Βαγόνια στο μετρό μόνο για γυναίκες σκέφτεται το Μπουένος Άιρες
Κόσμος

Βαγόνια στο μετρό μόνο για γυναίκες σκέφτεται το Μπουένος Άιρες

Δεκάδες είναι οι αναφορές και οι καταγγελίες που δέχονται οι αρχές στην πρωτεύουσα της Αργεντινής για παρενόχληση γυναικών στα ασφυκτικά γεμάτα βαγόνια των συρμών του μετρό. Έτσι δεν άργησε να πέσει η πρόταση: βαγόνια μόνο για γυναίκες και παιδιά, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε άλλες χώρες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Δικαιοσύνης και Ασφάλειας της πρωτεύουσας, μέχρι τον Μάιο του 2016 είχαν γίνει 16 καταγγελίες για παρενόχληση, όσες όλο το 2015. Μάλιστα σε μία περίπτωση, ο δράστης φέρεται να εκσπερμάτωσε στα ρούχα μιας κοπέλας, όπως τουλάχιστον η ίδια κατήγγειλε στη συνέχεια.

Η βουλευτής των περονιστών Γκρασιέλα Οκάνια κατέθεσε πρόταση για την κυκλοφορία συρμών στο δίκτυο μόνο για γυναίκες.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, άρχισαν και οι αντιδράσεις. Ο ίδιος ο κυβερνήτης του Μπουένος Αϊρες, Οράσιο Λαρέτα, είπε ότι «αξίζει τον κόπο να δούμε την πρόταση», δεδομένου ότι το μέτρο -όπως είπε- ισχύει ήδη σε πόλεις, όπως το Ρίο ντε Ζανέιρο και το Σάο Πάολο. Ισχύει επίσης στο δίκτυο του μετρό της Πόλης του Μεξικού και σε 6 από τις 9 γραμμές του μετρό του Τόκιο, όπως αναφέρει η «El Pais».

Διαφορετική άποψη έχει ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, Γκιγιέρμο Ντίτριτς: «Το μέτρο δεν έφερνε αποτελέσματα, θα ήταν σαν να υποχωρούμε σε τέτοιες συμπεριφορές» είπε.

Σημειώνεται ότι το μετρό του Μπουένος Αϊρες (subte, όπως αποκαλείται) είναι το παλαιότερο στη Λατινική Αμερική και άρχισε να λειτουργεί το 1913. Σήμερα έχει 6 γραμμές και 85 σταθμούς και καλύπτει 54χλμ.

Τη δεκαετία του 1930 κυκλοφορούσαν συρμοί μόνο για γυναίκες και παιδιά, ωστόσο, αυτό καταργήθηκε για λόγους ισότητας. Άλλοι καιροί.

Η ίδια η βουλευτής που πρότεινε τον διαχωρισμό εξήγησε ότι τα βαγόνια για γυναίκες δεν λύνουν από μόνα τους το πρόβλημα σε βάθος, ωστόσο, «θα βάλουν φρένο στη σημερινή κατάσταση».

Και τι λένε οι ίδιοι οι χρήστες; «Το ζητούμενο είναι η παιδεία, αλλά αυτό θα έχει αποτελέσματα σε βάθος χρόνου. Προς το παρόν, η καλύτερη λύση είναι πιο συχνά δρομολόγια, ώστε να αποσυμφορηθούν οι συρμοί» λέει ο Κάρλος, φοιτητής στη Σχολή Μηχανολογίας.

Αλλά και ο διευθυντής του Μετρό, Χουάν Πάμπλο Πικάρντο, δεν συμφωνεί με τον διαχωρισμό: «Δεν πετυχαίνουμε τίποτα έτσι. Είναι μήνυμα οπισθοδρόμησης. Χρειάζεται συνείδηση, καταγγελία και τιμωρία».

Πάντως, πρόστιμα για τους παραβάτες υπάρχουν και σήμερα. Χρηματικά (από 60 έως 900 ευρώ) και ποινές φυλάκισης με αναστολή.

Πηγή: in.gr/Απόστολος Ρουμπάνης

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet