Στο… ναδίρ η ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών
Οικονομία-Αγορά

Στο… ναδίρ η ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών

Η επιδεινούμενη προσφυγική κρίση και η αναζωπύρωση της κρίσης χρέους έχουν οδηγήσει την ψυχολογία των καταναλωτών στην Ελλάδα σε πολύ χαμηλά επίπεδα, δείχνει μελέτη της GfK Consumer Climate Europe για το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Οι οικονομικές προσδοκίες μειώθηκαν αισθητά κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου. Μετά την πτώση του κατά 17 μονάδες από τον Δεκέμβριο και κατά περίπου 65 μονάδες από τον Μάρτιο του 2015, ο δείκτης βρέθηκε στις -50,6 μονάδες τον φετινό Μάρτιο. Η τιμή αυτή αποτελεί και το χαμηλότερό του επίπεδο από τον Απρίλιο του 2012.

Σημαντικές απώλειες υπέστη και ο δείκτης εισοδηματικών προσδοκιών, ο οποίος παρουσίασε κατακόρυφη πτώση πάνω από 27 μονάδες, φτάνοντας στις -45,2 μονάδες από το τέλος του περασμένου έτους μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2016. Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο που καταγράφηκε από τον Σεπτέμβριο του 2013. Τέλος, ο δείκτης έχασε 52,1 μονάδες από τον Μάρτιο του περασμένου έτους.

Η πρόθεση για αγορές ήταν ο μόνος δείκτης που παρέμεινε σταθερός κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Διαμορφώθηκε στις -37,6 μονάδες τον Μάρτιο. Η τιμή αυτή είναι κατά μόλις 1,5 μονάδες χαμηλότερη από τον Δεκέμβριο (-36,1 μονάδες). Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το σημερινό κλίμα, είναι ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των Ελλήνων καταναλωτών δεν είναι καν σε θέση να σκεφτεί να ξοδέψει χρήματα για την αγορά ακριβών προϊόντων ή υπηρεσιών. Για τους περισσότερους, το τρέχον διαθέσιμο εισόδημα δεν είναι καν αρκετό για να καλύψουν τις καθημερινές ανάγκες.

Πηγή: in.gr, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet