Μ. Διακολιού: Η λειτουργία του Δήμου Αμαρουσίου μπορεί να προκαλέσει ζημίες
Πολιτική

Μ. Διακολιού: Η λειτουργία του Δήμου Αμαρουσίου μπορεί να προκαλέσει ζημίες

«Βρίθει από πρακτικές που μπορεί να προκαλέσουν διαχειριστικό κίνδυνο ή ζημία» υποστηρίζει για τη λειτουργία του Δήμου Αμαρουσίου η ανεξάρτητη δημοτική σύμβουλος Μαίρη Διακολιού.

Με αφορμή τη συζήτηση για τον ισολογισμό του 2017 του Δήμου, στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Τρίτη 8 Ιανουαρίου 2019, η κ. Διακολιού επισημαίνει σε ανακοίνωσή της:

Καμία νέα είδηση από τον ισολογισμό του έτους 2017, που ψηφίστηκε στο Δ.Σ. στις 8-1-2019. Αντίθετα, οι παρακάτω παρατηρήσεις, επισημαίνονται συστηματικά τουλάχιστον από την έκθεση ελέγχου 2013 έως σήμερα, γεγονός που αποδεικνύει την έλλειψη πρόθεσης της διοίκησης να υιοθετήσει τις προτάσεις που κάνουν οι ελεγκτές. Στον αντίποδα, η διοίκηση τις χαρακτήρισε «επουσιώδεις».

Πλην όμως, από την έκθεση ελέγχου προέκυψε για πολλοστή φορά ότι η λειτουργία του Δήμου, παρά τις άοκνες προσπάθειες του – σε πολλές περιπτώσεις – ελλιπούς σε αριθμό ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, βρίθει από πρακτικές που μπορεί να προκαλέσουν διαχειριστικό κίνδυνο ή ζημία.

Συγκεκριμένα, σχεδόν σε όλες τις εκφάνσεις της λειτουργίας του Δήμου, ο ορκωτός ελεγκτής κ. Ρητάς έκανε επισημάνσεις ορθής, ασφαλούς και νόμιμης λειτουργίας.

Για παράδειγμα, και όλως ενδεικτικά:

1. Δεν έχει γίνει απογραφή των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου από το 2000, παρά το γεγονός του ότι στον Δήμο, έκτοτε, έχει περιέλθει και η περιουσία των Νομικών Προσώπων που καταργήθηκαν.

2. Δεν υπάρχει ασφάλιση των παγίων στοιχείων του Δήμου, ούτε εκτίμηση της αξίας τους. Επίσης, δεν υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη για τη μεταφορά χρημάτων, ούτε για το χρηματοκιβώτιο.

3. Ο Δήμος δεν έχει υποβάλει δήλωση Ε9 και συνεπώς δεν έχει πληρώσει ΕΝΦΙΑ, και κινδυνεύει με προσαυξήσεις και πρόστιμα.

4. Η αξία των ακινήτων του Δήμου στον σχετικό κωδικό παρουσιάζεται «φουσκωμένη» περί  το διπλάσιο της αντικειμενικής τους αξίας!

5. Δεν έχει μεταβιβαστεί η σχολική περιουσία στον Δήμο, παρά το ότι νομοθετήθηκε η διαδικασία το έτος 2006.

6. Δεν εισπράττονται οι απαιτήσεις παλαιότερων ετών του Δήμου από μεγαλο – οφειλέτες.

7. Διαπιστώθηκαν πλημμέλειες στη λογιστική διαχείριση εσόδων που αφορούν το νεκροταφείο, τις οφειλές όσων καταλαμβάνουν κοινόχρηστους χώρους, τις εγγραφές των αποδιδόμενων τελών από εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας, στα τέλη 0,5% που αφορούν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, στις μισθώσεις, όπου ο Δήμος αναλαμβάνει και εξοφλεί τους λογαριασμούς κοινής ωφελείας αντίθετα απ’ όσα στο μισθωτήριο διαλαμβάνονται, στα πρόστιμα αυθαιρέτων, στην παρακολούθηση της μισθοδοσίας, στη συντήρηση αυτοκινήτων και ανταλλακτικών, στην αγορά καυσίμων και λιπαντικών κι αυτά για να κάνω μόνο ενδεικτική αναφορά στους τομείς που παρουσιάστηκαν τέτοιες πλημμέλειες.

Τέλος, σε σχέση με τις οικονομικές εκκρεμότητες του Δήμου με την εταιρία LAMDA DEVELOPMENT, δηλώθηκε ότι πέραν των δικαστικών εκκρεμοτήτων που αφορούν την απόδοση του Φόρου Μεταβίβασης, η σύμβαση που αφορά το τίμημα που δικαιούται ο Δήμος από πώληση μετοχών ήδη από το 2007, βρίσκεται σήμερα ακόμη υπό τον έλεγχο ορκωτού λογιστή, παρόλο που οι ελεγκτές επισημαίνουν κίνδυνο παραγραφής για τις απαιτήσεις του Δήμου. Σε σχετική μου ερώτηση δεν έλαβα απάντηση ως προς το γιατί καθυστερεί ο έλεγχος παρά την πάροδο δεκαετίας, απλώς διευκρινίστηκε ότι ο ελεγκτής διερευνά τυχόν ανάγκη τιμαριθμικής προσαρμογής των δικαιούμενων ποσών.

Σχετικά άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Υποχρεωτικά πεδία *

Enypografa.gr © 2014 - 2024
Powered by Wisenet