Με… άδεια χέρια έφυγαν από το υπ. Παιδείας οι εκπρόσωποι της ΑΣΓΜΕ
Κοινωνία

Με… άδεια χέρια έφυγαν από το υπ. Παιδείας οι εκπρόσωποι της ΑΣΓΜΕ

Αντιπροσωπεία της ΑΣΓΜΕ συναντήθηκε στις 9.3.2020 με τη γ.γ. Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπ. Παιδείας, κ. Γκίκα, έπειτα από αίτημα της Συνομοσπονδίας από τις 27/2.

Σε μια σειρά από σοβαρά ζητήματα που προκύπτουν στη λειτουργία των σχολείων με αφορμή τον κορωνοϊό δεν δόθηκε καμία ουσιαστική απάντηση από πλευράς της γ.γ. της Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του υπ. Παιδείας, όπως αναφέρει η ΑΣΓΜΕ, που συναντήθηκε στις 9/3 με την κ. Γκίκα, μετά από αίτημα που είχε υποβάλει στις 27/2. Όπως υποστηρίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδος, το υπ. Παιδείας, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, «συνεχώς μετατόπιζε τις ευθύνες σε άλλα υπουργεία».

Στο αίτημα των γονιών για έκτακτη επιχορήγηση όλων των Σχολικών Επιτροπών, ώστε όλα τα σχολεία  να είναι πλήρως εφοδιασμένα με όλα τα μέσα υγιεινής και πρόληψης (αντισηπτικά, αντιπυρετικά, καθαριστικά κ.ά.), το υπ. Παιδείας -όπως υποστηρίζουν- «παρέπεμψε στο υπ. Εσωτερικών και στην ΚΕΔΕ, διαβεβαιώνοντας ότι αυτά καλύπτονται από τα χρήματα των Σχολικών Επιτροπών και μετατόπισε την ευθύνη στους διευθυντές, λέγοντας ότι δεν τα αγοράζουν και αξιοποιούν τα χρήματα για να καλύψουν άλλες βασικές ανάγκες των σχολείων».

Η ΑΣΓΜΕ επιμένει ότι είναι ευθύνη του κράτους να καλυφθούν όλα τα σχολεία με όλα τα απαραίτητα μέσα που ενισχύουν την υγιεινή μαθητών και εκπαιδευτικών και βοηθούν στην πρόληψη κατά του κορωνοϊού, με άμεση έκτακτη επιχορήγηση προς τις Σχολικές Επιτροπές, ενώ ανέδειξε και το θέμα της συνολικότερης υποχρηματοδότησης των σχολείων.

Στο αίτημα της Συνομοσπονδίας για μόνιμο, επαρκές και πλήρους ωραρίου προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία, με αλλαγή του θεσμικού πλαισίου, ώστε τα σχολεία να διατηρούνται καθαρά κατά την ώρα λειτουργίας τους,  το υπ. Παιδείας απάντησε ότι σωστά το θεσμικό πλαίσιο δεν επιτρέπει το προσωπικό καθαριότητας να μπαίνει την ώρα λειτουργίας του σχολείου για να αποφευχθούν ατυχήματα των μαθητών. Από την πλευρά της, η ΑΣΓΜΕ θεωρεί ότι η απάντηση του υπουργείου είναι «ανεδαφική, δεν έχει καμιά σχέση με την καθημερινότητα των σχολείων και βρίσκεται πολύ μακριά από την ουσιαστική υγιεινή των μαθητών, ειδικά αυτή την περίοδο με όλα τα έκτακτα μέτρα που απαιτούνται να παρθούν». 

Επίσης, οι γονείς καταγγέλλουν ότι δεν έλαβαν καμιά απάντηση για την πρόσληψη μόνιμου και επαρκούς προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία.   

Στο αίτημα για εξασφάλιση της αναγκαίας, και με αποζημίωση, γονικής άδειας για όσο διάστημα μένει κλειστό ένα σχολείο, ώστε ο γονιός να μπορεί να συνδράμει το παιδί του, το υπ. Παιδείας παρέπεμψε στο υπ. Εργασίας, το όποιο επεξεργάζεται πιθανή λύση, ενώ στο αίτημα για πλήρη αποζημίωση των γονιών που έχουν πληρώσει το συνολικό ποσό ή προκαταβολή εκδρομής που ακυρώθηκε λόγω των έκτακτων μέτρων, δεν δόθηκε καμία απάντηση, απλώς η εκπρόσωπος του υπουργείου αρκέστηκε στην καλή θέληση των τουριστικών πρακτόρων, «σχολιάζοντας ότι δεν είναι και τόσο ακριβές οι εκδρομές», όπως υποστηρίζει η ΑΣΓΜΕ, η οποία σχολιάζει σχετικά: «Ως γονείς ξέρουμε πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι ακόμα και η συμμετοχή στη σχολική εκδρομή για ένα παιδί, ενώ γενικεύεται το φαινόμενο όλο και περισσότεροι μαθητές να μην συμμετέχουν σε αυτές για οικονομικούς λόγους».

Αναφορικά με το αίτημα να υπάρξει πρόβλεψη στην ύλη για τις πανελλήνιες εξετάσεις, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότητα για όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, αφού σήμερα δεν λειτουργούν όλα τα σχολεία με τον ίδιο ρυθμό, το υπ. Παιδείας απάντησε ότι επεξεργάζονται όλα τα πιθανά σενάρια για αναπλήρωση μαθημάτων με μείωση διακοπών, με αύξηση του ωρολογίου προγράμματος και με μαθήματα εξ αποστάσεως.  

Στο ερώτημα των γονιών σχετικά με τα συστεγαζόμενα σχολεία, που μπορεί να κλείνει το ένα σχολείο και το άλλο να λειτουργεί, το υπ. Παιδείας παρέπεμψε στον ΕΟΔΥ και στο 1135, ως δικαιολογία ότι κάθε κλείσιμο σχολείου αφορά διαφορετική σοβαρότητα περιστατικού που σχετίζεται με τον κορωνοϊό (σ.σ.: η συνάντηση έγινε πριν την απόφαση για κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών μονάδων).

Τέλος, στο ερώτημα τι γίνεται με εκπαιδευτικούς που έχουν διπλή ή τριπλή ανάθεση και διδάσκουν σε δύο ή περισσότερα σχολεία και τυγχάνει το ένα να κλείνει, το υπ. Παιδείας πάλι παρέπεμψε στον ΕΟΔΥ και το 1135, ώστε οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί ή οι διευθυντές να ενημερώνονται αν πρέπει ο εκπαιδευτικός να πάει να διδάξει στα άλλα σχολεία που του έχουν ανατεθεί. 

«Ως ΑΣΓΜΕ θεωρούμε ότι η υγεία μαθητών – γονιών – εκπαιδευτικών δεν μπορεί να είναι ατομική υπόθεση. Σήμερα χρειάζεται ουσιαστική και ενιαία αντιμετώπιση για την πρόληψη της εξάπλωσης του κορωνοϊού και απαιτείται το υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την υγιεινή των σχολείων, καθώς και για όλες τις δυσλειτουργίες που διαμορφώνονται από το κλείσιμο μιας σχολικής μονάδας», τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΑΣΓΜΕ, προσθέτοντας ότι διεκδικεί:

  • Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολείων για αγορά υλικών υγιεινής και πρόληψης.
  • Μόνιμο, επαρκές και πλήρης ωραρίου προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία καθ’ όλη τη λειτουργία τους.
  • Κάλυψη όλων των σχολείων με το αναγκαίο ιατρικό και βοηθητικό προσωπικό (νοσηλευτές, σχολικός νοσοκόμος).
  • Εξασφάλιση της αναγκαίας γονικής άδειας με πλήρη αποζημίωση για τους γονείς που συνδράμουν το παιδί τους όταν κλείνει ένα σχολείο.
  • Πρόβλεψη για τις απουσίες των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και πρέπει να μένουν αντικειμενικά σπίτι τους αυτή την περίοδο.
  • Πλήρη αποζημίωση των γονιών για τις εκδρομές που ακυρώθηκαν με οδηγία του κράτους.
  • Πρόβλεψη για την ύλη των πανελληνίων εξετάσεων ώστε όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να διαγωνιστούν με πλήρη ισονομία.
  • Άμεσο σχεδιασμό για τη δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας στο πλαίσιο του ΕΣΥ, που θα έχει την αποκλειστική ευθύνη για την παρακολούθηση της ανάπτυξης και της υγείας όλων των μαθητών.

Σχετικά άρθρα

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet