Χαιρετίζει τη θέσπιση Θεματικής Εβδομάδας στο Γυμνάσιο η ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Β. Αθήνας
Περιφέρεια Αττικής

Χαιρετίζει τη θέσπιση Θεματικής Εβδομάδας στο Γυμνάσιο η ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ Β. Αθήνας

Χαιρετίζει την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας για τη θέσπιση της Θεματικής Εβδομάδας στο Γυμνάσιο η Νομαρχιακή Επιτροπή ΣΥΡΙΖΑ Βόρειας Αθήνας.

Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωσή της σημειώνεται:

Το υπουργείο Παιδείας υλοποιώντας τα αποτελέσματα του εθνικού διαλόγου που αναπτύχθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία προχώρησε στη θέσπιση της Θεματικής Εβδομάδας στο Γυμνάσιο με μια θεματολογία που προσιδιάζει και ακουμπά σε θέματα που απασχολούν τη μαθητιώσα νεολαία, την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς. Οι διατροφικές συνήθειες, οι εξαρτήσεις από ουσίες και οι έμφυλες ταυτότητες σχετίζονται με τον τρόπο που οι νέοι και οι νέες βλέπουν τον εαυτό τους, αλλά και διαμορφώνουν σχέσεις με το φιλικό, οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον.

Γύρω από αυτή την κυβερνητική πρωτοβουλία αναπτύσσεται ένας ετερόκλιτος αντίλογος με έμφαση στις έμφυλες ταυτότητες, από συντηρητικούς κύκλους διαφορετικών πολιτικών αποχρώσεων. Όμως τι απειλείται με την πρωτοβουλία του υπουργείου; Τίποτα άλλο από την άκριτη και απύθμενη υποκρισία αυτών που βλέπουν την εκπαίδευση σαν έναν χώρο μετάδοσης μιας στείρας γνώσης απογυμνωμένης από τον κοινωνικό περίγυρο, που βλέπουν το σχολείο σαν δοκιμαστικό σωλήνα. Ειδικά, όταν έρευνες καταγράφουν ότι α) το 73% των εφήβων 14 έως 16 ετών είχαν μιας κάποιας μορφής σεξουαλική δραστηριότητα, β) ο αριθμός της ηθελημένης διακοπής κύησης ετησίως κυμαίνεται μεταξύ 20.000-30.000 σε νεαρά κορίτσια μικρότερα των 16 ετών και γ) το 32% των Ελλήνων θεωρεί ότι ο βιασμός δικαιολογείται σε κάποιες περιπτώσεις, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο δελτίο Τύπου της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων.

Το σχολείο είναι χώρος στον οποίο μαθητές και μαθήτριες κοινωνικοποιούνται και εξοικειώνονται με τις αρχές της κριτικής σκέψης, της δημοκρατίας, της πολιτειότητας, της ελευθερίας, της συνύπαρξης με τον άλλο, τον διαφορετικό, και όπου η γνώση πρέπει να εισάγει τον νέο άνθρωπο με αυτές τις αρχές.

Η θεματική εβδομάδα που προτείνει το υπουργείο Παιδείας στηρίζεται σε αυτές τις αρχές, ενώ παράλληλα η μεθοδολογία υλοποίησής της εντάσσεται στους παιδαγωγικούς στόχους του αναλυτικού προγράμματος και προωθεί την ενεργητική συμμετοχή των μαθητών/τριών, τη βιωματική μάθηση και κυρίως τη συνεργασία όλης της σχολικής κοινότητας.

Η θεματική εβδομάδα δεν είναι απλά μια εβδομάδα εκδηλώσεων και σχόλης, όπως λαθεμένα ή εσκεμμένα κάποιοι διατείνονται, αλλά αντίθετα λειτουργεί προσθετικά και συμβάλλει στη δημιουργία μιας κοινότητας γνώσης και μάθησης ανοιχτής στα μηνύματα των καιρών και σε σύνδεση με το κοινωνικό γίγνεσθαι.

Η αντιπαράθεση που αναπτύχθηκε με το υπουργείο Παιδείας αδικεί το εγχείρημα και απαξιώνει την προσπάθεια μεγάλου μέρους της σχολικής κοινότητας που ήδη εργάζεται σε αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας και καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και φυσικά τα παιδιά μας, τους μαθητές και τις μαθήτριες να αγκαλιάσουν την προσπάθεια και να φροντίσουν να βελτιστοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία που δίνεται στη σχολική κοινότητα να υπερβεί τα στενά όρια της παραδοσιακής τάξης και να συνδεθεί με τα πραγματικά προβλήματα, που ταλανίζουν νέους ανθρώπους και τις οικογένειές τους καθώς και διάφορες κοινωνικές ομάδες.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet