Καταδικάζει τις καταλήψεις των σχολείων η Ένωση Γονέων Πεντέλης
Κοινωνία

Καταδικάζει τις καταλήψεις των σχολείων η Ένωση Γονέων Πεντέλης

Η Ένωση Γονέων Πεντέλης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει τις πρόσφατες καταλήψεις στα σχολεία των Μελισσίων και της Νέας Πεντέλης, κάνοντας γενικότερο λόγο για το θέμα των καταλήψεων, αλλά και για τη στάση των τοπικών κοινωνιών απέναντι σε αυτές.

Στην ανακοίνωσή της η Ένωση αναφέρει:

Με αφορμή τα συμβάντα των πρόσφατων καταλήψεων στο Γενικό Λύκειο Μελισσίων και το Λύκειο Νέας Πεντέλης και τους βανδαλισμούς που προκλήθηκαν στις σχολικές μονάδες από άτομα που εισήλθαν σε αυτές, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

Δεν αποτελεί μαθητική κινητοποίηση, όταν μια μικρή ομάδα ατόμων εξωσχολικών ή μαθητών πραγματοποιεί το κλείσιμο του σχολείου, εν αγνοία της συντριπτικής πλειοψηφίας των υπόλοιπων  μαθητών και μάλιστα χωρίς να έχει τηρηθεί οποιοδήποτε είδος δημοκρατικής και συλλογικής διαδικασίας.

Οι καταλήψεις δημοσίων σχολείων τείνουν να λάβουν τον χαρακτήρα μαθητικής παράδοσης, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μόδα ή συνήθεια, διότι οι μαθητές αντιγράφουν μορφές  πάλης των εργαζομένων και τις υιοθετούν. Όμως, η ενασχόληση με τη μόρφωση δεν αποτελεί με κανέναν τρόπο εργασία, έστω και αν είναι κουραστική και απαιτητική. Ο εργαζόμενος μοχθεί και παράγει έργο και ανταμείβεται από τον εργοδότη του. Με τον μαθητή, ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο.

Ο μαθητής παράγει έργο, οικοδομεί τη μόρφωσή του, δωρεάν ή πληρώνοντάς την και το  όφελος παραμένει κτήμα του. Κατά συνέπεια ο χώρος του σχολείου είναι «ιερός», διότι  σε αυτόν οικοδομείται η γνώση και η μάθηση και διακινούνται ελεύθερα οι ιδέες.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι είναι ανησυχητικό επίσης το γεγονός ότι αρκετές φορές η πρωτοβουλία για την κατάληψη δεν ανήκει στους ίδιους τους μαθητές, αφού συχνά υποκινητές των καταλήψεων είναι εξωσχολικοί, οι οποίοι, επιζητώντας λίγες μέρες απραξίας, υποδαυλίζουν την αντίστοιχη επιθυμία των μαθητών και μετακυλούν σε αυτούς την ευθύνη.

Άλλες φορές, ωστόσο, η υποκίνηση προέρχεται από άτομα που δεν ανήκουν στον χώρο της εκπαίδευσης, τα οποία επιδιώκουν να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη για το κόμμα τους. Οι καταλήψεις των σχολείων τείνουν επί της ουσίας να εξυπηρετούν τις προσπάθειες όσων υπονομεύουν και απαξιώνουν τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης. Ενδεικτική ως προς αυτό είναι η ηπιότητα με την οποία αντιμετωπίζονται κάθε χρόνο οι καταλήψεις των σχολείων, οι οποίες θεωρούνται από πολλούς ως μια ανώδυνη εκτόνωση της έντασης των μαθητών.

Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένων καταλήψεων πραγματοποιήθηκαν βανδαλισμοί και σημαντικές υλικές καταστροφές, που επιβαρύνουν τον Δήμο Πεντέλης με ένα μεγάλο και μη προγραμματισμένο οικονομικό κόστος και παρεμποδίζουν την ορθή λειτουργία των σχολείων.

Τα κατεστραμμένα και  διαλυμένα μετά τις καταλήψεις σχολεία, με τους βρώμικους χώρους, δεν εμποδίζουν μόνο την μάθηση, αλλά και τραυματίζουν ολόκληρη  τη σχολική κοινότητα.

Η υποβάθμιση των χώρων έχει ως επακόλουθο και την υποβάθμιση του κύρους  αυτών.

Η απώλεια μαθημάτων, εφόσον διακόπτεται η ομαλή λειτουργία του σχολικού ωραρίου, υπονομεύει ακόμα περισσότερο το έργο του δημόσιου σχολείου.

Τα μέλη του Δ.Σ της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πεντέλης καταδικάζουν την παράνομη είσοδο και την παραμονή στον σχολικό χώρο από διάφορες ομάδες, με συνέπεια τη διακοπή των μαθημάτων και τη διατάραξη της ομαλής λειτουργίας του Γενικού Λυκείου Μελισσίων και του Λυκείου Νέας Πεντέλης και  κρούουν τον  κώδωνα του κινδύνου, καθώς η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας είναι  καθήκον και ευθύνη όλων μας. Τα σχολεία μας είναι ζωντανοί οργανισμοί που χρειάζονται συνεχή φροντίδα, γιατί πρέπει  να εμπνέουν την μαθητιώσα νεολαία, να παρέχουν ασφάλεια και να λειτουργούν ως φάροι γνώσης και πολιτισμού για τις νέες γενιές.

Τα προβλήματα της εκπαίδευσης και των μαθητών μας δεν λύνονται με ευχολόγια και νουθεσίες. Χρειάζεται ενημέρωση, συνεχή επαγρύπνηση και μέριμνα όλων των εμπλεκόμενων φορέων, ώστε να ασχοληθούμε σοβαρά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση των προβλημάτων που ανακύπτουν, ξεπερνώντας τις αγκυλώσεις και τις αντικειμενικές δυσκολίες.

Η απουσία αποτελεσματικής αντίδρασης από την αστυνομική Αρχή, έτσι όπως διαπιστώνεται μέσα από τις συγκεκριμένες καταλήψεις και η αντιμετώπισή τους με κατανόηση και συμπάθεια από μερίδα πολιτών της τοπικής κοινωνίας, εξηγούν την εμμονή στην επιλογή της από εξωσχολικούς ή ενδοσχολικούς ως  βασικής μεθόδου «διαμαρτυρίας».

Τα μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Πεντέλης λένε όχι στο κλείσιμο και τη λεηλασία των σχολείων μας, υπάρχουν  και άλλοι τρόποι, πιο αποτελεσματικοί από την κατάληψη και λιγότερο τραυματικοί, για να διεκδικήσουμε αιτήματα για τη βελτίωση της πολύπαθης παιδείας.

Ασφαλώς θα παλέψουμε για τη βελτίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, με αγώνες ουσιαστικούς, όχι όμως με μεθόδους που θα τη ζημιώσουν ανεπανόρθωτα.

Ας φανούμε άξιοι των περιστάσεων, ας δείξουμε ότι έχουμε τη φαντασία, αλλά και τη διάθεση, να βρούμε καινούργιους τρόπους πάλης και διεκδίκησης, προκειμένου να περιφρουρήσουμε το αγαθό της Δημόσιας Παιδείας.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet