Λυκόβρυση Πεύκη 2020: Πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα η Βύρωνος
Ποιότητα Ζωής

Λυκόβρυση Πεύκη 2020: Πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα η Βύρωνος

Πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα αποτελεί το κυκλοφοριακό της οδού Βύρωνος στην Πεύκη, σύμφωνα με τη δημοτική ομάδα Λυκόβρυση Πεύκη 2020.

Η οδός έχει μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και, παρά τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί κατά καιρούς, δεν έχει βρεθεί λύση στο ζήτημα που απασχολεί, όπως αναφέρεται στην ακόλουθη ανακοίνωση της ομάδας, τόσο τον Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης, όσο και τους όμορους Δήμους Αμαρουσίου και Ηρακλείου.

Οδός Βύρωνος: Ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί άμεσα
Πρέπει να ανακουφίσει άμεσα τους κατοίκους της περιοχής

Η οδός Βύρωνος, με κατεύθυνση Ανατολής – Δύσης, αποτελεί το νότιο όριο του Δήμου Λυκόβρυσης – Πεύκης και τον συνδέει με το Μαρούσι και το Ηράκλειο. Λειτουργεί ως δευτερεύουσα αρτηρία, με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση.

Αποτελεί οδό με σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως συλλεκτήρια με μεγάλη κίνηση διαδημοτική οδός.

Η προσπάθεια για να βρεθεί λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της οδού Βύρωνος είναι χρόνια. Η οδός Βύρωνος και το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι ένα θέμα που απασχολεί τους Δήμους Πεύκης, Αμαρουσίου, Ηρακλείου και κυρίως τους κατοίκους που διαμένουν στην περιοχή.

Κάθε φορά που οι δημοτικές Αρχές προσπαθούσαν να εξετάσουν το πρόβλημα, οι εκ διαμέτρου διαφορετικές μεταξύ τους απόψεις και συμφέροντα καθώς και οι λύσεις που πρότειναν, δημιουργούσαν αυτομάτως ανεξέλεγκτες αντιδράσεις, οι οποίες τις έκαναν είτε να «τρενάρουν» την υπόθεση με τυπικές συναντήσεις αντιπροσωπειών είτε να απευθύνονται με επιστολές προς το αρμόδιο υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ, ελπίζοντας στην κρατική διαμεσολάβηση ήδη από εποχής Καμάρα.

Οι επιστολές του Δήμου Πεύκης προς αρμόδιες υπηρεσίες, διαδέχονταν η μία την άλλη. Με επιστολές τους αρμόδιοι ζητούσαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ να λάβουν υπόψη τους έγγραφο της Ειδικής Υπηρεσίας Δημ. Έργων του υπουργείου (Α/6/9/2001/32483), που αφορούσε στον παράλληλο δρόμο της παράπλευρου της Αττικής Οδού και το οποίο αφενός ανέφερε ρητά ότι μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έργου Α.Κ. Κύμης θα επανέλθει η μονοδρόμηση της οδού Βύρωνος, όπως αρχικά ήταν πριν την κατασκευή του έργου και αφετέρου παρακαλούσε τον Δήμο Πεύκης να ενημερώσει τους κατοίκους για το προσωρινό της όχλησης.

Συγχρόνως, απαιτούσαν «…επιτέλους την άμεση επέμβαση του ΥΠΕΧΩΔΕ για την αφαίρεση των ανωτέρω παράνομων πινακίδων (σ.σ. αναφέρονται στη μονοδρόμηση του παράδρομου της Αττικής Οδού, Ανδρέα Παπανδρέου)». 

Το πρόβλημα διευρύνθηκε μετά την υπογειοποίηση τμήματος της Αγίου Κων/νου και τη σύνδεση αυτών των οδών με την Κύμης και την Αττική Οδό και παγιώθηκε με την κατασκευή του Μall όπου οι κάτοικοι τη περιοχής δίπλα από αυτό πέτυχαν και εφάρμοσαν μελέτη με πολλές μονοδρομήσεις κ.λπ.

Τον Δεκέμβριο του 2004, με έγγραφό του το ΥΠΕΧΩΔΕ, προς τον Δήμο Αμαρουσίου του υπενθυμίζει: «… ότι η παράπλευρος οδός της Αττικής Οδού αποτελεί τριτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο και για οποιαδήποτε ρύθμιση σ΄ αυτό απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του ΥΠΕΧΩΔΕ», και το έγγραφο προς τον Δήμο κλείνει: «…Παρακαλούμε για την αποκατάσταση της σήμανσης στην οποία αναφέρεται ο Δήμος Πεύκης, μέχρι τη λήψη των σχετικών αποφάσεων».

Κατά καιρούς έχουν προαναγγελθεί ή και εκπονηθεί μελέτες. Μάλιστα το 2012 από κοινού παραγγέλνουν στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας οι Δήμοι Πεύκης και Αμαρουσίου μελέτη (αξίας περίπου 24.000 ευρώ) που προτείνει τέσσερις διαφορετικές λύσεις και τις οποίες εξετάζουν οι κάτοικοι της περιοχής και καλούνται να αποφασίσουν για την καλύτερη (χωρίς όμως να προκύψει λύση).

Η χρήση της Ανδρέα Παπανδρέου για μόνιμη εξυπηρέτηση μιας κατεύθυνσης της οδού Βύρωνος (σε περίπτωση μονοδρόμησής της), μάλλον δεν είναι εφικτή διότι ο δρόμος νομοθετικά είναι παρόδιος δρόμος και δεν προορίζεται για υπερτοπική χρήση σύμφωνα με το πόρισμα της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (αρ. πρωτ. οικ. 3040/28.07.2010) που επικαλούνται οι κάτοικοι του Αμαρουσίου.

Σύμφωνα με το πόρισμα: Οι παράπλευρες τοπικοί οδοί προβλέφθηκαν από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της Αττικής Οδού (νόμος 2338/95, ΦΕΚ 202/Α/14-9-1995) να εξυπηρετούν παρόδιες ιδιοκτησίες. Η δέσμευση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είναι ρητή και βρίσκεται σε ισχύ.

Επομένως η αντιδρόμηση της οδού Βύρωνος με τον βόρειο παράπλευρο της Αττικής οδού, είναι μάλλον αδύνατη, διότι προτείνεται η αντιδρόμηση ενός διαδημοτικού δρόμου με έναν δρόμο τοπικής κυκλοφορίας.

Οι κάτοικοι της Βύρωνος και των γύρω δρόμων, κυρίως προς την πλευρά της Πεύκης για την καλύτερη αντιμετώπιση του προβλήματος, οργανώθηκαν καλύτερα, ιδρύοντας και Σύλλογο, με την ονομασία «Λόρδος Βύρων». Το ίδιο θέμα απασχολεί και τον Σύλλογο Ψαλιδίου του Αμαρουσίου «Ζωοδόχος Πηγή», ο οποίος και θεωρεί μέγα ατόπημα τη χρήση ως αντίδρομου της οδού Βύρωνος τη βόρεια παράπλευρο της Αττικής Οδού.

Μετά την πρόσφατη διαμόρφωση της οδού Κορίνθου σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας η οδός Βύρωνος έχει επιβαρυνθεί εκ νέου με νέο κυκλοφοριακό φόρτο.

Κοντά στα σχολεία έχουν τοποθετηθεί πινακίδες ΚΟΚ για μείωση ταχύτητας στα 30 χλμ/ωρα ενώ στο τμήμα που τα διοικητικά όρια της Πεύκης επεκτείνονται και νοτιότερα της οδού Βύρωνος έχουν τοποθετηθεί στη διαγράμμιση πεζών κοντά στις στάσεις των λεωφορείων δυο πυλώνες ανάρτησης φαναριών, οι οποίες όμως δεν έχουν συνδεθεί με τη ΔΕΗ με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν εδώ και πολύ καιρό.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet