“Ανέφικτη, προσχηματική, προβληματική κι αντιοικονομική η κατάργηση του Β5”
Κοινωνία

“Ανέφικτη, προσχηματική, προβληματική κι αντιοικονομική η κατάργηση του Β5”

Τις ενστάσεις του για την προτεινόμενη κατάργηση της γραμμής Β5 στην Αγία ο συνταξιούχος διευθυντής Λυκείου της πόλης Γρηγόριος Ξάνθης, με αφορμή και την πρόσφατη συζήτηση το 3ο Δημοτικό Σχολείο, υπό την αιγίδα του Συλλόγου Τσακού.

Ο κ. Γρ. Ξάνθης, στην επιστολή που έστειλε στο ΕΝΥΠΟΓΡΑΦΑ, αναφέρει:

Στις 13 Δεκεμβρίου 2015 και ώρα 11:00 έγινε υπό την αιγίδα του Συλλόγου Τσακού, στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Αγίας Παρασκευής, συνάντηση φορέων της πόλης και δημοτικών εκπροσώπων των παρατάξεων, για τη γραμμή Β5. Σ’ αυτήν τη συνάντηση παρίστατο και ο κ. δήμαρχος, ο οποίος και τοποθετήθηκε επί του θέματος. Από τα λεγόμενά του, εκείνο που απεκόμιζε κανείς ως αίσθηση, ήταν ότι ο κ. δήμαρχος δεν είχε καμία θέση ή πρόταση. Απλώς ζητούσε από τους παρευρισκόμενους να πουν την άποψή τους -που δεν καταγραφόταν πουθενά- για την κατάργηση ή μη της διέλευσης του Β5 από τον ιστό της πόλης, υιοθετώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, συγκεκαλυμμένα την άποψη του ΟΑΣΑ, για την κατάργηση της γραμμής από τον οικιστικό ιστό της πόλης και την αντικατάστασή της με νέα λεωφορειακή γραμμή 417, που θα έχει αφετηρία και τέρμα το Νομισματοκοπείο.

Κι ενώ σύσσωμο το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου έχει λάβει θέση – απόφαση υπέρ της διατηρήσεως του status quo, ο κ. δήμαρχος, για να μην δυσαρεστήσει τους υπευθύνους και ανευθυνοϋπευθύνους που μας κυβερνούν, περίπου προσπαθούσε με τα λεγόμενά του να υποστηρίξει ανεπιτυχώς την άποψη του ΟΑΣΑ. Η θέση του αποτελούσε τραγική μειοψηφία και δύο φορές προσπάθησε να την εκθέσει και να την υποστηρίξει χωρίς να πείσει κανέναν από τους παρευρισκόμενους.

Το θέμα που βάζει ο ΟΑΣΑ, ότι υπάρχει πρόβλημα οικονομικό για τη διατήρηση της υπάρχουσας κατάστασης είναι και έωλο και κοστοβόρο. Και τούτο διότι αν διατηρηθεί η γραμμή Β5, τότε απλώς το λεωφορείο, κάνοντας  μια παράκαμψη, διέρχεται από τον ιστό της πόλης και καταλήγει στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Στην άλλη περίπτωση, που το λεωφορείο Β5 ως γραμμή κορμού θα διασχίζει την Μεσογείων και θα καταλήγει στην πλατεία της πόλης, τοποθετώντας στη διαδρομή του ιστού της πόλης τη λεωφορειακή  γραμμή 417, η δαπάνη θα είναι πολλαπλάσια, γιατί θα απαιτηθούν τέσσερα έως πέντε λεωφορεία, με αντίστοιχους οδηγούς, που ούτως ή άλλως λόγω της  λειψανδρίας στον ΟΑΣΑ δεν υπάρχουν.

Συνεπώς η προτεινόμενη λύση εκ μέρους του ΟΑΣΑ είναι ανέφικτη, προσχηματική, προβληματική και αντιοικονομική. Απλώς, ο οικιστικός ιστός θα μείνει χωρίς την εξυπηρέτηση του Β5 και θα μας πουν να βολευτούμε  προσωρινώς, για πάντα, με τα 406 και 407, που αποτελούν ένα συγκοινωνιακό καρκίνωμα για την πόλη από πλευράς εξυπηρέτησης των πολιτών, διότι  έχουν πάρα πολλά προβλήματα και νεκρώνουν μετά τις 10 το βράδυ.

Άρα η μόνη συμφέρουσα οικονομικά αλλά και από πλευράς εξυπηρέτησης των κατοίκων της πόλης λύση είναι να παραμείνει η κατάσταση ως έχει. Και μια λεπτομέρεια, με πολλές συνέπειες: Λόγω της μετεπιβίβασης από το ένα λεωφορείο στο άλλο, περιμένοντας για αρκετό χρονικό διάστημα στη στάση μετεπιβίβασης, ένεκα της περιορισμένης χρονικής διάρκειας ισχύος του εισιτηρίου στα 70 λεπτά της ώρας, θα αναγκάζονται οι κάτοικοι να κόβουν και δεύτερο εισιτήριο μέσα στο λεωφορείο για να διανύσουν ολόκληρη τη διαδρομή, παρυφές της πόλης των συνοικιών  Τσακός, Άγιος Ιωάννης έως Σταθμό Λαρίσης, διαφορετικά θα μας επιβάλλεται το προβλεπόμενο πρόστιμο. Και τούτο θα είναι αρκετά τσουχτερό μετά και την εξαγγελθείσα αύξηση των εισιτηρίων από 1η Ιανουαρίου 2016 από 1,20 σε 1,40 ευρώ.

Μετά τιμής,

Ξάνθης Δ. Γρηγόριος

Συνταξιούχος διευθυντής Λυκείου, μαθηματικός

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet