικές παρατάξεις και των μελετητών με αντικείμενο τη συναντίληψη των δύο δήμων στη διαμόρφωση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο Πολύδροσο. Η μελέτη του κ. Ματσούκη ήταν αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας, ή η συμφωνία για συνεργασία μεταξύ των δήμων δεν επετεύχθη ποτέ; Αν ισχύει το δεύτερο, παρακαλώ να μας ενημερώσετε για το τι συνέβη και ματαιώθηκε η συμφωνία αυτή.

Δ) Προσωπικά, κατόπιν αιτήματος των κατοίκων, ζήτησα να γίνει κοινή συνάντηση εκπροσώπων των κατοίκων, της Τεχνικής Υπηρεσίας και του κ. Ματσούκη (και φυσικά όσων αρμόδιων πολιτικών παραγόντων επιθυμούν) για να διαλευκανθούν τα θέματα, μια και από πλευράς Τεχνικής Υπηρεσίας υποστηρίχθηκε ότι η υπάρχουσα πρόταση είναι η μοναδική που κατέθεσε ο κ. Ματσούκης, μη υπαρχούσης άλλης, αντίθετα απ’ όσα υποστηρίζουν οι κάτοικοι και απ’ όσα υπέπεσαν στη δική μου αντίληψη. Πρόκειται να γίνει η συνάντηση αυτή και πότε;

Ε) Προτίθεται η Διοίκηση να προβεί σε σύνταξη μελέτης βιώσιμης κινητικότητας για το έργο της «Βιοκλιματικής»;

Μαίρη Διακολιού

Δημοτική σύμβουλος

Για την ασφαλή διέλευση των πεζών

Τον περασμένο Δεκέμβριο με αφορμή ένα τροχαίο δυστύχημα που έλαβε χώρα στην οδό Χειμάρρας, στον Παράδεισο που είχε ως συνέπεια τον θάνατο ενός συμπολίτη μας καταθέσαμε ερώτηση, μαζί με τον συνάδελφο κ. Κουτσουβέλη Δημήτρη για το πρόβλημα της ασφάλειας των πεζών στις οδούς Χειμάρρας, Γραβιάς, Γρανικού και Φραγκοκλησιάς στην περιοχή του Παραδείσου Αμαρουσίου.

Από τότε καμία ενέργεια από πλευράς διοίκησης του Δήμου δεν έχει γίνει, που να βελτιώνει έστω την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών.

Σήμερα με την παρούσα ερώτηση αναδεικνύουμε ακόμα ένα σημείο με πλημμελή μέτρα ασφαλείας για τους πεζούς. Είναι η οδός Σοφοκλέους στα Ανάβρυτα και ιδιαίτερα το κομμάτι της από Συγγρού έως Β. Ηπείρου.

Ο τοπικός σύλλογος κατοίκων επανειλημμένα έχει προβάλει αυτό το πρόβλημα, όπως και άλλα της περιοχής, ζητώντας από τη διοίκηση μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών που αφορούν στην κατασκευή ασφαλών πεζοδρομίων στην τοποθέτηση πινακίδων ή και καθρεπτών.

Γνωρίζοντας τη νομοθεσία περί πεζοδρομίων, θυμίζω πως ο δρόμος αυτός όπως και άλλοι της περιοχής, είχαν πεζοδρόμια πριν την ανακατασκευή τους από τη διοίκηση Τζανίκου.  

Για να μην θρηνήσουμε και άλλα θύματα, κατά τη γνώμη μας, θα πρέπει η δημοτική αρχή να προβεί σύντομα στις ανάλογες ενέργειες ώστε οι πεζοί να κυκλοφορούν με ασφάλεια στους ανωτέρω δρόμους.

Αναμένουμε τις σχετικές δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής και κυρίως τις ενέργειες και τα έργα που θα καλλιεργήσουν το αίσθημα της ασφαλούς κυκλοφορίας στους κατοίκους της πόλης μας.

Ο δημοτικός σύμβουλος

Πέτρος Κούκουζας

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet